1

onsdag, 11. april 2012, 10:44

Hejsa.. Jeg er en fyr som for nyligt har arvet lidt penge, og skal have lavet mig et nyt setup her inden for en månedes tid.. Der vil jeg så prøve med vandkøling, da vi er ude i noget sLI, oc osv... Pt har jeg et setup der ligner det her in mind:

Asus Rampage 4 Extreme
i7 3930k
OCZ Agility 240gb
2 x Radeon 7970 (Nok xfx's black edition eller lign) Eller 2 x GTX 680.. Ja eller medmindre der kommer noget andet ud i mellemtiden..
16GB Corsair Dominator GT, pc3-17066 2133 mhz.. Kit af 4.
Sikkert et HAF-X Kabinet eller lign..
Det er vel det vigtigste, der er self også andre små dele... Har også en raptor 80gb HDD jeg smider i og self en 2TB eller noget der omkring std hdd...

Er der evt nogle der kender et godt egnet kit til en nybegynder, der ville passe til dette system? Evt noget hvor der kommer en manual med osv, og ikke er alt for svært.. :)

På forhond tak for hjælpen!

- Shada.

2

onsdag, 11. april 2012, 20:31

Hvis du ikke skal bruge den til andet end at game så bare hold dig til z68 / z77 de clocker rigtigt godt, og er lige så gode i spil ;)

3

onsdag, 11. april 2012, 22:56

Jeg har altid kørt med Rampage bundkort, altså fra de startede med at komme ud, kan generelt bare godt lide dem.. :P - Men det var mest kølingen jeg tænkte på her..

4

torsdag, 12. april 2012, 17:59

helt sikkert også en lækker serie :) en ek supreme block på cpu'en og en ek block på grafikkortene, hvis det skal være et custum vand setup ? :D

http://www.coolerkit.dk/coolerkit_silent…_v2-p-1247.html, du skal bare lige være sikker på at du for med socket 2011 :)

hvad med et NZXT Swiftch 810 ? der kan jo sidde en 360 eller en 420'er i :D

5

torsdag, 12. april 2012, 19:55

Det ser findt ud det sæt der.. Nogen idé om, om det er relativt nemt at gå til med? Det skal helst ikke være superkompliceret da jeg ikke har makket med vandkøling før.. Men altså, jeg har jo self tid nok til at teste det igennem flere gange inden jeg sætter selve systemet i gang... :p

6

torsdag, 12. april 2012, 20:03

det er lige til at gå til :) pumpe->radiator->blok->Reservoir-> vil i vandkøle grafikkortene? :D

7

torsdag, 12. april 2012, 20:53

Overvejer det kraftigt, ser relativt nemt ud at installere en blok på GPU'erne, så..

8

torsdag, 12. april 2012, 21:03

der er intet svært i at installere det på et 6950, og jeg tror ikke der er den store forskel :D

9

torsdag, 12. april 2012, 22:39

Nøeh, ellers kan jeg se at du kan få OC'ed version af GTX 680, med blok på til mindre end det ville koste og købe ref kort + blok.. Det er så i tyskland så det koster lidt at få det sendt, men.. Ikke noget videre.. Det kunne man jo overveje. :)

11

torsdag, 12. april 2012, 23:56

http://www.caseking.de/shop/catalog/Wass…GTX::18844.html - Med 2 af dem, hvad kan der så anbefales af radiator, pumpe og hele pisset? Selv slanger og fittings.. Kun til de 2 GPU'er.. Resten er irrelevant pt.

12

fredag, 13. april 2012, 16:38

jeg køre selv med en 240mm rad + en 120mm rad til mine grafikkort, og en 240 mm rad til min cpu, og en pumpe til hver, den ene er en xspc 750, og den anden er også en xspc kan ikke huske model...

en 3*120mm radiatorer ville være fint :), og bare en enkelt pumpe

Seneste tests og artikler

0

ASUS Z97-PRO (Wi-Fi ac)

Så er det blevet tid til endnu
Læs Mere

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny NVIDIA GeForce 340.52 WHQL grafikkort driver

NVIDIA er kommet med en sprit
Læs Mere

0

HTC One M8 med Windows Phone 8.1

Det er ikke en and, den skulle
Læs Mere

0

Trials Fusion får første DLC pakke

Ubisoft er i dag kommet med DL
Læs Mere

7

Cooler Master med Dansk Dansk support på Tweak.dk

Du kan nu få dansk support fra
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.