Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 22. december 2005, 22:50

Har det stor betydning om der er køling på South og for den sags skyld North Bridge??? Der sidder kun en lille køler profil på min north og ingen på South?? er det sundt? især nu når jeg overclocker???

//Out - EcoPa

La Stationære
ASUS P8H67-V - Intel i3 2100T - 8 GB Ram - CLUB3D HD5770 - 6,5 tb HD's & Corsair HX-650 PSU
La Notebook
IBM-Lenovo X41

2

torsdag, 22. december 2005, 23:11

Hvilket mobo har du? Jeg putter normalt selv en heatsink på mosfets og southbridge hvis jeg skal clocke, men hvis du bare kører med en smule OC så skulle der ikke være nogen fare.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

3

fredag, 23. december 2005, 09:56

Jeg er den heldige ejer af et Det her Gigabyte Mobo... men har et bar heatsinks læggende, så kunne da bare prøve at smide en af dem på.. men med hvad? ehh..

La Stationære
ASUS P8H67-V - Intel i3 2100T - 8 GB Ram - CLUB3D HD5770 - 6,5 tb HD's & Corsair HX-650 PSU
La Notebook
IBM-Lenovo X41

4

fredag, 23. december 2005, 11:16

Termisk tape er en genial løsning til den slags. Det er varmeledenge og nemt at fjerne med en tynd kniv/barberblad etc.

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

5

fredag, 23. december 2005, 20:48

har limet blæseren fra min a4000 fast på NB på mit DFI NF2 med sekundlim
vil da osse gdt anbefale at få noget køling på sb min blir pænt varm når jeg køre 250fsb med 3.2v på rammen

edit*

sad lige og sov mens jeg svared
kan jo ikke så godt sammenligne amd og pentium :oops:

Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
4x4gb Dominator 2133mhz
Corsair AX1200
2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
3x DD5. Dual loop
3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
XSPC Cube

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Viking" (23.12.2005, 20:51)

6

lørdag, 24. december 2005, 12:57

Citeret

Originally posted by Alaza
Hvilket mobo har du? Jeg putter normalt selv en heatsink på mosfets og southbridge hvis jeg skal clocke, men hvis du bare kører med en smule OC så skulle der ikke være nogen fare.

Hvorfor putter du Køling på sydbroen ?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

7

lørdag, 24. december 2005, 13:16

Citeret

Originally posted by mrflashbag

Citeret

Originally posted by Alaza

Hvorfor putter du Køling på sydbroen ?

Fordi den bliver varm.

8

lørdag, 24. december 2005, 13:52

Citeret

Originally posted by EcoPa
Har det stor betydning om der er køling på South og for den sags skyld North Bridge??? Der sidder kun en lille køler profil på min north og ingen på South?? er det sundt? især nu når jeg overclocker???

//Out - EcoPa

På med en finger, og er den varmere end du kan holde din finger på, så skal den have køling, ellers er det ikke nødvendigt (dvs. omkring 45ºC). Dog kan det være en god idé at gøre hvis den bare er omkring 40ºC.

9

mandag, 26. december 2005, 11:34

Hehe.. tak happy.. :P så kan de på det rene.!!

La Stationære
La Notebook
IBM-Lenovo X41

10

mandag, 26. december 2005, 11:51

alt der kan køles burde at køles :P

Elektronikken strømmer så også nemmere igennem, da varme jo også er en modstand for elektronikken.

11

mandag, 26. december 2005, 16:17

Southbridge skal ikke køles ud over det mobo producenten nu har valgt :)

Northbridge kan være en fordel at køle effektivt, men selv hvis du clocker er det ikke alverdens forskel chipset kølingen gør... - Men northbridge kan godt være det værd, imodsætning til south...

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

12

mandag, 26. december 2005, 16:52

Citeret

Originally posted by M.Beier

Northbridge kan være en fordel at køle effektivt, men selv hvis du clocker er det ikke alverdens forskel chipset kølingen gør... - Men northbridge kan godt være det værd, imodsætning til south...

Man kan høre du sprang over nf2 ;)
Mine har altid blevet varme. MEGET varme.
Og jeg har da mistet ting ved det. På mit første bundkort døde mit onboard lan inden jeg fik den kølet og mine diske hang i ny og næ. Det med diskene hjalp kølingen på. Ved ikke om jeg kunne have reddet lanporten med en profil, men den skader ihverfald næppe. Ellers har man da altid en 3-4 ekstra netkort :D

13

mandag, 26. december 2005, 16:59

Citeret

Originally posted by SlackeR

Citeret

Originally posted by M.Beier

Man kan høre du sprang over nf2 ;)
Mine har altid blevet varme. MEGET varme.
Og jeg har da mistet ting ved det. På mit første bundkort døde mit onboard lan inden jeg fik den kølet og mine diske hang i ny og næ. Det med diskene hjalp kølingen på. Ved ikke om jeg kunne have reddet lanporten med en profil, men den skader ihverfald næppe. Ellers har man da altid en 3-4 ekstra netkort :D

Ups :P - Ja, jeg var Intel mand under NF2 tiden ;)
2.2@3.0 (P4A)
2.4@3.4 (P4C)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.