Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

lørdag, 2. oktober 2004, 14:09

Søndergård ... Kan / Gider du ikke lige måle afstanden mellem disse punkter ? ... (farve - til - farve naturligvis )

:))

22

lørdag, 2. oktober 2004, 15:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af arnbak
Grunden til man bruger armbåndet er for at sikre sig at man er i samme potentiale som det man arbejder med. Armbåndets krokodillenæb sættes på f.eks. kabinettet eller lign.
Såfremt det ikke er tilfældet springer elektronerne og det er elektronik meget følsomt overfor. Specielt integrerede kredsløb, såsom microchips og ramchips.

De steder hvor man fremstiller elektronik, er områderne hvor tingene håndteres af medarbejderne afmærkede. Medarbejderne bruger specielle sko samt bomulds tøj for at undgå at kunne få et potentiale som er i risikozonen. Desuden er embalage af den antistatiske type. Forøvrigt bruges der også ion blæsere for at fjerne overskydende elektroner som jo er dem der springer.

I bund og grund er det som sagt vigtigt at være i samme potentiale som det der håndteres, på den måde undgår man de overskydende elektroner springer.

Grunden til det er dumt at lægge kortet på en seng f.eks. er at det materiale sådan et stræk lagn f.eks. er lavet af er meget nemt at give et potentiale. Prøv f.eks. hvordan det er når man har tørret et lagn i en tumbler at det knitre. Når først det knitre så har det et ret højt potentiale. Det farlige er at der stadig kan ske skadelige udladninger selvom man ikke kan høre eller mærke noget.

Nemlig rigtigt.. Mit X800PRO@XT PE døde påden måde :(

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

23

lørdag, 2. oktober 2004, 20:39

Det vidste jeg egentligt godt at armbåndet var til det når jeg får det at vide :)

Men jeg plejer altid at bare holde den ene hånd på kabunettet, det er næsten ligeså godt :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

24

lørdag, 2. oktober 2004, 20:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af icemann

Citeret

Oprindeligt indlæg af IT Professor
Læg IKKE kortet på en seng!! :roller:

nu spørger jeg nok dumt, men hvorformå man ikkelægge et gfx eller lign på en seng....... kn måske være derfor at jeg har brændt mit gfx af..... ved det ikke....

Mon ikke det er statisk electrisitet :] :))
Det kan jeg så fortælle dig at det kan print plader ikke tåle!!!![/quote]

Forkert, printplader er fuldstændig ligeglade, men det er elektronikken ovenpå ikke altid ;)

Jaja, bare kald mig ordkløver, men ret skal være ret :D

25

lørdag, 2. oktober 2004, 20:59

Nice lille mod :D

Har selv et 6800NU fra samme producent. Det har fuldstændig samme køleløsning.
Har lige smidt vand på mit her til aften så hele køleprofils-monstret røg en tur. Nu regner jeg så med at bestille de små ram-kølere hos studiedata.

26

søndag, 3. oktober 2004, 11:17

hvor kan man købe sådan et armbånd?? har set det før i en butik men jeg kan ikke huske hvor..

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

27

søndag, 3. oktober 2004, 11:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Aerial
Nice lille mod :D

Har selv et 6800NU fra samme producent. Det har fuldstændig samme køleløsning.
Har lige smidt vand på mit her til aften så hele køleprofils-monstret røg en tur. Nu regner jeg så med at bestille de små ram-kølere hos studiedata.

Betyder det at du vil sælge den køleprofil?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

28

søndag, 3. oktober 2004, 14:23

Ja køleprofilerne ligner hinanden, men den er da slet ikke ligeså høj og kraftig som den på GT & Ultra?

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

29

søndag, 3. oktober 2004, 14:27

btw ... Er profilen HØJ eller LAV ?

... Syntes det er skummelt jeg har fundet to der skiller sig så meget ud fra hinanden. Nogen der kender for forklaring på det ??

30

søndag, 3. oktober 2004, 14:41

min forklaring ville være, at den ene er et 6800GT og det andet et Ultra.

ellers har jeg ikke nogen forklaring

31

søndag, 3. oktober 2004, 14:59

Det øverste er ligesom min køler (GT). Det nederste er et alm 6800. Læste en test af ét, der kunne man se at den var meget lavere...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

32

søndag, 3. oktober 2004, 15:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af søndergård
Det øverste er ligesom min køler (GT). Det nederste er et alm 6800. Læste en test af ét, der kunne man se at den var meget lavere...

Godt at høre ... :D .... For den nederste ser sgu lidt tam ud ... :boxed:

PS. Du har ikke haft mulighed for at måle profilen ligesom jeg skrev lidt længere oppe ?

33

søndag, 3. oktober 2004, 15:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

Oprindeligt indlæg af søndergård

Godt at høre ... :D .... For den nederste ser sgu lidt tam ud ... :boxed:

PS. Du har ikke haft mulighed for at måle profilen ligesom jeg skrev lidt længere oppe ?

jeg tog fejl af kortene og hvad så...... bare at man fatter at den lille køler er fra et dårligere gfx og den store er fra et bedre gfx

34

søndag, 3. oktober 2004, 15:08

Citeret

jeg tog fejl af kortene og hvad så...... bare at man fatter at den lille køler er fra et dårligere gfx og den store er fra et bedre gfx

:] ... Stop med at lukke varm luft ud .... og svarede heller ikke på dit indlæg, så du behøver ikke svare på det når jeg spurgte en anden om noget.... og nej du har ikke ret ...

PS. Syntes du skulle ændre dit navn her inde for du lever LANGT fra op til det .... Hvad med "IT NOOB" istedet for ? ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (03.10.2004, 15:15)

35

søndag, 3. oktober 2004, 15:11

hvis du ska lvære provo... så kom an.. klaptorsk.... X(

36

søndag, 3. oktober 2004, 15:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af GrillRotten

Citeret

:] ... Stop med at lukke varm luft ud .... og svarede heller ikke på dit indlæg, så du behøver ikke svare på det når jeg spurgte en anden om noget.... og nej du har ikke ret ...

PS. Syntes du skulle ændre dit navn her inde for du lever LANGT fra op til det .... Hvad med "IT NOOB" istedet for ? ;)

agree her... ikke meget proffessor over dig :crazyeyes:

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

37

søndag, 3. oktober 2004, 15:49

hvis i har noget at brokke jer over vær venlig at gøre det til en af moderatorerne.... bare ikke mig.... :lame:

da jeg lavede min profil var jeg ikke ret gammel...

38

søndag, 3. oktober 2004, 15:51

Citeret

hvis i har noget at brokke jer over vær venlig at gøre det til en af moderatorerne.... bare ikke mig.... :lame:

hehe, og nu er der så gået et halv år ? :roller:

Asus A8N SLI Premium - AMD 64 San Diego 4000+ - 2x Geforce 7800GT
2x 1GB Gskill Extreme PC4000 - 2x 74GB Raptor - 300GB Maxtor DM10
Nikon D70 / D200 - Nikon 50 f/1,4 - nikon 18-70DX - Nikon AF-S 300mm 1:2,8 DII

39

søndag, 3. oktober 2004, 15:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Evilbone

Citeret

hehe, og nu er der så gået et halv år ? :roller:

jeg gentager:

Citeret

40

søndag, 3. oktober 2004, 16:18

Citeret

hvis du ska lvære provo... så kom an.. klaptorsk.... X(

Rolig nu - hold en ordentlig tone herinde tak !

Og hvis du vil have ændret dit navn kan du bare skrive en PM !

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.