Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 20. juli 2005, 16:54

Hej!!

Er ved at finde blæsere til mit kabinet, og opdagede at de fleste blæsere er med 3pin. Har fundet en multi connector på nettet.

Jeg vil gerne vide, om multi connectoren tilsluttes et 4pin-stik fra strømforsyningen, og der så kan tilsluttes 3pin-blæsere til de fire små stik? De små stik er hunstik, så fås 3pin-blæsere normalt med hanstik??

Tak for hjælperen! :)

3

torsdag, 21. juli 2005, 06:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af benjaminnr1
her er et link til multi connectoren:

http://www.midtdata.dk/asp/index1280.asp?&

Linket virker ikke, men går ud fra det er sådan en Zalman-dims.
Hvis, så sætter du den bare til et alm. molex-stik fra PSU og kan så sætte fire blæsere på de små 3-pin stik. På Zalman modellen er der 12v i to af stikkene og 5 i de sidste.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

4

torsdag, 21. juli 2005, 13:47

Hey låner li tråden...håber ikk det gør noget

Ka man ikk få en omvendt version af det??

Altså så man ka sætte en 4pins blæser i et 3pins stik på bundkortet? Vil nemlig gerne kunne slukke mine blæsere med speedfan...

Benjamin: Hvis du ik vil ha denne post her så skriv det li, så sletter jeg den med det samme :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

5

fredag, 22. juli 2005, 06:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Deuce313

Altså så man ka sætte en 4pins blæser i et 3pins stik på bundkortet? Vil nemlig gerne kunne slukke mine blæsere med speedfan...

Benjamin: Hvis du ik vil ha denne post her så skriv det li, så sletter jeg den med det samme :)

Jeg har aldrig set den omvendte version. Du kan evt. fjerne molex-stikket og selv montere et 3-pin. Men du vil i så fald komme til, at undvære rpm-aflæsning.
Et bedre alternativ er at købe en blæserstyring. De er ikke så dyre i dag, ser godt ud og er samtidig effektive.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

6

fredag, 22. juli 2005, 13:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Citeret

Oprindeligt indlæg af Deuce313

Jeg har aldrig set den omvendte version. Du kan evt. fjerne molex-stikket og selv montere et 3-pin. Men du vil i så fald komme til, at undvære rpm-aflæsning.
Et bedre alternativ er at købe en blæserstyring. De er ikke så dyre i dag, ser godt ud og er samtidig effektive.

hMM ok, har en blæserstyring i mit kabinet...TT LANFIRE....skod...og den blæserstyring der ka ikk slukke for dem helt...mindste de kommer ned på er 1400rpm...

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.