Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 2. oktober 2005, 13:13

Overvejer at få mig en Zalman 9500 køler. Mit problem er at køleren er beregnet til at blive placeret vandret så den blæser ud af bagenden på kabinettet gennem en kabinetblæser. Men på mit kabinet hvor al luft kommer ind gennem den nedre baghalvdel af kabinettet, og jeg derfor har en intake blæser placeret der, er jeg interesseret i om køleren mon køler ligeså effektivt hvis jeg placerer den lodret, således at den blæser direkte op i min PSU med 120mm blæser som jo så også vil blæse luften direkte ud af kabinettet?

2

søndag, 2. oktober 2005, 14:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Overvejer at få mig en Zalman 9500 køler. Mit problem er at køleren er beregnet til at blive placeret vandret så den blæser ud af bagenden på kabinettet gennem en kabinetblæser. Men på mit kabinet hvor al luft kommer ind gennem den nedre baghalvdel af kabinettet, og jeg derfor har en intake blæser placeret der, er jeg interesseret i om køleren mon køler ligeså effektivt hvis jeg placerer den lodret, således at den blæser direkte op i min PSU med 120mm blæser som jo så også vil blæse luften direkte ud af kabinettet?

Ja, hvis man kan burde det være ok. Kan ikke helt huske hvad det var og hvor, men der var et sted hvor de havde skrevet noget om at få den til at vende og et lille mod de lavede for det..

3

søndag, 2. oktober 2005, 14:46

Jamen burde jo bare være at vende den og så smække den på. Burde der da ikke være det store hokus pokus i.

4

søndag, 2. oktober 2005, 14:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gom
Jamen burde jo bare være at vende den og så smække den på. Burde der da ikke være det store hokus pokus i.

De skrev noget med at bøje noget lidt. Men du kan jo prøve ;)
Som sagt husker jeg ikke detaljerne..

5

søndag, 2. oktober 2005, 17:17

den kan vendes 4 veje på socket 939..har selv erfaringer med den

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

6

mandag, 3. oktober 2005, 01:17

kk. Så man kan godt vende den så den blæser direkte nedefra og op?

7

mandag, 3. oktober 2005, 03:16

man skal vel lige sørge for at det passer med at gasserne i heatpipes vender opad.

Asus Rampage RoG x48, QX9770 @ 3,6ghz, pc8000/8500/ 4*2Gb, Seasonic 750W PSU,
Sapphire R9 270X 4GB OC Corsair H80, orthos stable 24/7.

8

mandag, 3. oktober 2005, 08:41

tja. Når den vender vandret er der jo alligevel nogle af pipesene der vender nedad... Men hmmm. Altså, man kunne jo også bare gøre det omvendt. Altså lade den suge luft fra min intake blæser og så ud i kabinettet. Der burde det bliver suget op af min PSU med 120mm blæser, og resten af den 120mm blæser jeg har placeret øverst, bagerst i kabinettet over min PSU.

Seneste tests og artikler

0

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling Headset

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt BIOSTAR Hi-Fi B85S2G bundkort

Der er nyt fra BIOSTAR, der ne
Læs Mere

0

Tekken 7: The Final Battle Trailer

Namco Bandai Games er klar med
Læs Mere

0

Middle-earth: Shadow of Mordor kommer før tid

Godt nyt, Warner Bros. har val
Læs Mere

1

AOC u3477Pqu skærm på 34 tommer

AOC er klar med en skærm, der
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.