1

tirsdag, 1. november 2011, 22:38

Hej herinde

Jeg har siddet og tænkt lidt cost/benefit iht. pris/effekt af de pågældende GPU-kølere, som umiddelbart er at finde på EDBPRISER.DK.

Grunden til udskiftningen er mine fede pølsefingre, som lige kom i klemme i fan'en! (Q#="€"!#€(!) :D

Jeg har OC'et dette fantastiske kort til mV 987, 860/1720/2000. Ved auto fan (kører den i spil som BF 3 - singleplayer) med alt på high FLYDENDE. Temp peaker på 75* med en fan-speed peakende på ca. 70%.

Mit spørgsmål er nu - hvad kan det betale sig for mig at investere i af ny køler til det her lækre kort? Umiddelbart tænker jeg nok, at jeg kan få det op på 880-890/1760-1770/2100-2150. Med god køling af GPU'en.

Kabinettet = Bitfenix Outlaw (med kun én standart fan).
PSU = Evergon 750w.
CPU = AMD X4 945 @ 3.0ghz
RAM = 4gb ddr2 Corsair Dominator.
MOBO = ASrock Kn1078d ddr2 am2/am3+

BTW --> I anledning af denne tråd - hvor vil jeg kunne hente mest effekt? Ny CPU x4 955/965 BE, x6? Skal jeg evt. have fat i nyt MOBO? Etc... jeg anvender maskinen til spil udelukkende.

Har postet tråden på HOL også i håb om hurtig respons! :)

Pfh. tak for jeres feed back! Værdsætter det! :)

/Michael

3

tirsdag, 1. november 2011, 23:08

Tak for det hurtige svar! :))

Lige et (måske dumt) og hurtig tanke, men dem du refererer til omfatter 2xx gtx-serien - mit er 4xx? Er det underordnet?

Yderligere spørgsmål - ÆRLIG TALT.... hvad er bedst til prisen? Kan det seriøst betale sig at spændere op til 500kr på sådan en f***** køler? Er selv den billigste ikke bedre end "Stock" køler-opsætningen med heatsink + den "flotte orange" fane?

Lad mig opstille et fiktivt eksempel: kan jeg ved at rive 500kr op af lommen presse 900/1790-1800/2200 ud af sådan et kort? Ellers tænker jeg jo umiddelbart, at de penge er bedre brugt på enten en billigere køler eller et 6870 (oc'et)?

/Michael

4

tirsdag, 1. november 2011, 23:21

med de billige, mener du så dem her:http://www.caseking.de/shop/catalog/Graf…_120_10782.html ?

min fejl med 260/460 det er ikke underordnet

jeg har ikke prøvet at clocke et nogen kort i 400 serien, men jeg havde et 560ti, hvor blæseren kørte 40% hele tiden, og når jeg clockede det blev det for varmt og lavede blue screen, det hjalp meget at sætte det til 100% (senere lavede jeg en fan profil i afterburner sådan at det kun var, når det virkelig blev spændt for at det larmede), men jeg kigger selv efter gfx kølere til mine 6950'ere, de larmer alt for meget :D

5

onsdag, 2. november 2011, 08:20

Mkristensen er det sådan her dit Palit GeForce GTX 460 768mb ser ud?

hvis ja så er det et custom pcb hvor du ik kan få alle kølere som passer til GTX460 passer på :razz:

ved at Scythe Msuashi køleren passer på:

Scythe Musashi

uden du ska mod køleren el. noget.

Hvis du vil ha en Thermalright HR-03GT på så ska u modde køleren lidt ellers er der ikke plads:

GTX 460 aftermarket coolers

der ska tages lidt af køleren så den ser sådan her ud:

GTX 460 aftermarket coolers

6

onsdag, 2. november 2011, 11:10

Det er præcis det kort.

Betyder det, at jeg ikke kan være sikker på dem, som er fundet på EDBPRISER, vil passe på min GPU?

:-(

Tager lige en kigger på den tråd, du linker til! :-/

7

onsdag, 2. november 2011, 11:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mkristensen
Det er præcis det kort.

Betyder det, at jeg ikke kan være sikker på dem, som er fundet på EDBPRISER, vil passe på min GPU?

:-(

Tager lige en kigger på den tråd, du linker til! :-/

in lille vandkøling blok vil passe på men en custom luft, det blir lidt svært men de 2 jeg linker via billeder passe den ene uden mod den anden med lidt mod ^^

8

onsdag, 2. november 2011, 16:51

Har selv lige fundet denne, hvor topic starter har præsteret at lave en liste over passende AC til netop denne type pcb.

http://www.overclock.net/nvidia-cooling/…cooler-non.html

9

onsdag, 2. november 2011, 18:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mkristensen
Har selv lige fundet denne, hvor topic starter har præsteret at lave en liste over passende AC til netop denne type pcb.

http://www.overclock.net/nvidia-cooling/…cooler-non.html

det link har jeg set kunne bare ik finde den da jeg havde travlt her til morgen ^^

10

mandag, 9. januar 2012, 11:46

men jeg kigger selv efter gfx kølere til mine 6950'ere, de larmer alt for meget .

11

mandag, 9. januar 2012, 23:34

"men jeg kigger selv efter gfx kølere til mine 6950'ere, de larmer alt for meget . "

hvad har det med sagen at gøre? :D

btw har samme problem, venter bare på at den sidste vandblok kommer :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.