Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 31. marts 2012, 17:24

Hej Tweak.

Jeg har bygget mig en mini-itx pc og leder efter en lydløs cpu-køler dertil. Der drejer sig om en i5 2500k på zotac z68-itx wifi i silverstone sg07. Jeg blev et begejstret da jeg så den nye NH-L12 fra noctua. Problemet er bare at de 4 heatpipes på vej fra kølerens base rager 65 mm bagud (målt fra centrum af basen), link. Derfor overlapper den med grafikkortet. Ved at se på andre kølere der passer er jeg kommet frem til hvis at det kun drejede sig om 55 mm vil den passe.
Mit spørgsmål er derfor om nogen af jer har erfaring med at forskyde basen i forhold til de heatpipes den sidder fast på? kan det lade sig gøre? Hvordan er basen fastgjort til heatpipes? Erfaringer fra andre kølere er også meget meget velkomne.

Venlig hilsen Lauge

PC: Gammelt bras og gøgl, der i det mindste er lydløst.

2

tirsdag, 3. april 2012, 04:49

uh ha

Du har et problem, som du skal være meget varsom med at rode i.
Noctua's heatpipes er normalt loddet fast i basen, så begynder du at brække alt for meget med basen, så kan en lodning flække og din varme overførsel vil være gået fløjten.

Heatpipes er tynde kobberrør, så alt andet lige så skal de varmes godt op inden du begynder at brække med dem.
Jeg har så bare mine tvivl om at det kan lade sig gøre med en blæse lampe og stille og roligt brække med dem uden at det går helt galt.
Du skal lige tage med i betragtning, at udformningen af heatpipes er lavet efter den bedste varmeoverførsel(effektive) kontra den væske mængde( flydende gas) som er i de heatpipes, så der skal ikke mere end et lille hul eller utæthed til, før den heatpipe ikke virker mere.

Jeg ville nok kigge efter alternativer til den Noctua i første omgang, altså low profile CPU køler.

Jeg kan se, at der er nogle alternativer her på siden, bla.

cooltek

Scythe

Har du ikke mulighed for at vende køleren rundt og derved få lidt mere frihøjde ?

Kan så osse lige at, at de har en opgraderet version, af den køler, som du spørger om.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

3

tirsdag, 3. april 2012, 22:28

Tror også du skal passe på ikke at ødelægge eller mindske ydelsen af køleren ved at modificere den. Det er vigtigt at der er den kontakt der skal være.

Seneste tests og artikler

0

BitFenix Prodigy M

Vi skal i denne test tage et n
Læs Mere

0

ASUS ROG Crossblade Ranger FM2+

ASUS Republic of Gamers er jo
Læs Mere

95

Stor AMD og PowerColor Mantle Konkurrence

Tweak.dk udlodder i samarbejde
Læs Mere

0

Argon BT-2 Bluetooth receiver

Med fremmarchen af musikstream
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC One M8 For Windows smartphone er officiel

HTC har officielt annonceret d
Læs Mere

0

Ny Acer XB270HAbprz 27 tommer G-Sync skærm

Acer er på vej med deres nye s
Læs Mere

3

Dwayne The Rock Johnson med i DC Comics-film?

Ifølge AP er Dwayne The Rock J
Læs Mere

0

Første trailer til Men, Women and Children

Første trailer til Jason Reitm
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.