Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Når jeg mærker på kobbersøjlen i køleren, så langt nede ved cpu'en som muligt føles den overhovedet ikke varm! Jeg 2x 120mm blæsere og en Chill 510W PSU i mit kabinet, så der er et udemærket airflow...
Kan det være en censor fejl? Jeg har lige skiftet fra BIOS 1.36mod til 1.8, som iflg MSI skulle rette fejlmålinger af temps...? Virker dog som om min cpu blev mere stabil at skiftet til 1.8, men tempen ligger stadig 10+ over hvad min winchester gjorde ved samme indstillinger...
Kan det virkelig passe at min cpu ligger så højt eller er det bare en fejlmåling?
- Antec SOLO - GB Z68MA-D2H-B3 - i5-2500K - 16GB PC3-12800 - GB HD 7850 OC 2 GB - Samsung 840 Pro 256 GB - Corsair HX520W - Asus VK226H
Jeg er ret sikker på at der hverken er for eller for lidt pasta på... Men jeg tror jeg vil prøve at finde noget andet end det jeg bruger nu og se om det evt kan hjælpe!
- Antec SOLO - GB Z68MA-D2H-B3 - i5-2500K - 16GB PC3-12800 - GB HD 7850 OC 2 GB - Samsung 840 Pro 256 GB - Corsair HX520W - Asus VK226H
hvis køleren ikke bliver varm så er der ikke kontakt...uanset om du mener du har kommet den rigtige mængde kølepasta på eller ej......det kan være skæv køleblok eller lign, eller fordi den ikke er renset for "tyggegummi" inden med det rigtige .
lige nu er min på ca52 og ved max load kommer den op på ca83 og det er med vand men der er heller ik nogen blæsere i systemet så måske er det derfor
at min bliver så varm
Oprindeligt indlæg af Connektors
lige nu er min på ca52 og ved max load kommer den op på ca83 og det er med vand men der er heller ik nogen blæsere i systemet så måske er det derfor
at min bliver så varm
den går ik ned eller fryser
den er os ved 1.6v
83 med vand...er du skør, du brænder da lortet af hvis det passer.....check for luftbobler i systemet evt....
Oprindeligt indlæg af Connektors
at min bliver så varm
den går ik ned eller fryser
den er os ved 1.6v
83 med vand...er du skør, du brænder da lortet af hvis det passer.....check for luftbobler i systemet evt....
har jeg gjort der ingen
men det er kun når jeg spiller at den stiger helt vildt
når jeg er i windows skrivebord ligger den på ca hmm nu er den på 59 og med det samme at jeg bare åbner et spil ligger den sig ca79-83 og med det samme jeg går ud af det er den tilbage på ca59 igen
kikede lige i windows task maneger og den stiger med det samme cpuen bruger 100%
når jeg surfer lidt eller noget bruger den ca5% og med det samme jeg går ind i et eller andet spill er den på 100%
men nu er det jo også ABIT og de plejer at måle ca 5-10grader for meget
edit: så nu har jeg sat den til at få 1.5v og sat mine reserater 1 op ved vinduet som er på klem og nu er den på 70c under hård load