21

onsdag, 14. december 2005, 17:02

Citeret

Originally posted by Ulrik
Jeg har nu haft en del socket a kølere, som skulle monteres via clips.

Jeg tror du misforstår mig på det sidste punkt. Alle S939 kølere anvender rammen rundt om soklen til montering - ikke hullerne i selve bundkortet. Jeg kender i hvert fald ikke til S939 køler, som monteres via hullerne i bundkortet.

Hmmm hvis ikke dette betyder at man bruger hullerne i mobo hva betyder det så?

Citeret

Det er korrekt, som Sajmon, skriver, at kernen på en A64 uden IHS ikke er nær så udsat ved kølermontering i forhold til en Socket A CPU. Det skyldes, at til selve monteringen til Socket 939 er blevet væsentlig bedre. Kølere monteres i dag i bundkortets fire huller eller via dens ramme. Det gør, at sandsynligheden for at knække et hørne af CPU'en, er ret lille.

BTW: min Dangerden TDX A64 bruger de 2 huller i mobo ;)

22

onsdag, 14. december 2005, 17:12

Jeg har aldrig været "særlig forsigtig" med mine kerner og jeg har ikke haft nogle dårlige erfaringer, jeg har skam også prøvet at lade den ene skrue været skuet/fjedder helt i bund og så slække den ene side til hovedet til sidst slipper, det gik også fint.

så dens skrøbelighed ville jeg ikke være bekymret for

Q6600 POWER @ 3600 mhz; Water cooled
Asus Blitz fomular watercooled edition
OCZ reaper @ 1150 mhz 5,5,5,15
8800 GTX
SIlent med stil....

23

onsdag, 14. december 2005, 17:20

Citeret

Originally posted by T-max
Jeg har aldrig været "særlig forsigtig" med mine kerner og jeg har ikke haft nogle dårlige erfaringer, jeg har skam også prøvet at lade den ene skrue været skuet/fjedder helt i bund og så slække den ene side til hovedet til sidst slipper, det gik også fint.

Tak, personlig erfaring er klart den bedste indikator, overvejer kraftigt at pille IHS af min 3500+ i juleferien :cheers:

24

onsdag, 14. december 2005, 17:36

Garantien falder idet du hæver vcore til over 1.45v, det er præcis det samme ;)

Men det fremhæver KILLER instinktet i CPU, mit vand er 30 grader varmt atm, da AMB er 25 grader... - og cpu løber alligevel 2970mhz P95 stabilt, det er i grove tal 3125mhz 32M stabilt ;)

Det er jo noget som ikke engang alle FX57'ere kan... :D

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

25

onsdag, 14. december 2005, 17:47

Citeret

Originally posted by Try-this

Citeret

Tak, personlig erfaring er klart den bedste indikator, overvejer kraftigt at pille IHS af min 3500+ i juleferien :cheers:

Bare du ikke laver i "pivetråd", når du har knækket kernen *G* :))

Bare så alle er med på det: Det eneste jeg siger, er, at man skal være forsigtig - ikke andet. Om man vælger at fjerne IHS, er ens eget valg. Det hjælper måske et par grader, men garantien forsvinder også. Når man så ikke har en CPU til 2K, så skal man nok lige tænke sig om en ekstra gang ...

26

onsdag, 14. december 2005, 17:49

Citeret

Citeret

Citeret

Bare så alle er med på det: Det eneste jeg siger, er, at man skal være forsigtig - ikke andet. Om man vælger at fjerne IHS, er ens eget valg. Det hjælper måske et par grader, men garantien forsvinder også. Når man så ikke har en CPU til 2K, så skal man nok lige tænke sig om en ekstra gang ...

Man er satans forsigtig når det er så dyrre sager det drejer sig om... - Eller jeg er... - Brugte lang tid på det selvom det kan gøres hurtigt, fik afvide IKKE over 3 mm ind, kan man sagtens lige pt, men jeg holdt mig til det, gik faktisk kun 1.5mm ind ca. af gangen... og så tilsidst hev jeg den af, hvor jeg bøjede 5 pins let, 3 et sted, 2 andet steds... Hvor jeg holdt med fingrene, er jo ret så mange ben (939) - men blev hurtigt rettet ud igen og ind med CPU :)

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

27

onsdag, 14. december 2005, 17:56

Citeret

Originally posted by M.Beier
Garantien falder idet du hæver vcore til over 1.45v, det er præcis det samme ;)

ja men shg (<- eksempel) kan ikke se på cpu'en at du har haft hævet vcore, tilgengæld kan de godt se hvis den mangler en heatspreader, eller om den er limet på igen efter at have været taget af ;)

Citeret

Citeret

Citeret

Well har flækket core på axp før så ved skam godt risikoen er der, det var dog med en vapochill se, som IMO har den latterligste monteringsløsning negensinde X(, den kosted mig 3 stk supergode socket a processore, de ligger her (klik) hvis nogen vil se, alle har mindst et hjørne af core flækket af... Har monteret socket a køling rigtig mange gang uden der er sket noget, så så længe det ikke er en vapochill se kompressor køler jeg har med at gøre skal det skam nok gå ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (14.12.2005, 18:00)

28

onsdag, 14. december 2005, 23:22

pft. Det skal du jo sige, amatør :razz:
Jeg vil lige gøre opmærksom på at det er hjørnerne der er farlige. jeg ville finde nogle dutter at sætte på lige som på AXP tror jeg. Bare et eller andet så den ikke tilter helt ned i den vinkel den nu kan som standard. og husk at rør kan være noget HELT andet at montere end kølere ;)

29

torsdag, 15. december 2005, 07:24

Kan der ikke fås en shim der passer til A64?

Tror snart jeg køber noget vand og fjerner IHS.
Tør ikke lige med min Hyper6 :razz:

30

torsdag, 15. december 2005, 09:37

Man kan ik få shims nej, men du kan sætte små puder på som på AXP.. Køre med RBX med 2 huls montering, det virker fint :)

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

31

torsdag, 15. december 2005, 10:23

Citeret

Originally posted by SlackeR
Jeg vil lige gøre opmærksom på at det er hjørnerne der er farlige. jeg ville finde nogle dutter at sætte på lige som på AXP tror jeg. Bare et eller andet så den ikke tilter helt ned i den vinkel den nu kan som standard. og husk at rør kan være noget HELT andet at montere end kølere ;)

Hehe, jeg kan godt leve med at være amatør til at montere vapochill se på en AXP, bare jeg ikke smadrer min A64 så er jeg glad ;)

Jeg har faktisk overvejet det med puderne, og har måske hvad jeg skal bruge ;)

32

torsdag, 15. december 2005, 15:08

Citeret

Citeret

Hehe, jeg kan godt leve med at være amatør til at montere vapochill se på en AXP, bare jeg ikke smadrer min A64 så er jeg glad ;)

Dimser til under stole er noget jeg tænker i.
Jeg har en AXP-shim liggende som egentlig var til dig du kan prøve at file lidt i hvis det er..
Ellers bare noget tynd neoprentape. har set nogen skrive hvor tyk core er, men kan ikke finde det igen :(

33

torsdag, 15. december 2005, 15:27

Citeret

Citeret

Citeret

Dimser til under stole er noget jeg tænker i.
Jeg har en AXP-shim liggende som egentlig var til dig du kan prøve at file lidt i hvis det er..
Ellers bare noget tynd neoprentape. har set nogen skrive hvor tyk core er, men kan ikke finde det igen :(

Jeg tænker også i nogle tynde neopren strimler, mener jeg nemli at jeg har liggende ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.