Du er ikke logget på.

Nyhedsbrev

Indsend nyhed

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

1

torsdag, 6. januar 2005, 21:21

Pipelines Spørgsmål

Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg åbner pipelines på mit kort? medføre det øget varme dannelse? har læst at en eller anden har clocket det samme kort som mit Geforce 6800LE leadtek, med fuld pipelines ydelse og en god core+ram speed!

Nogle der vil fortælle mig hvordan jeg åbner pipelines? eller henvise mig til en guide eller andet! og om det har nogen betydning for varmedannelsen!

På forhånd tak!

GenetiC^\\

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "genetic^" (06.01.2005, 21:42)

2

torsdag, 6. januar 2005, 21:27

Kunne du give et link til dit gfx? Humm for leadtek har da ikke lavet radeon kort eller er jeg gal på den?

Og på mit 9800LE er alle 8 pipes åbne fra standard.

3

torsdag, 6. januar 2005, 21:43

Damn min fejl :S det er et GeForce 6800LE leadtek.
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette!

GenetiC^\\

4

torsdag, 6. januar 2005, 21:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af genetic^
Damn min fejl :S det er et GeForce 6800LE leadtek.
Tak fordi du gjorde mig opmærksom på dette!

GenetiC^\\

Oki så er jeg mere rolig ;)

Ved åbning af flere pipelines er det vidst dette program der bruges Rivatuner
Men hvordan det gøres er jeg ikke så meget inde i,så mon ikke der er en anden der vil tage over herfra :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Icemann" (06.01.2005, 21:56)

5

torsdag, 6. januar 2005, 23:14

Jeg har lige hurtigt bikset nogle billeder op, af hvordan man åbner de sidste pipelies og shaders.
http://slammand.subnet.dk/Uplock%20af%20pipes.JPG (Er træt, så det er måske ikke så gennemført)

Kortet yder mere, og vil på den måde udvikle mere varme, men det burde ikke blive kritisk. Du skal ikke satse på at du kan have højt overclock på både RAM og GPU, når du åbner kortet, da det også vil bruge mere strøm. Jeg kunne ihvertfald ikke overclocke mit kort lige så højt med flere pipelines end med standart indstillinger.

Sidste bemærking. Du skal ikke være sikker på dit kort vil køre med de ekstra indstillinger, hvis det ikke vil, skift straks tilbage, for at undgå skader. Kan ske den ikke vil vise noget billede, og der kan jeg ikke hjælpe.
Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

6

torsdag, 6. januar 2005, 23:18

- Her er en guide til det :
http://www.aphix.dk
|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

7

fredag, 7. januar 2005, 11:26

Tak for svarene :P

Jeg fulgte aphix guide! og jeg kan åbne 4 pipes og 1 shader.. :)
Men da jeg prøvede at åbne de andre fucked mit GFx kort og jeg måtte derfor FORMAT C: :D:D:D

Så til alle andre der vil prøve gør det mere forsigtigt end jeg :P nu kører det hele perfect igen!

Tak for hjælpen!

GenetiC^\\

Klassificer denne tråd

Copyright 2001-2013 © Tweak.dk | www.tweak.dk
Forum Tags | Hardware | Nyheder | Forum | Ansvar | Mobiltelefoner | Sitemap | Cookies | Mobilabonnement