Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 10. januar 2005, 09:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
as5 skal man bruge den metode der, men andre pastaer skal smøres ud i et meget tyndt lag på hele cpu kernen....kommer an på typen :)

jeg har altid prugt den metede as anbefaler til as5
til alt ande kølepaste også.

jeg har prøvet at smøre ud og synte ikke det er bedre.

22

mandag, 10. januar 2005, 11:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
as5 skal man bruge den metode der, men andre pastaer skal smøres ud i et meget tyndt lag på hele cpu kernen....kommer an på typen :)

jeg har altid prugt den metede as anbefaler til as5
til alt ande kølepaste også.

jeg har prøvet at smøre ud og synte ikke det er bedre.

Jeg sætter også altid en klat... så kan det selv sætte sig i huller, riller og diverse sjove steder :P

23

mandag, 10. januar 2005, 16:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af ShakaleN

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon

Citeret

ifølge AS hjemmeside skal der kun en lille klat på, på størrelse med et ris korn, i midten, og man skal ikke sprede det, man skal bare sætte køleren på, så spreder det sig selv, efter nogle dage.

Også på en stor flade som på P4 ??

ja..beskyttelses pladen der sidder uden på kernen på min amd, er større end den der sad må min p4 2.8.

cpu er i det hele taget større.

jeg brugte bare en lille klat, og pga. konsistensen flyder det selv ud, når det bliver varmt.

nej! CPU'er ikke større det er bare på grund af deres beskyttelse at de er så store hvis du piller den af, er den ligeså stor som en Barton (eller en hvilken som helst anden CPU uden beskyttelse). så af princip er det ikke vigtigt at have god kontakt helt ude i siden men det skader da ikke (ok det har den fordel at overfladearealet bliver større =bedre varmeoverførsel)

Barton 2500+ - Abit NF7-S - MSI 6600GT
2*256MB kingston HyperX 3500 - 120GB maxtor 8MB
Plextor DVD sort - Chieftec dragon midi sort
SLK 947+92mm - Arctic Cooling NV silencer 3 - Zalman NB47J

24

mandag, 10. januar 2005, 17:02

Jo!..ved ikke hvorfor du ligepluslig snakker om kernens størrelse? har jeg ikke på noget tidspunkt nævnt noget om?

min a64 winchester er klart større i omkreds end min p4 2,8 var og metal pladen der beskytter kernen er også større på min winchester, uden tvivl..

og der er overhovedet ingen forskel hva temp angår, om du tværer et tyndt lag ud over hele cpuen eller gør som der står på AS hjemmeside.

og har på indet tidspunkt sagt det skader cpuen? det ved jeg ikke hvor du har fået fra..

jeg følger det der står på AS hjemmeside, da jeg bruger deres pasta.

25

mandag, 10. januar 2005, 17:28

Nu har jeg kørt med as5 i et par år, og sys egentlig ikke der har været nogen betydelig forskel på temp, om der har været meget eller lidt pasta.

26

mandag, 10. januar 2005, 21:39

Nå nu har jeg fjernet det overflødige og sat en lille dut på i stedet... nu har det siddet i 3 timer og min Load er nu 54 grader :boxed: (bemærk at det er på std. clock .. )
fatter hat af det her...
men det er vel nok pga. det skal sidde de 100 timer for at det bliver spredt

Intel Core2 Extreme QX9650
Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PolluX^" (10.01.2005, 21:40)

27

fredag, 14. januar 2005, 00:37

Hmm ... nu har det AS5 , som svarer til et riskorn, siddet på i ca. de 100 timer det skal ha...
Men min load temp med f.eks GORK's OC Tool er 67 grader ! uden oc...
*kig længere oppe for temp før

Hva hulen kan der nu være galt... er det bare fordi artic silver's dosering er helt hen i vejret eller er det mig der er en toose ????

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

28

fredag, 14. januar 2005, 13:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon

Citeret

ifølge AS hjemmeside skal der kun en lille klat på, på størrelse med et ris korn, i midten, og man skal ikke sprede det, man skal bare sætte køleren på, så spreder det sig selv, efter nogle dage.

Også på en stor flade som på P4 ??

Ja, det er kun på AMD XP og CPU i den størrelse (core) man skal smørre det ud.

29

fredag, 14. januar 2005, 14:07

min CPU temp er nu ikke blevet lavere med tiden! tror bare det virkede lige da jeg satte det på! (gik fra box køler med standart pasta, til SLK-947 med AS5 og min temp faldt fra 58 load til ca. 40 load 8o )

og nu ligger min load også på omkring 40 så det er ikke blevet bedere med tiden hos mig!

men kan godt forstå du fatter hat, kan det være fordi du ikke rensede din CPU godt nok inden du satte køleren på så der er et lag fedt der isolere?

30

fredag, 14. januar 2005, 14:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim
men kan godt forstå du fatter hat, kan det være fordi du ikke rensede din CPU godt nok inden du satte køleren på så der er et lag fedt der isolere?

Jeg rensede den med rense benzin .... så det er ik der den er gal :(

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

31

fredag, 14. januar 2005, 14:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af PolluX^

Citeret

Oprindeligt indlæg af joatim

Jeg rensede den med rense benzin .... så det er ik der den er gal :(

hmm hvad er det helt præcist for en køler du har?

ved du om bunden på din køler er helt glat?

32

fredag, 14. januar 2005, 16:12

Det er en Thermalright XP-90 .. den er ikke helt spejlglat, men tæt på.

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

33

fredag, 14. januar 2005, 16:20

Citeret

Det er en Thermalright XP-90 .. den er ikke helt spejlglat, men tæt på.

Sygt... Kan være det bare er CPU'en der varmer totalt op... Prøv at sætte det i en anden PC hvis det kan lade sig gøre...

34

mandag, 24. januar 2005, 09:04

Citeret

Hmm ... nu har det AS5 , som svarer til et riskorn, siddet på i ca. de 100 timer det skal ha...

Hva hulen kan der nu være galt... er det bare fordi artic silver's dosering er helt hen i vejret eller er det mig der er en toose ????

bare en tanke kan sådan noget pasta blive for gammelt ?

35

mandag, 24. januar 2005, 09:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af juhl

Citeret

bare en tanke kan sådan noget pasta blive for gammelt ?

Ved jeg ikke.. men har prøvet med to forskellige tuber en fra to forskellige butikker..
Men status på problemet er at jeg stadig ligger med en load temp på 63 uden oc...
Så hvis der stadig sidder nogen med et godt forslag til hvad der kunne være galt så vil jeg blive glad..
Ellers vil jeg ud og investere i noget vandkøling og se om det hjælper....

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PolluX^" (24.01.2005, 10:00)

36

mandag, 24. januar 2005, 10:46

Prøv at afmonter hele køleren, inkl bundpladen. og rens den fuldstændigt.

Monter det hele, og vær 100% sikker på at alt sidder lige stramt nok fast, til at det ikke kan løsne sig selv.

Put en klat AS på CPUen på størrelse med hullet i en 1-krone, og smæk køleren på.

HUSK HUSK HUSK:
ALT skal være skruet stramt i, men kun lige stramt nok til at du kan mærke at det spænder. Dvs. du må ikke overskrue, da det kan ødelægge bundkortet.

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

37

mandag, 24. januar 2005, 12:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hayes

Monter det hele, og vær 100% sikker på at alt sidder lige stramt nok fast, til at det ikke kan løsne sig selv.

Put en klat AS på CPUen på størrelse med hullet i en 1-krone, og smæk køleren på.

HUSK HUSK HUSK:
ALT skal være skruet stramt i, men kun lige stramt nok til at du kan mærke at det spænder. Dvs. du må ikke overskrue, da det kan ødelægge bundkortet.

Det har jeg prøvet op til flere gange.. men tak for dit råd :)

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

38

mandag, 24. januar 2005, 13:13

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hayes

HUSK HUSK HUSK:

Det har jeg prøvet op til flere gange.. men tak for dit råd :)

Ikke kølepasta på selve køleren, men kun på selve CPU ?(

39

fredag, 28. januar 2005, 00:32

Mærkligt mærkligt ...
Har puttet A64 stock køleren på med medfølgende kølesnask, frem for den Thermalright XP-90
Og nu ligger min temp normalt igen :S :S
sq mærkligt

Asus Rampage Formula
Mushkin 4GB DDR2-8500
Inno3d 8800GT
Corsair HX620W

40

fredag, 28. januar 2005, 01:04

Har du prøvet at mærke på køle-elementet, efter computeren har stået tændt i lidt tid? Altså mærket efter, om det overhovedet suger noget af varmen fra CPUen?

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

2

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt Gigabyte H81M-Gaming 3 bundkort

Gigabyte er kommet med en Gami
Læs Mere

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.