Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Oprindeligt indlæg af Shooqer
hvorfor snakker nogle folk så om 5:4 og 1:1
hvad er nu det for noget
Det er ram divideren
1:1 betyder at rammene kører synkront med FSB f.eks. FSB 200Mhz = Ram 200Mhz~400MhzDDR
2:1 FSB 200Mhz = Ram 100Mhz~200Mhz DDR.
Der er så forskellige måder det bliver omtalt i BIOS.
Nogle gør det i %, andre i forhold, og andre i Mhz.
men princippet er det samme.
hvad synes du jeg skal køre med for at få spark under min AMD???
som PT kører 2.5GHZ
EDIT: 35sec i SuperPI er det ok???
Nu kender jeg så godt som intet til AMD så ved ikke rigtigt hvad sådan et system skal rykke.
Men jeg ved ikke om du har set den enormt lange tråd herinde angående superpi der må næsten være nogle resultater med AMD du kan sammenligne.
Du skal have dine ram til at køre så hurtigt som muligt så uimiddelbart vil en divider på 1:1 være bedst hvis de altså kan føle med dit CPU overclock.
hvad er nu det for noget
Det er ram divideren
1:1 betyder at rammene kører synkront med FSB f.eks. FSB 200Mhz = Ram 200Mhz~400MhzDDR
som PT kører 2.5GHZ
Nu kender jeg så godt som intet til AMD så ved ikke rigtigt hvad sådan et system skal rykke.
Men jeg ved ikke om du har set den enormt lange tråd herinde angående superpi der må næsten være nogle resultater med AMD du kan sammenligne.
Du skal have dine ram til at køre så hurtigt som muligt så uimiddelbart vil en divider på 1:1 være bedst hvis de altså kan føle med dit CPU overclock.
Nej tak, har ikke lyst til at læse SuperPI tråden igennem, skulle også gerne lavet andet i dag
jeg surfede i bios og fandt noget ram halløjsa, den står på auto, hvis jeg lader den stå, vil den så ikke autoamtisk fidne ud af hvad den skal kører????
hvad er nu det for noget
Det er ram divideren
som PT kører 2.5GHZ
Nej tak, har ikke lyst til at læse SuperPI tråden igennem, skulle også gerne lavet andet i dag
jeg surfede i bios og fandt noget ram halløjsa, den står på auto, hvis jeg lader den stå, vil den så ikke autoamtisk fidne ud af hvad den skal kører????
Joeh, den vil finde en hastighed den skal køre men den tager ikke hensyn til overclock mener jeg, samt den sætter heller hastigheden optimalt.