Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 31. marts 2012, 15:19

Kære Tweaks!

Jeg er grøn mht. computeres hardware etc., men har installeret et program der hedder hardware monitor, fordi min skærm indimellem selv slukker, og kan ikke tænde den igen - men computeren kører videre.

Jeg har googlet mig frem til at det kan skyldes køler eller grafikkort.

Hardware monitor siger, at mit grafikkorts temperatur er:

86/75/91 de tre steder, den finder den.
(Nu, min & max)

Er grafikkortet brændt sammen, er det køleren, eller er temperaturen fin nok?

Håber på god hjælp, for er pænt træt af at slukke hele computeren, når skærmen slukker!

På forhånd tak!

2

lørdag, 31. marts 2012, 15:55

Først lidt info om hvilket gfx ville hjælpe :)
91c er rimeligt varmt, for et gfx, det brænder ikke sammen ved den temp men det er varmt, er det et nyt gfx eller ældre?
hvis det er et ældre så kan det være at du lige skal blæse støv ud af den køler.

3

lørdag, 31. marts 2012, 16:28

Først lidt info om hvilket gfx ville hjælpe :)
91c er rimeligt varmt, for et gfx, det brænder ikke sammen ved den temp men det er varmt, er det et nyt gfx eller ældre?
hvis det er et ældre så kan det være at du lige skal blæse støv ud af den køler.
Computeren er fra 2010.
Grafikkortet hedder NVIDIA GeForce GT 220.

Jeg har vedhæftet en øjebliksbillede fra HardWare Monitor.

Flottenheimer har vedhæftet følgende billede:
  • cpu.jpg

4

lørdag, 31. marts 2012, 16:43

Er der overhovedet en blæser på den køleprofil som sidder på dit gfx?
hvis der ikke er, så kunne du måske smide en lille 40mm blæser på som så kunne få lidt luft ind på køleprofilen.

5

lørdag, 31. marts 2012, 16:46

Er der overhovedet en blæser på den køleprofil som sidder på dit gfx?
hvis der ikke er, så kunne du måske smide en lille 40mm blæser på som så kunne få lidt luft ind på køleprofilen.
Det har jeg ingen idé om, tror kun der er den, der er nævnt lige under selve grafikkortet.

6

lørdag, 31. marts 2012, 16:50

Den der % angivelse, er hvor mange % ydelse blæseren skal sættes til af gfx, uheldigvis så bliver den vist selvom at der ikke er nogen blæser på selve gfx, den eneste måde at finde ud af det på er ved at kigge ind til den, så kan man også se om den er støvet helt til at lige skal blæses ren.

7

lørdag, 31. marts 2012, 16:53

Den der % angivelse, er hvor mange % ydelse blæseren skal sættes til af gfx, uheldigvis så bliver den vist selvom at der ikke er nogen blæser på selve gfx, den eneste måde at finde ud af det på er ved at kigge ind til den, så kan man også se om den er støvet helt til at lige skal blæses ren.
OK, men udfra de tal, der er vist i programmet er det så grafikkortet/køleren der er problemet? De andre tal er normale nok?

8

lørdag, 31. marts 2012, 18:59

De andre tal ser ok ud, så det kunne godt være gfx som får det for varmt, så du bliver nød til at kigge derind og se på den.