starpsycho

Gæst

1

fredag, 13. maj 2005, 19:24

Jeg har efterhånden fyldt lidt ekstra på min computer der pt. ikke just har den vilde form for køling. Den har selvfølgelig køling de mest elementære steder, men den har kun en 80mm blæser til at få lidt af varmen ud af kabinettet. Jeg har derfor spekuleret på at købe endnu en 80mm blæser til at sætte i bagerst.

Jeg har allerede en plads under min strømforsyning, men jeg ved ikke om dette er smart. Desuden har ikke mange andre steder hvor der kan trænge luft ind, hvis jeg placerer en blæser der. I kan se hvor jeg har tænkt mig at placere blæseren her:

Det er ikke mit kabinet, men det er et midi som mit

Er dette det smarteste, eller bør jeg finde en anden løsning?

2

fredag, 13. maj 2005, 19:27

jeg ville sige ja, hvis du så kan få en i fronten og en bagi, kan den i fronten suge luft ind, og den bagi suge luft ud..

Hwakadukoo, 60 NE Warrior - Kazzak

3

fredag, 13. maj 2005, 19:28

fronten: suge luft ind
bagpanel: suge luft ud
evt. top mod... Suge ud

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

starpsycho

Gæst

4

fredag, 13. maj 2005, 19:34

Det er der jeg har det store problem.

Hvis jeg bare kunne sætte én køler i fronten til at suge ind og en bagi til at suge ud, så var varmen reduceret en del, men jeg har desværre og mærkeligt nok ikke mulighed for et "front indtag" :)

Nogen idéer? Jeg vil helst ikke til at bore lufthuller og herefter sætte gitter for, for at holde eventuelt støv ude.

5

fredag, 13. maj 2005, 20:25

hvis du bare sætter dem i der suger ud skal luften nok komme ind hvis du har kabinetsiden på

cpu : E6850 3.0ghz
mb: Asus p5k-e wifi
gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
ram: 2*2gb corsair extreme
psu: chill innovation 510w
mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
cod4 nick: #DD|RAZOR

6

fredag, 13. maj 2005, 20:31

På dit billede ser det ellers ud til at du kan have en køler nederst i fronten?

starpsycho

Gæst

7

fredag, 13. maj 2005, 20:47

Det er ikke mit kabinet, men det er et magen til. Dog har producenten været så smart, at lave en front klap. Altså ligesom en kabinetside (dog ud af plastic) og sat på foran.

Men hvis i godt mener jeg kan sætte en blæser bagi uden der sker noget, udover selvfølgelig en varmenedsættelse i toweret, så gør jeg det.

Spørgsmålet nu er så bare: Hvilken 80mm blæser skal jeg købe.

Inde på edbpriser.dk har jeg søgt og jeg lagde mærke til, at en blæser af mærket papst (eller lign.) var dyrest. Er denne ekstra pris et tegn på ekstra kvalitet og ydelse, eller skal jeg se bort fra det og købe en anden blæser?

8

fredag, 13. maj 2005, 21:05

lav et bundmod.. altså hvor du placere en blæser i bunden... som suger luft ind der..

starpsycho

Gæst

9

fredag, 13. maj 2005, 22:11

Jeg skal ikke til at skære i mit kabinet. Men tror i ikke godt det kan gå uden indsugning af luft? Altså indsugning giver jo bare et boost.

10

lørdag, 14. maj 2005, 09:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af starpsycho
Spørgsmålet nu er så bare: Hvilken 80mm blæser skal jeg købe.

Inde på edbpriser.dk har jeg søgt og jeg lagde mærke til, at en blæser af mærket papst (eller lign.) var dyrest. Er denne ekstra pris et tegn på ekstra kvalitet og ydelse, eller skal jeg se bort fra det og købe en anden blæser?

Jeg ville se noget nærmere på de blæsere som de har har:
Vcore

Måske en S2 eller S3...... Men det kommer an på om du helst vil have et lydløs system eller det bare skal køles godt...

Intel I7 3930K Cooled by Phanteks PH-TC14PE
MSI X79 Big Bang Xpower II
16GB Samsung Green DDR3 PC3-12800 1600MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x640GB Samsung SpinPoint F1
MSI GTX980ti 6G - Asus ROG SWIFT PG278Q
Asus Xonar Phoebus - Logitech Z4 - Sennheiser PC 360
Cooltek W2 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

11

lørdag, 14. maj 2005, 10:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af starpsycho
Jeg skal ikke til at skære i mit kabinet. Men tror i ikke godt det kan gå uden indsugning af luft? Altså indsugning giver jo bare et boost.

Du kan sagtens nøjes med at montere én 80 mm, det vil ikke skabe et "undertryk", hvis det foruroligede dig.

starpsycho

Gæst

12

lørdag, 14. maj 2005, 10:41

Det var det der bekymrede mig mest.

Men jeg vil også høre hvad i synes om papst, for dem har jeg mulighed for at købe i min egen by. Så sparer jeg fragten.

Men er der andre former for eventuelt yderligere køling af mit system. Og burde jeg kigge på en evt. radiator?

Jeg kan nævne jeg har:

Amd Athlon XP 2000+ (Grin bare :) )
512 mb DDR SDRAM
128 mb grafikkort
2 HD, 80gb + 160gb giver cirka 42 og 45 graders varme.

13

lørdag, 14. maj 2005, 10:46

papst er et godt mærke, og det er der ingen tvivl om...

hvis jeg var dig ville jeg købe dem der hedder High output......

og så køre ved 5 volt :)

starpsycho

Gæst

14

lørdag, 14. maj 2005, 11:05

Jeg håber der følger en manuel med hvor der står hvordan man sætter dem til 5v.

Er forskellen ikke bare hvor mange rpm den tager eller hvad man nu siger.

15

lørdag, 14. maj 2005, 11:13

jo :) men for at ændre på det skal du bytte om på gult kabel og rødt kabel...

starpsycho

Gæst

16

lørdag, 14. maj 2005, 11:15

http://www.tweak.dk/tests2.php?id=512

Læste lige den artikel og hvis jeg alligevel skal bruge blæseren til udsugning så må dette være det rette køb for mig :)

Men er der andre billige metoder til at køle systemet ?

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.