1

mandag, 25. juli 2005, 21:49

Hey kan det betale sig at clocke sin cpu hvis ram ikke kan følge med altså fx. 250FSB på cpu og ram divider på ram, så de kører DDr400, stanart hastighed.. vil det kunne mærkes kun at clocke cpu

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

2

mandag, 25. juli 2005, 22:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af hot_fifty
Hey kan det betale sig at clocke sin cpu hvis ram ikke kan følge med altså fx. 250FSB på cpu og ram divider på ram, så de kører DDr400, stanart hastighed.. vil det kunne mærkes kun at clocke cpu

Efter min mening er det spild af tid hvis man OC og ikke hiver sine RAM med. Så hellere stock speed, RAM 1:1 og stramme timings med T1 command..
Du vil kunne opleve en forskel i benchmar (specielt 2001SE)...

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

3

tirsdag, 26. juli 2005, 04:13

så er det fordi du ikke følger med udviklingen maverick....for netop med amd64 er der rigeligt båndbredde pga HTT teknologien, og derfor kan man knapt mærke forskel i ydelsen hvis man bruger dividers, sålænge ram bare kører over 333-400mhz........mange har måttet lægge gamle vaner på hylden, og man får lidt mere ydelse ved at køre 1:1 men det er så lidt at det sagtens kan betale sig at fyre op under cpu.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

4

tirsdag, 26. juli 2005, 04:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
så er det fordi du ikke følger med udviklingen maverick....for netop med amd64 er der rigeligt båndbredde pga HTT teknologien, og derfor kan man knapt mærke forskel i ydelsen hvis man bruger dividers, sålænge ram bare kører over 333-400mhz........mange har måttet lægge gamle vaner på hylden, og man får lidt mere ydelse ved at køre 1:1 men det er så lidt at det sagtens kan betale sig at fyre op under cpu.

Så må jeg til det igen ;) - endnu en gang giver jeg dig ret - Fragman. Det er lige før det er blevet til en vane. :))
Har de sidste par dage været en del inde på EXTREME Overclocking's forum og studeret lidt, hvad de har af sager vedr. OC af A64 + andre sider, hvor det handler om det samme.
Simpelthen fordi jeg skal og vil lære det nye ved OC af en A64'er. For jeg jeg har heller ikke kunnet finde ud af alt det der omkring Ram - HT - HTT - Divider og hvad der nu ellers er af ting, som hænger sammen. Så det hele kan gå op i en højere enhed. ;)

Lige et par link, som måske kan belyse lidt af, hvad det hele går ud på.
http://forums.extremeoverclocking.com/sh…ad.php?t=149717
http://forums.extremeoverclocking.com/sh…ad.php?t=170999

Der er faktisk mulighed for at hente en masse viden derinde. 8)
F.eks. denne ultimate S939 mainboard guide - tweaking guide ,known bugs, and fixes

Edit: Ku' være jeg sku' prøve, at smække noget af alt det sammen, som de kloge hoveder rundt omkring har fundet ud af - og så "koge" en dansk guide sammen. Når der bliver noget tid til det.

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Bentzin" (26.07.2005, 04:55)

5

tirsdag, 26. juli 2005, 04:54

har selv overvejet bare at oversætte og linke til deres udemærkede guide derinde men har lige kastet et par spørgsmål omkring et par ting....det forum er desværre alt for stort imo til at folk randomly skal søge rundt derinde uden at vide præcis hvad de leder efter.....kan huske jeg læste 1 tråd med 34 sider i igennem natten før mit DFI bundkort kom.....men rettede nogle ting og var obs. på visse ting der kunne give problemer, og vidste derfor hvad jeg kunne gøre for at afhjælpe dem......men 3timers intensiv læsning for det......det vil jeg ikke udsætte alm folk for.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

6

tirsdag, 26. juli 2005, 04:58

Ja en del af tingene fylder rimelig meget, men har da selv lært en hel del, ved at bevæge mig rundt i de fora, som passer til mit setup.
Ups - klokken er jo voldsomt mange. Tror lige jeg finder "det vandrette leje" og får en lur i nogle timer.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (26.07.2005, 05:00)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.