Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 3. november 2015, 22:11

Hej Tweakers

Vil starte med at sige at jeg er ny:) HEJ HEJ

Jeg har længe gået med tanken om at skifte CPU-køler (kører med Intels nu, og den larmer lidt).
Mit setup:
Cabinet: Define R5
CPU: i7 4790k
MB: ASUS maximus 7 ranger
RAM: G.skill Trind X 2400mhz 2x8gb
GFX: ASUS GEforce GTX 970 Strix 4gb

Men mit problem/spørgsmål er:
Hvilken CPU-køler ville være et rigtig godt bud?
Vand el. luft?
Er der den plads der skal bruges?

Har tænkt lidt på Noctura DH15, men kan den være der for RAM?
Har i tankerne måske at overclocke lidt.

Håber i kan hjælpe en ikke-så-erfaring bruger af hardware
MVh. Houmann :dance: :dance:

2

tirsdag, 3. november 2015, 23:52

Hej Houmann

Nu har jeg arbejdet ret meget med vandkøling igennem mange år.
Det jeg ville foreslå dig er et komplet sæt vandkøling. Det er rimelig nemt at montere, og har en utrolig god virkning.
Mit forslag er Corsair H110i GT Den kan sagtens klare din cpu også selv om du vil overclocke lidt.
Efter hvad jeg kan læse om dit kabinet, skulle der lige nøjagtig være plads til det sæt i toppen af dit kabinet og ned til toppen af dit bundkort.
Det er bare mit foreslag.

Mvh Ebbe101

Intel I7 5960X 3,0GHz @ 4,2GHz -//- Asus Rampage V Extreme -//- Corsair Dominator 4x4GB 2800MHz -//- Asus GTX 670 2GB -//- Samsung SSD 850 PRO 128GB -//- Samsung SSD 840 PRO 256GB -//- Samsung HD103UJ 1TB -//- WD 10EAWS 1TB -//- 3 stk WD 30EZRX 3TB -//- WD 40EFRX 4TB -//- Hjemme samlet Overkill Vandkøling (Spørg hvis du vil vide mere om det)

3

onsdag, 4. november 2015, 00:27

Supe :) det vil jeg lige prøve at kigge på :)

Havde også selv kigget på http://www.coolerkit.dk/shop/ekwb-ek-kit-x360-5710p.html eller den der er en tak mindre.

4

onsdag, 4. november 2015, 00:29

Hej igen..

Lige præcis den model, har jeg haft (ven), haft store problemer med. Larm fra hoved(pumpe) mm.

Så kigger måske efter noget andet.

Men mange tak fordi du ville tage dig tiden til at kigge og svare :)

5

onsdag, 4. november 2015, 06:43

har selv noctuas nhd 15. og den larmer markant mindre end det aio vandkøling jeg havde tidligere.
plus med luft så virker det stadig selv om en af blæserne skulle dø hvor imod med aio hvis din pumpe dør så skal det hele skiftes :-)

om noctua køleren kan være dert kommer helt an på hvor høje dine ram er :-) men de har lavet plads til ram så hvidt jeg husker :-)
men vil dog sige at både aio vand og en god luft køler er markant federe end intels stock køler :-)

en evo 212 køler kunne også være noget det skulle være en virkelig god køler til prisen :-)

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

6

onsdag, 4. november 2015, 13:27

Ja, det ved jeg med aioén.. den med pumpen i kødehovedet. Men ville der være plads til en 15'tener i mit cabi?

7

onsdag, 4. november 2015, 13:38

IMO er vandkøling/AIO alt for overrated

En Hyper 212 EVO holder de fleste CPUer tilpas kølige og den koster ikke alverden
http://www.edbpriser.dk/processorkoeling…id-6316805.aspx

Havde en "CORSAIR Hydro Series H80i" i mit mediecenter. Så snart CPU'en blev udsat for bare en lille smule load, kom lydniveauet langt højere op end de 212 EVO'er jeg har haft.

8

onsdag, 4. november 2015, 19:47

TAk for svar or tiden.

Har kigget på EVOén også, den larmer bare for meget. Og er måske ude at overclocke lidt også

9

onsdag, 4. november 2015, 20:08

du kan sagtens skifte evoens fan ud med en noctua :-9 og du kan sagtens llave et oc med en evo 212 :-9 det er en virkelig god køler til prisen :-)

Fx 8320 | Asus R9 280x | ASUS M5A97 EVO 2.0 | 8 gb G.Skill ARES 1866 MHz cl9 | 120 gb samsung 840 evo ssd
Canon 700d - Røde videomic go
| flickr photostream | Youtube VLOG | Youtube gaming kanal |

10

torsdag, 5. november 2015, 08:18

TAk for svar or tiden.

Har kigget på EVOén også, den larmer bare for meget. Og er måske ude at overclocke lidt også

Larmer for meget?
Jeg kan knap nok høre min??

11

søndag, 15. november 2015, 11:46

Hej igen

Undskyld tiden, har været på farten med arbejdet.
Jamen det kan også være det bare er mig, der har været uheldig at støde på den så:)

Houmann

12

søndag, 15. november 2015, 12:09

en nem udvej ,du skal ikke bundkortet ud dit pckabinet, jeg tror det nemmest køler jeg har set, når drejer om montering.
artic cooling freezer 13, den køler godt ,i forhold til boxkøler og støjsvag.

http://www.edbpriser.dk/processorkoeling…px?q=freezer+13

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.