Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 20. april 2012, 01:03

Har den konfiguration, som står i overskriften.

CPU'en ligger i BIOS på 57 grader - har ikke OC'et den og kører med Turbo-mode profil på CPU-køleren (sat i ROG BIOS).

Er en 2600K normalt så varm med en Intel stock-køler, eller er det en fejllæsning i ROS BIOS'en?

Best regards, Nutman

Project: Nutman - Sponsored by: Coolerkit - Specialtech - EK Waterblocks

2

fredag, 20. april 2012, 01:05

Og har endnu ikke installeret OS - så det er direkte ind i ROG BIOS og det er så den temperatur, jeg kan se....

Best regards, Nutman

3

fredag, 20. april 2012, 01:10

Og så skal det siges, at det hele sidder i et Fractal Design Define Mini og jeg har 120 mm. blæsere kørende på alle pladser (5 stk. - 3 ind og 2 ud) for fuld skrald, så der er pænt med airflow....

Best regards, Nutman

4

fredag, 20. april 2012, 13:18

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K - 16gb DDR3 1600mhz - 2x HD7950 TwinFrozr Crossfire - Custom Water Cooling - Samsung 830 256GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - HP ZR24w - MadCats R.A.T. 7 - Logitech Illuminated

5

fredag, 20. april 2012, 14:31

passer det ikke meget godt når det er i bios?

den ligger da heller ikke på idle i bios? :)

6

fredag, 20. april 2012, 19:15

Har købt en Coolermaster TX3 EVO - det hjalp. Ligger nu på max. 38 grader ved blandet brug (internet surf, osv.)

Best regards, Nutman

7

søndag, 22. april 2012, 03:22

Alt alt alt alt alt alt alt alt alt for højdt.

Passer slet ikke godt når det måles i bios da den ikke måler din core temp som helt sikkert er meget varmere.

få en anden køler på ASAP. den skal ikke blive så varm. ikke engang med stock cooler (hvad minder du O.C'er)

8

søndag, 22. april 2012, 03:35

Passer slet ikke godt når det måles i bios da den ikke måler din core temp som helt sikkert er meget varmere.

få en anden køler på ASAP. den skal ikke blive så varm. ikke engang med stock cooler (hvad minder du O.C'er)
Hehe,,, se min forrige post. ;)

Best regards, Nutman

9

søndag, 22. april 2012, 21:08

Hehe,,, se min forrige post. ;)
så den godt efter jeg havde posted ! :D

10

mandag, 23. april 2012, 07:04

Ja, og nu kan jeg så rapportere, efter weekendens spilsesssion, at TX3'eren i samarbejde med Arctic Cooling MX2 kølepasta har holdt CPU'en på max. 58 grader under spil af bl.a. Battlefield 3, Operation Flashpoint: Red River og Call of Duty: Modern Warfare 3.

Det er jeg ret godt tilfreds med!

Best regards, Nutman

11

tirsdag, 24. april 2012, 07:48

lyder som en fin temp, har du oc'et el. er det bare stock?

12

tirsdag, 24. april 2012, 08:09

Det er ved auto Turbo frekvensen på 3.8 GHz. Jeg vil gætte på, at 4.5 GHz kan nås på under 70 grader. Det er vel OK for sådan en lille, billig luftkøler?

Best regards, Nutman

13

onsdag, 13. juni 2012, 19:14

jeg vil gætte på at 4,5 ikke kan opnås på en stock cooler på under 70C. når du stabilitets tester den finder du meget hurtigt ud af hvad jeg mener.

14

fredag, 15. juni 2012, 16:10

Jaja, men nu har jeg jo også smidt stock køleren laaangt væk - det er ikke den, vi taler om længere. ;)

Best regards, Nutman

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere
Seneste nyheder

3

Tweak.dk søger hardwareskribent

Så er det nu, hvis du vil om b
Læs Mere

0

Første trailer til Halo: Nightfall

Microsoft har frigivet den før
Læs Mere

0

Motorola arbejder på 5.9 tommer Nexus Shamu

Ifølge rygterne, er Motorola i
Læs Mere

1

Her er Samsung Galaxy S5 Alpha

Den er god nok, Samsung arbejd
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.