1

torsdag, 2. maj 2013, 14:46

Hejsa....

Jeg har lige et par spørgsmål.

1. Hvilken cpu er bedst til OC ? (hvilken fåe man mest udaf og hvilken er lettest )
2. Er det muligt at OC et gfx ? og hvilket er bedst ?

3. Kan jeg OC min Phenom II x4 965 black ? og hvor meget ? (har vandkøling på den)
4. Kan jeg OC mit Sapphire Vapor-x 4890 gxf ? og hvor meget ?

5. Skal have et nyt mobo til min pc, så hvilket ville jeg få mest udaf ? altså mht at kunne OC min cpu og gfx mest ?

MVH

2

torsdag, 2. maj 2013, 18:05

Tja de seneste Intel CPUer er klart de nemmeste at OC, en 2600K kan nemt over 5ghz på vand.

Regn med 4-4.5GHz på din CPU og omkring 1000/1100MHz GPU/RAM.

De fleste bundkort har mulighed for at OC CPU, og varme vil som regel være det første der begrænser dig, GFX afhænger ikke af det.

Evt kig lidt rundt herinde, der er resultater for andre systemer, bla som er vandkølet.. http://hwbot.org/benchmark/3dmark_vantag…0#coolingType=1

3

fredag, 3. maj 2013, 08:05

Ok....

Findes der en OC for dummies, lige som listen over programmer ?

4

søndag, 5. maj 2013, 14:32

1. Den CPU der overclocker bedst er sikkert en gammel Celeron. Men det der tæller er ikke hvor meget noget overclocker, men hvor meget performance man får for pengene inkl. overclocking.

2. Jeps. Alle grafikkort kan overclockes. AMDs kort er generelt bedst til det blandt de nyeste kort.

3. Ja. Hvor meget kommer an på hvor godt dit eksemplar viser sig at være. Der er kun en måde at finde ud af det på - prøv!

4. Som 3, men det er generelt nemmere at overclocke grafikkort end CPUer. I hvert fald langt hen ad vejen.

Tweak har en guide til overclocking af grafikkort. Den forklarer det meget fint, men en ting jeg ville gøre anderledes end dem er spændingen - den vil de gerne smække helt til tops fra starten, og det virker lidt hasarderet hvis du spørger mig. Da du har et Sapphire-kort kunne du passende bruge Sapphire Trixx når du overclocker det.

5

mandag, 6. maj 2013, 15:18

en 965 er næm at oc men den smider meget varme af sig,

jeg er ordblind undskyld!!
Amd 955BE @ 4.3ghz//Custom H2O// Asus Sabertooth 990FX// 8gb Corsair Vengeance LP 1732mhz// HD6950 2gb // WD blue 500gb// TJ-07// AX760I

6

tirsdag, 7. maj 2013, 06:34

Jag har sådan en Vantage vandkøler med temp display på, den må da vel kunne køle fint ?

7

fredag, 10. maj 2013, 23:18

Ikke sikkert den kan køle godt. Kommer an på et hav af ting :roller:

Følg mit lille hyggeprojekt! https://www.facebook.com/anywhereproductionsJournalist, supporter hos Sharkgaming & lærerstuderende!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.