Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 15. februar 2017, 16:36

Mit setup er nu ved at være et halvt år gammelt og vil nu gerne se hvad jeg mere kan få ud af CPUen. Jeg er meget glad for mit setup, især fordi jeg har fået det til at være ret støjsvagt. Dette er stadig en prioritet!

Mit setup som er selvbygget:

Intel i5-6600K

Asus Z170 Pro Gaming

Noctua NH-D15S CPU køler

HyperX Fury DDR4 2133 MHz 16 GB

Samsung 950 M.2

Asus 1060 Stix 6GB

EVGA 750w PSU

Med nuværende kølersetup:

Idle Temp på 31

max temp 47

Jeg er grøn med hensyn til overclocking. Men hvad jeg har kunnet at læse så er
det forholdsvist simpelt, men i den grad også en religionssag.

Hvad jeg dog læser igen og igen er at der er et, skal vi kalde et ”sweetspot,
på 4600 GHz med en låst volt på mellem 1.35 og 1.32.

Er jeg helt ude i hampen med det her?

Jeg er ikke interesseret i hvad folk kan få deres setup til at præstere max. Søger
en gangbar løsning som kan holde i den lange bane, som for pc’en til a præstere
bedre og uden at det bliver en larmemaskine.

Håber at i har nogle gode input, på forhånd tak.

2

torsdag, 16. februar 2017, 16:02

Til en grad ja. Men vi ved aldrig hvordan din chip helt præcist køre, så det vil altid være bedst at starte et sted og gå op/ned. Bygge den op indtil du finder det passende mht. temperature.
Hent prime95*, eller anden cpu stress test, smid den på de indstillinger du har nævnt. Køre det optimalt kan du begynde at lege. Hvis ikke det er stabilt lukker PC'en automatisk ned og du skal ind i bios og ændre indstillinger.
Det kan jo være du har en rigtig god chip der kan køre 4,8, også langsigtet. Det handler alt sammen om temperature.

*LINK: https://www.google.dk/webhp?sourceid=chr…cpu+stress+test

.-Samsung 3K 100Hz
.-RX Vega 56
.-1700x NH-D15
.-Asus Prime-Pro
.-8Gb RipjawsV@3200Mhz Help me please :(
.-1050W X-series Seasonic
.-Firestrike:22350 TimeSpy: 8117

3

torsdag, 16. februar 2017, 17:21

Jeg sad fornylig og roede lidt med oc af mit system og tog udgangspunkt i følgende tråd:
https://rog.asus.com/forum/showthread.ph…us-VIII-Extreme

Tråden er en guideline og om det er 6600k eller 6700k er et fedt. i kommentarfeltet er der tips og tricks fra andre brugere, jeg fandt det i hvert fald nyttigt mht. settings. Jeg har ikke roddet med oc siden omkring år 2000. så skulle selv have en del genopfrisket.

Jeg fik min 6700k stabil ved 1.330v ved 4.6ghz har samme køler som dig. Jeg startede med at køre nyeste bios og lagde ud med 1.350 på volt og lod den køre stress tests i en time. Bootede og ændrede volten med 0.05v nedad for hver time den klarede stress test. Min failede på 1.325v, hvorefter jeg satte den på 1.330v og her har den så kørt siden uden blå skærm eller crash af program/ spil.

Pøj pøj

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Gammelskole" (16.02.2017, 18:09)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.