1

onsdag, 12. oktober 2005, 11:23

Hejsa. Tænkte at der måske var nogen herinde, som kunne give et bud på, hvor meget en athlon 1800+ max kan oc's. Jeg har ikke lige tænkt mig at investere i noget nyt udstyr, så det er med standard køling, pc3200 kingston, 350w psu. Nogen der har et bud ?!? Kører den nu ved 11.5 x 150, og det er fuldt ud stabilt.

2

onsdag, 12. oktober 2005, 11:31

jamen der er jo ikke andet end at prøve dig frem ?:) ... hehe

bare oc i steps af 5 - 10 mhz på coren, og husk at tjekke temperatur, og bliver dne ustabil og går i bsod eller genstarter, så hæv volten på cpuen med en enkelt tak. og så hæv yderligere, indtil din loadtemperatur når over de 65 grader - eller du lige meget hvad ikke kan øge core hastigheden uden at den genstarter.

3

onsdag, 12. oktober 2005, 11:38

Og husk lige at låse pci/agp (hvis du kan på dit mobo) så du ikke overclocker dem, det har systemet ikke så godt af.

4

onsdag, 12. oktober 2005, 11:45

Umiddelbart ville det optimale være, at sænke multiplier(hvis det er muligt) og køre med fsb på 200mhz, så du udnytter dine ram. Der vil der nok være mest at hente.

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD FX-6300
MSI GTX 950 OC
Kingston DDR3-1600Mhz, 2x4 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "|KLS|" (12.10.2005, 11:50)

5

onsdag, 12. oktober 2005, 12:13

Tak for rådene. Det ser ikke ud til, at jeg har mulighed for, at låse agp/pci. Det står ihvertfald ikke omtalt nogen steder i manual, og muligheden er heller ikke at finde i bios.
fsb'en kan jeg dog sætte som jeg vil tilsyneladende. Fra 5x - 24x med 0.5 stigninger. Dette vha. jumpers. Iøvrigt er det et Asrock K7VT4A+ mb, i tilfælde af at der er noget man skal tænke på ved det.
Temperaturmæssigt ligger den lige nu på 51 grader, har stået tændt hele formiddagen og kørt superpi med både 1M og 32M (laaaaaang tid). Hvor højt må den komme op, hvis man skal være på den "sikre" side ?

6

onsdag, 12. oktober 2005, 22:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af blah
Tak for rådene. Det ser ikke ud til, at jeg har mulighed for, at låse agp/pci. Det står ihvertfald ikke omtalt nogen steder i manual, og muligheden er heller ikke at finde i bios.
fsb'en kan jeg dog sætte som jeg vil tilsyneladende. Fra 5x - 24x med 0.5 stigninger . Dette vha. jumpers. Iøvrigt er det et Asrock K7VT4A+ mb, i tilfælde af at der er noget man skal tænke på ved det.
Temperaturmæssigt ligger den lige nu på 51 grader, har stået tændt hele formiddagen og kørt superpi med både 1M og 32M (laaaaaang tid). Hvor højt må den komme op, hvis man skal være på den "sikre" side ?

Det er ikke din fsb, det er din multiplier.
Men ellers ser det godt , hvis den kører en formiddag uden at gå ned

7

torsdag, 13. oktober 2005, 17:37

Hehe, ja, tåbelige mig. Det var egentligt også det jeg ville skrive, men fik lige blandet to forsk. tanker sammen der. :D
Iøvrigt så kører den nu ved 166x11.5. Jeg kørte 3dmark 05 (hvor cpu'en iøvrigt er hurtigere end mit grafikkort til proxycon delen :boxed: ) og herefter tjekkede jeg temp i bios: 59 grader. Er det for meget, hvis jeg gerne vil være på den lidt sikre side ?!?

8

torsdag, 13. oktober 2005, 21:00

en 1800+ er normalt en palomino...de ocer ret skidt i sig selv..og uden agp/pci lås vil dine hdd, netkort osv begynde at fejle hvis du sætter FSB op med ca 20%.....så ville ikke pille ved det, da man kan ødelægge hardware hvis man er uheldig.....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.