1

fredag, 29. juli 2005, 20:55

Så kom jeg et skridt videre på vejen til et meget støjsvagt skab :D

Jeg har fået monteret mit DangerDen TDX A64, på min winchester 3500+. Systemet består (udover TDX'en) af en bilradiator, en hydor L20 pumpe og et DangerDen Clylinder reservoir.

Blæseren på radiatoren tændes kun i tilfælde af hedebælge (eller hvis der skal leges lidt med noget overclocking :crazyeyes: )

Pumpe og res (ja, det var mindre genialt at have res. så lavt :roller: )

TDX, VF700-CU og passiv chipsetkøler:

Systemet er blevet ekstremt støjsvagt, det har dog været fjernelse af den originale chipset blæser der gav mest. Jeg har 6 blæsere i mit skab nu, de 2*120mm blæsere i lågen som kun lige snurrer rundt, de 2*80mm blæsere i min Tagan 480W PSU som ikke siger noget, min Zalman VF700-CU som kører 5v, og en adda 80mm blæser der holder min harddisk kold (bliver dog forhåbentlig snart erstattet af en passiv zalman hdd køler) 8)

2

lørdag, 30. juli 2005, 00:38

Sidder og leger lidt og har i den forbindelse tændt for blæseren på radi (5v), jeg kører prime95 med min cpu @ 10*250, 1,475Vcore...

Temp er ifølge smart guardian: 24-27ºC 8o

EDIT: er så lige steget til at svinge mellem 32-34ºC, 24-27, ville også nærmest være for godt til at være sandt... ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Try-this" (30.07.2005, 00:51)

3

lørdag, 30. juli 2005, 01:17

Hehe jaa Try-This, det var godt vi lige fik fundet det der til dig :D det er sku nice du. Du havde vidst ingen probsm ed den rad alligevel ;-) .

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

4

lørdag, 30. juli 2005, 01:41

altid godt at se noget nyt og sjovt.. men forstår bare ikke hvorfor du ville ha alt det til bare for at få det til at blive "lydløs" det fylder jo som en i satan... jeg kan sætte alle mine 4 blæser på 7v og så kan jeg sq næsten heller ikke høre det og jeg har alt inde i mit kabinet, og den er ca. 33grader....

og når jeg engang vil lave noget nyt køber jeg sådan en radiator på vcore som jeg monter på siden af mit kabinet, som ikke skal ha blæser på og så er det jo lydløst.... men det ser ellers nice ud ;)

:thumbsup:

5

lørdag, 30. juli 2005, 01:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af Alex
Hehe jaa Try-This, det var godt vi lige fik fundet det der til dig :D det er sku nice du. Du havde vidst ingen probsm ed den rad alligevel ;-) .

Jep det spiller bare, mest støjsvage system jeg endnu har haft 8)

Eneste problem er at mosfets blir pænt varme, PWMIC runder snildt 50ºC og mere... :boxed:

6

lørdag, 30. juli 2005, 01:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Angelus
altid godt at se noget nyt og sjovt.. men forstår bare ikke hvorfor du ville ha alt det til bare for at få det til at blive "lydløs" det fylder jo som en i satan... jeg kan sætte alle mine 4 blæser på 7v og så kan jeg sq næsten heller ikke høre det og jeg har alt inde i mit kabinet, og den er ca. 33grader....

og når jeg engang vil lave noget nyt køber jeg sådan en radiator på vcore som jeg monter på siden af mit kabinet, som ikke skal ha blæser på og så er det jo lydløst.... men det ser ellers nice ud ;)

Er jo mere eller mindre ligeglad med hvor meget det fylder, synes jo det er sjovt at lege med, og så har det jo kun kostet mig 667 kr i vandkølingsdele, knap 200 kr til chipset køling og så kommer der lige 100 kr mere til harddisk køling... synes det er billigt sluppet ;)

7

lørdag, 30. juli 2005, 01:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this

Citeret

Eneste problem er at mosfets blir pænt varme, PWMIC runder snildt 50ºC og mere... :boxed:

Ser spændende ud! Men find dig nogle køleprofiler og skær dem til så de kan sidde på mosfets og så ellers en 120mm @ 5V hen over ;)

Evt. kan du købe et par køleprofiler af mig: www.tweak.dk/uploads/profiler.jpg

8

lørdag, 30. juli 2005, 02:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Citeret

Ser spændende ud! Men find dig nogle køleprofiler og skær dem til så de kan sidde på mosfets og så ellers en 120mm @ 5V hen over ;)

Evt. kan du købe et par køleprofiler af mig: www.tweak.dk/uploads/profiler.jpg

ja jeg må jo bare i gang, og ellers tak for tilbuddet men har alu til mange bundkort endnu, dog hvis du skulle ligge inde med noget dobeltklæbende varmeldende tape (ved ikke lige hvad det kaldes men er ved at løbe tør), så kunne jeg godt være interesseret ;)

9

lørdag, 30. juli 2005, 06:29

hedder termisk tape :) ...mon ikke www.pc-modd.dk enten har det eller kan skaffe det.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

10

lørdag, 30. juli 2005, 13:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
hedder termisk tape :) ...mon ikke www.pc-modd.dk enten har det eller kan skaffe det.

Det er rigtigt ja, men det er skod dyrt at købe ved forretninger...

11

lørdag, 30. juli 2005, 13:11

Citeret

Småting ... De kan klare det dobbelte hvis det skulle være.... Hvis de altså ikke er lave i en baggyde i Hong-Kong ... :))

btw. .. Har du smidt alt det udstyr ind i et skab ? ... Voldsomt skab at have stående ... :boxed:

Mindre kunne jo godt gøre det ... Det kunne et lydisoleret skab vel også med en lydisoleret airduct til udenfor vel også ... :))

12

lørdag, 30. juli 2005, 13:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Småting ... De kan klare det dobbelte hvis det skulle være.... Hvis de altså ikke er lave i en baggyde i Hong-Kong ... :))

btw. .. Har du smidt alt det udstyr ind i et skab ? ... Voldsomt skab at have stående ... :boxed:

Mindre kunne jo godt gøre det ... Det kunne et lydisoleret skab vel også med en lydisoleret airduct til udenfor vel også ... :))

altså rdiatoren, pumpen og res. står uden for skabet... alt hardware er inde i skabet ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.