1

søndag, 26. juli 2015, 13:45

Jeg overvejer at købe et NVIDIA GTX 980 TI, som jeg vil vandkøle med Corsair Hydro Series H100i GTX.
Jeg regner med at jeg vil overclocke en smule - ikke noget helt ekstremt.

Spørgsmålet er nu om jeg blot skal købe det billigste referencekort eller hvad?

2

søndag, 26. juli 2015, 13:53

Er du sikker på at H100i passer med hullerne på grafikkortet?

Edit: Går du efter en reference model, kan det slet ikke svare at installere en H100i på den, hvis man tager dette kit til sammenligning fra EVGA , som er lavet til reference modellerne.

3

søndag, 26. juli 2015, 13:58

Jeg fandt denne her på Corsairs side

http://www.corsair.com/en/company/press-…ia-geforce-gpus

De skriver godt nok om H110i GTX, men jeg tænker der kun er størrelsen på blæseren til forskel

4

søndag, 26. juli 2015, 13:59

Edit: Går du efter en reference model, kan det slet ikke svare at installere en H100i på den, hvis man tager dette kit til sammenligning fra EVGA , som er lavet til reference modellerne.
Jeg tænker at H100i vil være mere lydløs da der er dobbelt køler på

5

søndag, 26. juli 2015, 14:08

Men jeg fik ikke helt svar på hvilket kort jeg skulle gå efter.

6

søndag, 26. juli 2015, 14:11

Jeg tænker at H100i vil være mere lydløs da der er dobbelt køler på
Næppe! H100i klarer sig generelt dårlige end de nyere modeller. Ikke nok med det, så skal du også have køling på RAM og VRM modulerne, hvilket er bedst med både køler ribber, samt tilføring af luft. Det går hurtigt hen og bliver en dyr fornøjelse. Vil du absolut have Corsair AIO, så gå efter en H75 eller H105, så kan du også bruge NZXT Kraken G10. Der kan dog opstå problemer med slange længde, alt afhængigt af hvilket kabinet du bruger (slange længde er ca. 31 cm).

Med den fra EVGA kommer din GPU til at ligge på max 55 grader, og du slipper for alt det bøvl og ekstra omkostninger. Eneste problemer er dog at EVGA aldrig har dem på lager i EU, de sælger som varmt franskbrød.

7

søndag, 26. juli 2015, 14:14

Men jeg fik ikke helt svar på hvilket kort jeg skulle gå efter.
Kan jeg ikke svare dig på. Jeg vil anbefale du køber et EVGA, da du ikke bryder reklamationsretten ved at afmontere den originale køler med dem. Så køb den model du synes passer bedst til dig.

8

søndag, 26. juli 2015, 14:15

Under alle omstændigheder skal der en bracket på.

Det ville være sådan en: http://www.corsair.com/en/hydro-series-h…cooling-bracket

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.