1

fredag, 30. september 2005, 19:21

Tjaa, da jeg er ikke er så erfaren på dette område (blæsere altså) regnede jeg med at i, tweak.dk, kunne hjælpe mig med mit problem :)

Det ser sådan ud at jeg har brug for ekstra køling til min computer, og eftersom jeg i lang tid har vidst at jeg har plads til en 120mm blæser ekstra i mit kabinet (jeg har en Chenbro gaming bomb) synes jeg at det skulle være sådan en.
Problemet nu, er bare at jeg ved ikke hvilken jeg vil have :P Der er dog visse krav til den:

1: Må ikke koste mere end 250 kr (ved ikke hvor meget sådanne blæsere koster, men over 250 kr. lyder som lidt af et ripoff)

2: Skal være lydsvag. Da akustikken i mit værelse virkelig bringer den skønne (/ironi) lyd fra min computers blæsere frem overalt, vil jeg (meget) gerne have at blæseren er lydsvag, omkring de 20-25 decibel (hvis en blæser på den størrelse da kan være så lydsvag? :) )

3: Ingen Led, ingen lys, nada lir på tak :). Eftersom jeg allerede har indsat Lazer Led i mit kabinet, vil jeg ikke have blæseren til at "blande" sig med det andet lys så det kommer til at se mærkeligt ud :P Men hvis der ikke er andre alternativer, så helst en blå da :) mørkeblå vel at mærke :P

--

Jeg har også et andet problem:

Det ligger sådan at mit GeForce FX 5600 256 DDR Ram (elsker de der dejligt lange navne, ikke? :P) blæser er begyndt at gå mig på nerverne, har prøvet alle de der husråd der er omkring blæsere, så nu skal jeg have anskaffet mig en ny :)

Den skal vel at mærke også gå ind under de ovenstående krav, men prisen må godt variere alt efter effektivitets niveau.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem :)

Many t(h)anks!

2

fredag, 30. september 2005, 19:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af Zorb
Tjaa, da jeg er ikke er så erfaren på dette område (blæsere altså) regnede jeg med at i, tweak.dk, kunne hjælpe mig med mit problem :)

Det ser sådan ud at jeg har brug for ekstra køling til min computer, og eftersom jeg i lang tid har vidst at jeg har plads til en 120mm blæser ekstra i mit kabinet (jeg har en Chenbro gaming bomb) synes jeg at det skulle være sådan en.
Problemet nu, er bare at jeg ved ikke hvilken jeg vil have :P Der er dog visse krav til den:

1: Må ikke koste mere end 250 kr (ved ikke hvor meget sådanne blæsere koster, men over 250 kr. lyder som lidt af et ripoff)

2: Skal være lydsvag. Da akustikken i mit værelse virkelig bringer den skønne (/ironi) lyd fra min computers blæsere frem overalt, vil jeg (meget) gerne have at blæseren er lydsvag, omkring de 20-25 decibel (hvis en blæser på den størrelse da kan være så lydsvag? :) )

3: Ingen Led, ingen lys, nada lir på tak :). Eftersom jeg allerede har indsat Lazer Led i mit kabinet, vil jeg ikke have blæseren til at "blande" sig med det andet lys så det kommer til at se mærkeligt ud :P Men hvis der ikke er andre alternativer, så helst en blå da :) mørkeblå vel at mærke :P

--

Jeg har også et andet problem:

Det ligger sådan at mit GeForce FX 5600 256 DDR Ram (elsker de der dejligt lange navne, ikke? :P) blæser er begyndt at gå mig på nerverne, har prøvet alle de der husråd der er omkring blæsere, så nu skal jeg have anskaffet mig en ny :)

Den skal vel at mærke også gå ind under de ovenstående krav, men prisen må godt variere alt efter effektivitets niveau.

Håber i kan hjælpe mig med mit problem :)

Many t(h)anks!

Problem 1:
Køb en 120mm Papst.. Koster vel en 150kr. - de er stille (ca. 20db) og køler godt! Hvis ikke er der en ADDA 120mm som også er god..

Problem 2:
Køb en Zalman VF700 AlCU - super køler..

EDIT: Har samme kabinet.. :D

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Exxon" (30.09.2005, 19:26)

3

fredag, 30. september 2005, 19:27

Citeret

Jeg ville vælge en Papst. Hvor den er billigst ved jeg ikke præcis - men www.studiedata.dk har dem - ellers www.webconsult.dk

4

fredag, 30. september 2005, 19:27

Shit 8o

Det var hurtigt svaret :D

Mange tak for hjælpen :)

5

fredag, 30. september 2005, 19:31

Citeret

Shit 8o

Det var hurtigt svaret :D

Mange tak for hjælpen :)

Sådan er det her på tweak.dk - for det meste ihvertfald! :cheers:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

6

fredag, 30. september 2005, 21:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Jeg ville vælge en Papst. Hvor den er billigst ved jeg ikke præcis - men www.studiedata.dk har dem - ellers www.webconsult.dk

Du kan få både 120mm papst og den Zalman på studiedata.dk - til den billigeste prisen på nettet. Så spare du/man portoen.
Zorb - Lig dog mærke til at der findes du forskellige slags 120mm blæser på studiedata.dk. Den ene "larmer" med 26dB, og den anden med 18dB.

Her er det du skal have:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp…OLD,COPR,COPRPA

og
http://www.studiedata.dk/productitem.asp…OLD,COPR,COPRZM

7

fredag, 30. september 2005, 21:15

Jeg har tre 120mm blæsere i mit kabinet; for, bag og på min cpu køler.

For: ADDA, 16db
Bag: NorthQ, 12-17db
Cpu: Papst, 18db

Jeg overvejer at skifte min NorthQ med endnu en ADDA eller en Papst. Det er virkelig to gode blæsere, og kan begge anbefales varmt!

Og som en anden også har skrevet, så er Zalman VF700 også super god! Jeg er i hvert fald meget glad for min! Kanon ydelse og ingen støj...

- Antec SOLO
- GB Z68MA-D2H-B3
- i5-2500K
- 16GB PC3-12800
- GB HD 7850 OC 2 GB
- Samsung 840 Pro 256 GB
- Corsair HX520W
- Asus VK226H

* SRV: GB EP45-DS4, Q9650, 8GB PC2-8000 * HTPC: Asus P5N7A, E7400 *

8

lørdag, 1. oktober 2005, 08:56

Er enig med Astro - bliver ikke meget bedre.

9

lørdag, 1. oktober 2005, 17:08

Tjaa, undrer mig lige over hvad forskellen på en Zalman VF700 AlCU og en Zalman VF700-CU er? :rules:

10

lørdag, 1. oktober 2005, 17:16

Citeret

Tjaa, undrer mig lige over hvad forskellen på en Zalman VF700 AlCU og en Zalman VF700-CU er? :rules:

CU = Kobber
AlCU = Aluminium og kobber

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16923&sid=[/IMG]

11

lørdag, 1. oktober 2005, 17:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af TheNIX

Citeret

CU = Kobber

Og til dit grafikkort behøver du ikke at købe den dyre model, altså CU - du kan nøjes med AlCu'en.. ;)

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

12

søndag, 2. oktober 2005, 11:10

Synes lige så godt du kan købe Cu versionen med det samme ;) har den selv og den køler rigtig godt. I tilfælde af, at du skifter kort har du stadig en pålidelig køler.

13

søndag, 2. oktober 2005, 18:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Citeret

Citeret

CU = Kobber

Og til dit grafikkort behøver du ikke at købe den dyre model, altså CU - du kan nøjes med AlCu'en.. ;)

De fleste steder koster CU modellen kun 5kr mere, så det burde være bedst at købe en CU.

14

søndag, 2. oktober 2005, 21:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jonathan

Citeret

Oprindeligt indlæg af Astrocity

Citeret

Citeret

CU = Kobber

De fleste steder koster CU modellen kun 5kr mere, så det burde være bedst at købe en CU.

Okey.. Syns da generelt at der er omkring 100kr. imellem..

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

16

søndag, 2. oktober 2005, 21:33

Hmm.. Måske jeg skal ha briller.. Hehe.. Sorry.. Bøjer mig i støvet.. :oops:

Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

17

mandag, 3. oktober 2005, 11:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jonathan

Du kan få både 120mm papst og den Zalman på studiedata.dk - til den billigeste prisen på nettet. Så spare du/man portoen.
Zorb - Lig dog mærke til at der findes du forskellige slags 120mm blæser på studiedata.dk. Den ene "larmer" med 26dB, og den anden med 18dB.

Her er det du skal have:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp…OLD,COPR,COPRPA
og
http://www.studiedata.dk/productitem.asp…OLD,COPR,COPRZM[/quote]
Ville vælge SHG, ender med at være ca 50 kr billigere, og så vælge en north Q blæser hos dem istedet..
Studiedata er IMO på ingen måde billigt..

Lian Li V2000B - HX1000W
DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
måske en MD20 til salg

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Apple iPhone 6 får NFC og WiFi med 802.11ac

Der har været rygter om at den
Læs Mere

0

Fed 37 minutter lang Rainbow Six: Siege Multiplayer Gameplay video

Der er kommet en næsten 40 min
Læs Mere

7

Tweak.dk søger hardwareskribent

Så er det nu, hvis du vil om b
Læs Mere

0

Første trailer til Halo: Nightfall

Microsoft har frigivet den før
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.