1

torsdag, 23. maj 2013, 17:14

Hej Tweakere

Jeg har et lille problem med mit grafikkort, for nogle måneder siden begyndte blæseren så småt at stå af på mit ASUS EAH6870, dertil valgte vi at tage dens blower fan ud, og så lige gik lidt ghetto style borede blæser hullet op og monterede en almindelige 90 mm blæser istedet.
problemet er bare at der med en almindelig blæser ikke bliver ledt nok luft hen forbi køleenheden, og derved bliver det ret varmt, ser det ofte på omkring 45-50 grader på idle og har haft set den oppe og runde de 100 grader mens jeg gamer, hvilket jeg ikke føler mig helt sikker ved at køre med.
Derfor tænker jeg at jeg vil underclocke det lidt for at få temperaturen ned, men har aldrig rigtig haft rodet med hverken over- eller underclock.
Hvad skal jeg justere på for at få temperaturen til at falde mest? og hvor meget kan jeg tillade mig at skrue ned for det?
Ønsker gerne at kunne spille spil som Far Cry 3, Battlefield 3, og Counter Strike GO, spil som jeg i forvejen har sat ned på low details for at spare lidt på mit grafikkort

Håber at der er nogle der kan hjælpe mig lidt
Mvh Hom3r

ASUS P6T Deluxe V2
Intel Core i7 920 2,67 GHz
6 GB DDR3 Kingston HyperX
ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
1 TB Seagate Baracuda
Corsair HX750W

2

torsdag, 23. maj 2013, 18:14

Jeg ville hente et overclocking-program såsom MSI Afterburner eller ASUS GPU Tweak, plus en stresstest såsom Furmark, Kombustor (kan indbygges i MSI Afterburner) etc.

Og så er det om at skrue ned for primært core clocks, og så (hvis programmet giver adgang til det) undervolte, dvs. skrue så langt ned for spændingen som muligt uden at det giver fejl.

Siden dit kort er fra Asus er chancen for at der er adgang til at pille ved spændingen måske størst med Asus' eget GPU Tweak.

3

torsdag, 23. maj 2013, 21:34

Jeg har prøvet at rode lidt med det og endte ud med en mere acceptabel temperatur under load
Mange tak for dit svar :)

ASUS P6T Deluxe V2
Intel Core i7 920 2,67 GHz
6 GB DDR3 Kingston HyperX
ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
1 TB Seagate Baracuda
Corsair HX750W

4

fredag, 24. maj 2013, 01:57

køb en beder køler til dit kort

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.