Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 28. oktober 2012, 16:56

Hey, jeg overvejer at begive mig ind i verdenen for vandkøling.

Hvor meget skal man investere i kroner for at komme i gang med det?

det skal kunne passe på et MSI 760GM-P23, hvor jeg har monteret en AMD FX-4100 og det er primært den jegskal have kølet.

/Jonathan :9xo

ASUS Maximus V Gene, Intel i7 3770K 3,5 Ghz, Nvidia 550Ti, Corsair XMS 8GB 1333MHz RAM, Corsair Force 3 180 GB SSD 2x500GB HDD

2

søndag, 28. oktober 2012, 21:11

1500 ca.

men du kan med foredel købe noget af det brugt der er meget at spare, og det mister ikke bare ydelsen fordi det er gammelt;)

kasper1233

Gæst

3

mandag, 29. oktober 2012, 10:17

Du kan jo gå ind på caseking.de eller coolerkit.dk og prøve at lave en indkøbskurv. De ting du skal bruge:

Slange
Fittings
Radiator
Pumpe
Reservoir
Kølehoved
Kølevæske
Blæsere

Det kan give dig et overblik over prisen og hvis du laver en liste, så kan du jo post den her og vi kan hjælpe dig til at få det rigtige system.

4

mandag, 29. oktober 2012, 16:03

Hvad med sådan et sæt her?

http://www.aquatuning.co.uk/product_info…6-1oe-2011.html

Den kommer på en 3770K

ASUS Maximus V Gene, Intel i7 3770K 3,5 Ghz, Nvidia 550Ti, Corsair XMS 8GB 1333MHz RAM, Corsair Force 3 180 GB SSD 2x500GB HDD

kasper1233

Gæst

5

mandag, 29. oktober 2012, 16:39

Det ville virke fint, men der er lige nogle ting ved det:

Slange og fitting størrelsen er kun 11/8. Det er ikke en særlig optimal slange størrelse, der vil være bedre performance med større slanger. En bedre størrelse ville være 13/10, 11/16 eller 13/19. Det er samtidig også de 3 mest populære størrelse, så der er flest forskellige slanger og fittings til dem.

Pump/res har jeg ingen erfaring med, men de plejer at være sværere at få luften ud af.

Jeg ved heller ikke hvor stor en temperatur forskel, der vil være på det setup også Corsairs lukkede 240mm setup. Det er teoretisk set næsten de samme dele.

Vandkøling er relativt dyrt og jeg synes ikke man skal prøve at spare så mange penge som muligt, hvis man vil lave sit eget setup. Jeg synes man skal købe det man skal bruge og det man vil være tilfreds med.

6

lørdag, 24. november 2012, 03:56

Hvorfor vandkøle den cpu. det giver da virkelig ingen mening.

O.C Køb intel.

hvis det er pga støj Købe en Corsair H100i

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.