Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 15. januar 2005, 23:53

Hvor mange volt kan en Prescott klare? Og hvor meget kan man tillade sig at forøge med?

2

søndag, 16. januar 2005, 01:26

Hvad motherboard har du?

Men højst 1.5 hvis du har luftkøling

Hwakadukoo, 60 NE Warrior - Kazzak

3

søndag, 16. januar 2005, 03:14

Max 1.6v, men hold øje med temp!
vil sige 1.5-1.55 til hverdag. Men kommer self. an på din køling.

Men test lige først om det gir noget med ekstra vcore. For det gør det ikke her, den køre bedst med 1.42v under load.

4

søndag, 16. januar 2005, 09:27

Jeg har lige fået et ASUS P4P800E-Deluxe og kan "kun" få min 3,0 @ 3,65, altså ca 20% OC. Og den burde dælme da kunne klare mere. Men det er altså ved kun at hæve FSB.
Har sådan en Zalman 7700 i ren kobber og min idle temperatur ligge omkring 37 grader ved laveste RPM. Jeg har et rigtig godt airflow i mit kabinet. Det er et CM Stacker.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Boris" (16.01.2005, 09:32)

5

søndag, 16. januar 2005, 09:58

37 grader idle er godt

1.6 max vil jeg sige, men prøv og hæv FSB ved 1.4 og se hvad grænsen er der.. Prøv så at hæve volt bagefter så lidt FSB osv. Og desuden har det Asus bundkort det med at undervolte ved load, så det kan godt klare lidt ekstra til idle.. da det falder under load

Hwakadukoo, 60 NE Warrior - Kazzak

6

søndag, 16. januar 2005, 10:06

Min 3.2GHz kører 3.84GHz ved at hæve vcoren til 1.45v, dvs. også ~20%. For at nå 4GHz skal jeg hæve min vcore til 1.55v 8o
Så det lyder desværre sandsyneligt at den bare er ved at toppe. Jeg vil sige MAX 1.55v uanset hvad. Alt derover vil forkorte levetiden _MEGET_.

(De angivede spændinger er ved full load)

7

søndag, 16. januar 2005, 14:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
Jeg har lige fået et ASUS P4P800E-Deluxe og kan "kun" få min 3,0 @ 3,65, altså ca 20% OC. Og den burde dælme da kunne klare mere. Men det er altså ved kun at hæve FSB.
Har sådan en Zalman 7700 i ren kobber og min idle temperatur ligge omkring 37 grader ved laveste RPM. Jeg har et rigtig godt airflow i mit kabinet. Det er et CM Stacker.

Du burde godt kunne få den højere op, hvis du kun køre med std volt.
Hvis du ikke har mbm5 så hent det, for så kan du se hva din vcore falder til under load.

Her er et ex. på min, den falder helt ned til 1,3volt under load :boxed:

8

søndag, 16. januar 2005, 14:47

der står lidt hvis du klikker på linket (prescott oc power) i min signatur ;)

9

søndag, 16. januar 2005, 18:30

Hvad er jeres stepping og revision? Har selv købt en prescott, kan ikke huske stepping, men det er en C0. Har hørt at de ikke er de bedste clockere..
Har endnu kun kørt med standard vcore, men et lille overclock er det da blevet til.

3.2 EE ES 30s - FX51 28s - 3.2E@4.7

10

søndag, 16. januar 2005, 19:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Djake
Hvad er jeres stepping og revision? Har selv købt en prescott, kan ikke huske stepping, men det er en C0. Har hørt at de ikke er de bedste clockere..
Har endnu kun kørt med standard vcore, men et lille overclock er det da blevet til.

min prescott:
stepping: SL7KC
revision: D0

har haft min lidt over 4,4ghz med waterchiller, tjek evt. link i signatur ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.