Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 21. marts 2013, 17:13

Hej Tweakers

Jeg har for første gang kastet mig ud i at bygge en gamer pc selv.
Har valgt at bygge et Micro-ATX system da jeg vil bruge det sammen med mit LED-tv.

Jeg er en del i tvivl om hvad jeg skal købe kølere til.
Går ud fra at jeg skal købe en køler til CPU'en, men er der andet i vil anbefale jeg køber køler til? og hvad anbefaler i?

Indtil videre kommer systemet til at se sådan her ud:

Kabinet - ThermalTake Armor A30

PSU - XFX Core Edition Pro550W

Bundkort - Asus F2A85-M LE

Processor - AMD A10-5800K

RAM - Crucial Ballistix Sport 1600MHz (2x4GB)

Grafikkort - Sapphire VAPOR-X HD7950 OC /w Boost

SSD - Samsung 840 Series MZ-7TD120 (120GB)

På forhånd tak :)

2

torsdag, 21. marts 2013, 19:39

hvis der er plads for psu'en så måske en Noctua NH-L12 vil jeg sige vil være nice: http://noctua.at/main.php?show=productvi…ts_id=46&lng=en

3

torsdag, 21. marts 2013, 19:52

Den vil jeg tage til overvejesle. tak puma99dk :)

- Er det nødvendigt med kølere til andet? RAM, SSD, PSU, GPU?

4

torsdag, 21. marts 2013, 19:55

så længe du ka skabe et "airflow" i dit kabinet og den ka trække frisk luft skulle det være fint med temp ^^

5

torsdag, 21. marts 2013, 20:00

Ok. ThermalTake Armor A30 har 4 indbyggede ventilatorer.

Så hvis vi leger at jeg køber en Noctua NH-L12 til min cpu, og muligtvis noget vandkøling til gpu'en så burde jeg være dækket? :)

6

torsdag, 21. marts 2013, 20:06

hvorfor så ik lave vand til cpu så, et custom loop?

igen du ska ha blæsere som suger ind i dit kabinet, for at få "airflow" og det ska dit bundkort og ram jo os ha.

7

torsdag, 21. marts 2013, 20:46

Der er 1x90mm intake-fan i front, 2x60mm exhaust-fans i bag og 1x230mm exhaust-fan i top.
Umiddelbart lyder det fint, sammen med standard gpu-køler og en cpu-køler.

Hvis ikke må jeg til at lege med noget custom vandkøling ja :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.