Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 7. maj 2012, 20:29

Hej med jer! :-)
Dette er min første post her på tweak.dk, så ret mig gerne, hvis jeg er helt gal på den!
Jeg har mig en fin i7 920 d0 processor, som jeg efter 2½ års brug godt kunne tænke mig at OC, så jeg kan vente lidt endnu med at skifte den ud.
Jeg har læst en masse hidst og her, hvad jeg har fundet ud af omkring OC er dog stadig uvist, men nu til mit problem.
Jeg testede med OCCT, for at stresse min CPU. Jeg var på forhånd godt klar over, at min CPU til tider bliver utrolig varm, hvilket nok hovedsageligt skyldes tre ting. Slidt eller manglende kølepaste, dårlig køler på CPU'en og dårligt airflow. Den nåede faktisk op på 86 grader på 3m 13s ! :O
Det er så her jeg godt kunne bruge jeres hjælp! :-D
Hvilken køler vil i foreslå til min CPU, til at øge mit airflow (en til at suge luft ind) og kølepaste?
Det skal lige siges, at jeg ikke har vanvittig meget forstand på det her med køling og OC, men vi er vel alle startet et sted?
Sig endelig til, hvis der er mere i skal vide.
Del gerne noget viden/tips! :-)

På forhånd tak.

2

tirsdag, 8. maj 2012, 09:17

Hejsa og velkommen til.

Et par muligheder:
Noctua NH-D14
Corsair vandkøling
Antec Vandkøling

Af ovenstående er Noctua´en den mest støjsvage. Jeg er klar over de alle ligger lidt højt prismæssigt. Jeg har ingen anelse om hvad der findes af billigere løsninger.

3

tirsdag, 8. maj 2012, 09:29

Du kan godt komme lidt længere ned i pris og stadigvæk få topkøling på luft.

212 EVO

Find evt nogle blæsere, som passer til dit kabinet og øg dit airflow hvis ellers du har plads til dem, evt

her

Pasta findes i mange gode udgaver, men alle har lidt forskellige egenskaber om hvordan de opfører sig efter påføring, men det kan du læse om under de forskellige udgaver her på siden, da de nok har det bedste udvalg i hele landet.

coolerkit

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

4

tirsdag, 8. maj 2012, 15:29

Tusind tak for jeres svar! - Jeg har selv kigget på den der Noctua, men mit kabinet er umiddelbart nok ikke lige det største og jeg er ikke helt sikker på om den kan være der! :-D
Et andet problem er, som i nævner airflow. Mit kabinet er stort set helt helt lukket, men har dog plads til en 60mm blæser (vil jeg tro) i siden og en 80mm blæser (vil jeg tro) under PSU bagtil. Tror i det på nogen måde er nok til at gøre en væsentlig forskel i airflow'et og hvis, hvilke blæsere vil i så foreslå til det? :-)

OBS! - Mit gfx er ca. 70 grader i idle med dual monitors.. Er der en mulighed for at skifte køler eller noget til det også? :-D
(Jeg er godt klar over den er helt gal, men alt er stock) :-P

5

tirsdag, 8. maj 2012, 16:55

Tusind tak for jeres svar! - Jeg har selv kigget på den der Noctua, men mit kabinet er umiddelbart nok ikke lige det største og jeg er ikke helt sikker på om den kan være der! :-D
Et andet problem er, som i nævner airflow. Mit kabinet er stort set helt helt lukket, men har dog plads til en 60mm blæser (vil jeg tro) i siden og en 80mm blæser (vil jeg tro) under PSU bagtil. Tror i det på nogen måde er nok til at gøre en væsentlig forskel i airflow'et og hvis, hvilke blæsere vil i så foreslå til det? :-)

OBS! - Mit gfx er ca. 70 grader i idle med dual monitors.. Er der en mulighed for at skifte køler eller noget til det også? :-D
(Jeg er godt klar over den er helt gal, men alt er stock) :-P
Helt sikkert....
http://www.coolerkit.dk/grafikkort_k%C3%…e-c-32_508.html

6

tirsdag, 8. maj 2012, 18:10

Er der en af dem du kan foreslå til et gfx 275? :-)
Er det noget der er svært selv at gøre selv?

Noget andet jeg lige lagde mærke til, da jeg sad og gamede er. Min temperatur på mit gfx når op på 90 grader! :o
Jeg hentede rivaltuner og lagde mærke til, at den konstant er sat til 40%. Kan jeg fx. sætte den til 70% hele tiden unden fare for at ødelægge noget? :-D

Og igen, så tjekkede jeg lige op på min CPU fan, som kun kører med 2800 RPM som maks. Er det ikke ret lavt eller er det standard for en stock? :-)

Seneste tests og artikler

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere

0

Corsair Raptor M45 - Gamer mus

Er du på jagt efter en ny mus,
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny 27 tommer BenQ RL2755HM Gaming Monitor

BenQ er kommet med en ny RL275
Læs Mere

0

Ny NVIDIA GeForce 347.09 Beta Game Ready driver

NVIDIA er klar med en frisk Ge
Læs Mere

10

Mini-julekonkurrence på Tweak.dk

Tweak.dk afholder en lille jul
Læs Mere

0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.