1

tirsdag, 27. december 2005, 16:55

Da min container først står klar d.10 januar holder mine planer ikke helt om at nuppe en BH rekort og holde den 2005 og halvdelen af 2006, derfor må jeg gøre et forsøg før tube er her...

Vil lige høre om det er muligt...

Planen er... 20 kg DICE, mobo ned i svineriet, PSU / HDD's udenfor... - Især en stor bunke DICE over ram, såvel som på stock køleren som så har slukket fan....

Hvorfor mobo nedsænket??
Uden isolering er der kondens-kortslutning på under 1 minut :P

Formålet er at der skal være et massivt lag IS på hele mobo og ram skal være en god -65 grader, CPU bliver næppe mere end -20 grader koldest... :pokey:

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

2

tirsdag, 27. december 2005, 17:02

Husk at tage billeder og screenshots. ;)

AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

3

tirsdag, 27. december 2005, 17:21

Citeret

Originally posted by Sajmon

hehe ja det siger jeg sq også :D

er du nu sikker på at ram fungerer ved de temps?

4

tirsdag, 27. december 2005, 17:28

Citeret

Originally posted by Try-this

Citeret

Nope, men tvivler stærkt på de ikke gør ;) - Kun testet dem ved -2 grader ca.

Problemet er mere jeg anvender Ultra-D som er kendt for at 3.7v og opefter på vdimm ikke er stabilt, ikke spændings mæssigt, men HW'en bliver kraftigt ustabil, skal fixe mig et SLI-DR, det hele afhænger om jeg kan får ram'ne stabile ved 4.03v eller deromkring :D

Tager 3.63v at få dem 1M stabile ved 277mhz ved -5 amb temp :)

Tror det er muligt eftersom det er gjort før, blot med kontainer på ram, men har jeg ikke udstyret til... - Kan ikke huske om OPB også brugte det, men Lastviking gjorde, han ramte 290mhz :| - 10 mhz over er mit mål...

Vil gerne føre i det OPB kaldte for "Team XBH" :P

take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "M.Beier" (27.12.2005, 17:33)

5

tirsdag, 27. december 2005, 17:41

Citeret

Originally posted by M.Beier

Citeret

Citeret

Nope, men tvivler stærkt på de ikke gør ;) - Kun testet dem ved -2 grader ca.

Problemet er mere jeg anvender Ultra-D som er kendt for at 3.7v og opefter på vdimm ikke er stabilt, ikke spændings mæssigt, men HW'en bliver kraftigt ustabil, skal fixe mig et SLI-DR, det hele afhænger om jeg kan får ram'ne stabile ved 4.03v eller deromkring :D

Tager 3.63v at få dem 1M stabile ved 277mhz ved -5 amb temp :)

Tror det er muligt eftersom det er gjort før, blot med kontainer på ram, men har jeg ikke udstyret til... - Kan ikke huske om OPB også brugte det, men Lastviking gjorde, han ramte 290mhz :| - 10 mhz over er mit mål...

Vil gerne føre i det OPB kaldte for "Team XBH" :P

Jamen det er da uden tvivl et spændende projekt... hvis det var mig der stod med det så ville jeg nok lave en stor lufttæt kasse, i stil med det her, med en eller anden låge der er let tilgængelig så man kan komme til at proppe tørisen ned i mellem ram stængerne. Så kan man få det afprøvet på en mindre smertefuld måde, end at sænke hele skidtet ned i tøris ;)

6

tirsdag, 27. december 2005, 17:45

hmm, en flamingo kasse eller plastkasse er vel lige fedt :D
bliver såsandelig ikke openair, så er der jo massere unødvendig spild... Især med en luftfugtighed i mit værelse på 43%..

take your next paycheck.

7

tirsdag, 27. december 2005, 17:55

Citeret

hmm, en flamingo kasse eller plastkasse er vel lige fedt :D
bliver såsandelig ikke openair, så er der jo massere unødvendig spild... Især med en luftfugtighed i mit værelse på 43%..

tjaa, men med en lufttæt kasse ville man jo kunne lægge sit tøris mellem ram blokkene, og kun der (uden kondens rundt om), uden at skulle fryse resten af bundkortet ned. På den måde ville man jo kunne gå lidt mere "roligt" til værks, istedet for at begrave det hele i tøris :D

8

tirsdag, 27. december 2005, 17:58

Har du helt sikkert ret i, men hvis væsken i kølehovedet som er meget tæt på fryser, så er jeg på spanden :P - Får går det nemlig galt... - Og der skal en god sjat til at få min CPU op på 3.3ghz stabilt, det er jo hva de gamle FX55'ere ville med phasechange :|

take your next paycheck.

9

tirsdag, 27. december 2005, 18:00

Citeret

Har du helt sikkert ret i, men hvis væsken i kølehovedet som er meget tæt på fryser, så er jeg på spanden :P - Får går det nemlig galt... - Og der skal en god sjat til at få min CPU op på 3.3ghz stabilt, det er jo hva de gamle FX55'ere ville med phasechange :|

Du kan jo bare proppe en luftkøler på cpu og lægge DICE på den også ;)

10

tirsdag, 27. december 2005, 18:03

hehe, var den tanke jeg startede ved, ville bare rulle tårer a' min kind hvis det kortslutter grundet kondens, selvom jeg normalt er en daredevil, så er denne CPU noget jeg ikke vil tage chancer med, såfremt den ikke har coldbug, så har den protentiale til at nuppe misteroasters CO2-cascade resultat på 3700+ - det er 3706mhz suicide :|

take your next paycheck.

11

tirsdag, 27. december 2005, 18:04

Citeret

hehe, var den tanke jeg startede ved, ville bare rulle tårer a' min kind hvis det kortslutter grundet kondens, selvom jeg normalt er en daredevil, så er denne CPU noget jeg ikke vil tage chancer med, såfremt den ikke har coldbug, så har den protentiale til at nuppe misteroasters CO2-cascade resultat på 3700+ - det er 3706mhz suicide :|

Er jo derfor ideen med en lufttæt kasse er genial ;)

12

tirsdag, 27. december 2005, 21:07

over vejer faktisk også at tage min ud i ude stuen. En Bord ventilator. åbne døren ud så det er extremt koldt også bare vold clocke min sempron :P

.: Toshiba Satelite A100-564 :.
Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
1536 Mb DDR2 Ram
60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
15,4" skærm
DVD brænder
Ati Readion 200M 128 Mb
Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

13

tirsdag, 27. december 2005, 21:23

Uden tvivl et spændende projekt M.Beier, men synes jeg har læst i en af dine andre tråde at du har taget IHS af, hvordan skaber du så kontakt mellem core og stock HS?

Og hvad angår din plan om at købe et SLI-DR er de to kort 95% identiske, den absolut eneste forskel er silicon raid controlleren, samt nf4 chippen hedder sli i stedet for ultra, det modder du bare så har du også sli.
Mit std nf4 moddede jeg først til ultra og så til sli bare for sjov ;)

Sådan gør man du kan også bruge en blyant.

Held og lykke med projektet.

14

tirsdag, 27. december 2005, 21:55

Citeret

Originally posted by Kisker^
over vejer faktisk også at tage min ud i ude stuen. En Bord ventilator. åbne døren ud så det er extremt koldt også bare vold clocke min sempron :P

Se da at komme igang! - sådan et projekt er meget nemt, og meget sjovt ;)

Citeret

Originally posted by mag|c
Uden tvivl et spændende projekt M.Beier, men synes jeg har læst i en af dine andre tråde at du har taget IHS af, hvordan skaber du så kontakt mellem core og stock HS?

Og hvad angår din plan om at købe et SLI-DR er de to kort 95% identiske, den absolut eneste forskel er silicon raid controlleren, samt nf4 chippen hedder sli i stedet for ultra, det modder du bare så har du også sli.
Mit std nf4 moddede jeg først til ultra og så til sli bare for sjov ;)

Sådan gør man du kan også bruge en blyant.

Held og lykke med projektet.

Der er snak om at kvaliteten af Nf4 chipsetsene stiger i grad med hvor "stort" et kort man køber i DFI serien. Altså at SLI-DR har et bedre chipset end f.eks. Ultra-D, her snakker vi selvfølgelig rent oc-mæssigt. Der er dog, så vidt jeg ved, ingen tests lavet der understøtter disse påstande, ikke nogle jeg har set ihvertfald. Dog kan jeg sige at jeg er yderst tilfreds med både mit Ultra-D og mit SLI-DR (ja jeg har begge 8o), og at jeg har haft meget sjov ud af begge to, men ikke desideret testet dem mod hinanden, men hvem ved, det kommer måske en dag :))

15

tirsdag, 27. december 2005, 21:57

Min revision af DFI Nforce4 bundkortet har en slags "cold-bug".

SATA controlleren bliver ikke genkendt når jeg kører med minus grader, så husk at have et bench install klar på en IDE disk.

16

tirsdag, 27. december 2005, 22:35

Citeret

Der er snak om at kvaliteten af Nf4 chipsetsene stiger i grad med hvor "stort" et kort man køber i DFI serien. Altså at SLI-DR har et bedre chipset end f.eks. Ultra-D, her snakker vi selvfølgelig rent oc-mæssigt. Der er dog, så vidt jeg ved, ingen tests lavet der understøtter disse påstande, ikke nogle jeg har set ihvertfald. Dog kan jeg sige at jeg er yderst tilfreds med både mit Ultra-D og mit SLI-DR (ja jeg har begge 8o), og at jeg har haft meget sjov ud af begge to, men ikke desideret testet dem mod hinanden, men hvem ved, det kommer måske en dag :))

Jeg har haft et af de aller første sli-dr i landet, januar sidste år R.A00, efterfølgende havde jeg et Ultra-D R.AB0 og nu har jeg været så heldig at få et R.A00 NF4-D uden epoxy fra nyt af her i november, som jeg har moddet til SLI-D og det clocker langt højere end nogle af mine tidligere board, så tror det kommer ligesom alt andet hardware an på produktions dagdatoen, den står på nf4 chippen core sammen med produktions stedet (taiwan eller korea). :)

17

onsdag, 28. december 2005, 00:00

Det ligger i stabiliteten af ens setup ved høj vdimm :)

Pejs, jeg har 3 IDE diske til bench, mine SATA(n) diske er til hverdagsbrug.

kontakt, well, blot at ligge den på, eventuelt trykke godt til pr. håndkraft, men ellers ingen tryk ud over dens egen vægt, den skal jo ikke stå på skrå under forsøget.

Takker for den store interesse folkens, jeg tror jeg vil lave en kombination af Try-This input og så mit første udgangspunkt, problemet med den løsning er DICE'n helt sikkert vil tø temmelig hurtigt med en god sjat varme der bliver afgivet... :pokey:

take your next paycheck.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.