Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 11. april 2013, 14:18

Hej Tweak

Har brug for nogle kloge hoveder som kan forklare mig hvorfor min CPU pludselig ligger omkring 50 idle og 75-85 under full load.

Det er en Intel i7 2600 - og den er ikke længere overclocked ( da den var var en clocked til 4.1 Ghz og der blev den sjældent mere end 60)

har standard køler som følger med CPU, den er renset i selve heatsinket så der er ikke støv i vejen, har brugt Arctic MX-2 kølepasta, og kun påført den mængde som er angivet på siden af sprøjten.

er der nogen der har gode råd eller svar ? :)

2

fredag, 12. april 2013, 11:16

Du har tjekket at kølere sidder rigtigt i alle 4 hjørner, std køleren kan godt være nem at montere skæv.
Du har brugt hvad der svare til max et riskorn af kølepasta?
Du har tjekket at cpu fan ikke kører langsommere end normalt, du kunne have skruet ned for den i BIOS?

Temperaturen er dog ikke alarmerende, de er lavet til det.

3

lørdag, 13. april 2013, 08:27

Hej Noxon

Tak for svarene, det viste sig at kun det ene af de 3 hjørner faktisk var sat korrekt ned i MOBO, så efter en del asen og massen til sidst med en bidetang fik jeg de resterende 3 igennem. nu er den OC til 4.4 Ghz og med en idle temp på 24-26 :)

jeg takker og bukker :D

Fortsat god weekend.

4

lørdag, 13. april 2013, 14:47

Hej Noxon

Tak for svarene, det viste sig at kun det ene af de 3 hjørner faktisk var sat korrekt ned i MOBO, så efter en del asen og massen til sidst med en bidetang fik jeg de resterende 3 igennem. nu er den OC til 4.4 Ghz og med en idle temp på 24-26 :)

jeg takker og bukker :D

Fortsat god weekend.

Super, tak og i lige måde :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.