Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 15. oktober 2004, 15:13

Hej

Har anskaffet mig en OCZ ddr booster, men har problemer....

Dette er computeren:

Albatron PX875P Socket 478
P4C 3.2Ghz
Mushkin black lvl 2 PC 3500 (BH-5)
Aspire 500W psu

Før jeg satte den i har jeg gjort følgende:

1: sat fsb til 200
2: Sat vdimm til std i bios (2,5V)
3: sat divideren til 3:2 (så ram kører 133*2)
4: drejet "knappen" på boosteren så langt mod uret som muligt

og ellers fulgt alle instruktioner...

Det går fint så længe jeg overholder det jeg har skrevet ovenfor, men så snart jeg drejer knappen (er i bios her) om, så displayet på boosteren viser 2,9Vdimm, så går den i sort skærm, er det en indbygget blokering på Albatron mobo'et, eller?

Kunne godt tænke mig at høre om man må hæve vdimm i bios, eller om den skal stå på std? Og hvis der er andre forslag så sig endelig frem, vil meget gerne over de 2,8Vdimm som er max i albatrons bios :rolleyes:

BTW: ingen dumme kommentare med "Jamen albatrons mobo står jo ikke engang på listen over kompatible mobos" tak.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Try-this" (15.10.2004, 15:14)

2

fredag, 15. oktober 2004, 15:32

Sikker på 2.8v på displayet er 2.8v i virkeligheden?
Har oplevet på et bundkort, at der var en difference på 0.3v

Who am I?

3

fredag, 15. oktober 2004, 15:50

Ved det ikke, men måske står der noget i denne tråd du kan bruge.
XS

4

fredag, 15. oktober 2004, 16:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gomer Pyle
Sikker på 2.8v på displayet er 2.8v i virkeligheden?
Har oplevet på et bundkort, at der var en difference på 0.3v

Så dvs. at istedet for at skue op fra 2,5Vdimm til 2,8Vdimm så har jeg skruet den op til 3,4dimm?

Har ikke mulighed for at se det i bios desværre :rolleyes:

Men når jeg kommer hjem fra arbejde kan jeg da lige prøve at starte helt op med 2,6Vdimm (aflæst på boosteren) :)

EDIT: har søgt tråden på xs igennem for mit albatron mobo men det står der ingenting om :(, kan kigge nærmere på det når jeg kommer hjem ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (15.10.2004, 16:17)

5

fredag, 15. oktober 2004, 17:23

Hvis du har et multimeter kan du jo bare måle vDIMM på bagsiden af maiboardet.

embedded systems enthusiast

6

fredag, 15. oktober 2004, 17:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af EdgarBaba

Ved jeg ikke helt om jeg har mod på, hvor finder man oversigt over hvad der er hvad?

Mener heller ikke jeg har et multimeter der er småt nok til de små steder der skal måles på... :rolleyes:

7

fredag, 15. oktober 2004, 17:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af Try-this

Citeret

Ved jeg ikke helt om jeg har mod på, hvor finder man oversigt over hvad der er hvad?

Mener heller ikke jeg har et multimeter der er småt nok til de små steder der skal måles på... :rolleyes:

Det skal egentlig ikke være så småt endda. På bagsiden af PSU sidder der en masse små lodninger lige bag på DIMM-slotsne. Der burde du kunne måle vDIMM.

8

fredag, 15. oktober 2004, 19:14

Citeret

Citeret

Find en guide til at modde mobo, der står også hvor man måler VDIMM, VTT osv.

9

fredag, 15. oktober 2004, 20:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon

Citeret

Citeret

Find en guide til at modde mobo, der står også hvor man måler VDIMM, VTT osv.

Ok, takker, vil jeg se om jeg kan finde :)

10

fredag, 15. oktober 2004, 20:10

Efter hvad jeg lige har kunnet finde frem til, kan vDIMM måles på pin 3 på chippen, som hedder RT9203.

Måske noget, du skulle prøve?

11

fredag, 15. oktober 2004, 20:28

Citeret

Efter hvad jeg lige har kunnet finde frem til, kan vDIMM måles på pin 3 på chippen, som hedder RT9203.

Måske noget, du skulle prøve?

Tak for hjælpen :D, prøver det lige i morgen engang jeg får tid ;)

12

lørdag, 16. oktober 2004, 11:45

Lige et hurtigt spg. må man hæve vdimm i bios samtidig med at man har boosteren i?, altså hvis jeg sætter den i bios til 2,8Vdimm, sker der så noget ved det?

13

lørdag, 16. oktober 2004, 13:23

Citeret

Lige et hurtigt spg. må man hæve vdimm i bios samtidig med at man har boosteren i?, altså hvis jeg sætter den i bios til 2,8Vdimm, sker der så noget ved det?

Faktisk vil jeg ikke tro, at det gør nogen forskel, da spændingen stadig burde være den samme.

14

lørdag, 16. oktober 2004, 13:33

Citeret

Citeret

Faktisk vil jeg ikke tro, at det gør nogen forskel, da spændingen stadig burde være den samme.

Og det ville ikke gøre skade på nogen måde?

15

lørdag, 16. oktober 2004, 15:32

Hvad jeg ved, så skal man sætte vdimm til det mindste i BIOS, og så ellers skrue op for boosteren.

Der må da stå noget i manualen til boosteren. Hvis der da er sådan en...?

16

lørdag, 16. oktober 2004, 15:39

Man kan sætte Vmem til hvad man vil hvis man har skruet ned på min på boosteren.

Kører selv med 2.8v i BIOS og booster der fra.

17

lørdag, 16. oktober 2004, 15:42

En anden ting er, du skal ikke forvente at boosteren virker med dit bundkort, for der er ikke mange OCZ har testet den med.

http://www.ocztechnology.com/displaypage…bocompatibility

18

lørdag, 16. oktober 2004, 16:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Martin
Man kan sætte Vmem til hvad man vil hvis man har skruet ned på min på boosteren.

Kører selv med 2.8v i BIOS og booster der fra.

Ok, takker :)

Citeret

Oprindeligt indlæg af Martin
En anden ting er, du skal ikke forvente at boosteren virker med dit bundkort, for der er ikke mange OCZ har testet den med.

http://www.ocztechnology.com/displaypage…bocompatibility

Ved godt jeg ikke skal forvente det virker, har set den ikke står der, men fik boosteren billigt og så kan man jo ligeså godt prøve ;)

Men tror desværre jeg har set hvad der kan være galt, for så længe jeg ikke sætter boosteren til mere end 2,8Vdimm så duer den, og på listen over kompatible bundkort står der ved en af dem

Citeret

BIOS already adjustable to 3.3V. Will not function reliably beyond this voltage.

Og i min bios kan jeg også max sætte 2,8Vdimm, og hvis jeg så prøver på mere med boosteren så er der bare sort skærm....

19

lørdag, 16. oktober 2004, 17:51

Hmmm...

Prøvede lige at stillle den til 2,8Vdimm i bios, og så sætte boosteren i, boosteren er skruet helt i bund og på displayet står der 2.9 det virker fint, jeg kan boote og køre superpi uden probs...

Jeg genstarter og drejer lidt på knappen så den viser 3.0, den starter op men jeg tør ikke for den bliver sindsyg varm :boxed: , så jeg sætter den ned på 2.9 igen som den tilsyneladende kører fint...

her er tegning af opstilling (slot 2 er tom):

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Try-this" (16.10.2004, 17:56)

20

søndag, 17. oktober 2004, 01:35

altså den bliver ikke varm overhovedet når der står 2.9 fordi den ikke laver noget som helst.
hvis boosteren står under bios giver den intet, men måler lidt på vdimm ;)
så dit kort giver 2.9v når den står til 2.8.. hvilket jo er normalt nok.
jeg ved dog ikke hvor varm den bør blive.. du kan sende den til mig så skal jeg no prøve den af og se hvor varm den bliver :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.