Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 8. maj 2005, 16:20

Miin cpu blæser larmer en del. Men hvor kan jeg se henne hvor hurtigt den kører? Og evt hvordan får jeg sat farten på den ned?? cpu temp. er 33grader idle, og 44 grader full load

2

søndag, 8. maj 2005, 16:22

hvilket bundkort har du..

Speedfan kan hjælpe dig det meste af vejen smart lille program hvor du kan styre blæserhastighederne..

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

3

søndag, 8. maj 2005, 16:57

Jeg bruger sådan en her i min den anden pc.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=320683

De fleste bios kan vise omdrejninger på CPU blæser, så måske du kan se rpm der. ;)

4

søndag, 8. maj 2005, 17:51

Jeg har et Asus k8v se deluxe socket 754

5

søndag, 8. maj 2005, 17:53

Der mener jeg da bare du kan bruge AI booster til det..

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

6

søndag, 8. maj 2005, 18:33

Øh, ja måske. Hvad er det lige AI booster er?

Jeg har i hvert fald installeret speedfan, og har også kunnet skrue ned for farten på min CPU fan. og det hjalp rigtig meget, uden min cpu blev særligt varmere. Men hvordan får jeg så skruet ned for farten på min kabinet blæser? Den er så til et stik på mit MOBO. Men den bliver ikke målt i Speedfan...... Hmm

7

søndag, 8. maj 2005, 19:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sukkerfar
Øh, ja måske. Hvad er det lige AI booster er?

Jeg har i hvert fald installeret speedfan, og har også kunnet skrue ned for farten på min CPU fan. og det hjalp rigtig meget, uden min cpu blev særligt varmere. Men hvordan får jeg så skruet ned for farten på min kabinet blæser? Den er så til et stik på mit MOBO. Men den bliver ikke målt i Speedfan...... Hmm

Sådan er det på mange bundkort.. Hvis det er virkelig irriterende, kan du købe en "Fancontroller". Det er en "dims" der sidder som et drev, hvor du selv kan sidde og skrue op og ned for blæserne.. Ret smart - dog giver det noget kabel-rod, hvis du går op i sådan noget..

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

8

søndag, 8. maj 2005, 19:52

Ja, jeg har faktisk en drivecontroller, som sad i kabinettet da jeg købte det.
Problemet er bare at de nye blæsere jeg har sat i. de gamle havde et strøm-stik, og et stik til fancontrolleren. Men de nye blæsere har kun et stik som skal sættes til fan-controlleren, men så har de ingen strøm:-) Hvordan løser jeg det problem?

9

mandag, 9. maj 2005, 01:26

tvivler lidt på det.....dem jeg har købt kan BÅDE får strøm fra molex OG bundkort/fancontroller.........

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.