1

fredag, 2. juli 2010, 16:47

Ville bare spørge, hvad normaltemp på Intel E8400 bør være, da jeg er bange for at 69 gr med stock er lidt rigelig høj..

2

fredag, 2. juli 2010, 16:53

er det idle eller load?
hvordan er airflow i dit kabinet?
man kan sagtens ramme den temp med en E8400 under load og med stock køler i et kabinet med ikke ret meget airflow.
og så har ambient temp også noget at sige, det er f.eks. lidt over 30c her hvor jeg sidder og det har også en stor indflydelse på cpu temp.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Cyclups" (02.07.2010, 16:54)

3

fredag, 2. juli 2010, 17:21

Hej Cyclups,

Tak for dit hurtige svar. Det er i idle, målt i bios.
Jeg har 1x120mm blæser intake foran og 1x120 der suger bagude. PSU topmonteret. Load tør jeg nok ikke rigtig.. Men ja, 30 gr her også. Synes bare, den stod på 48 i morges, men fik så en fejl og mens jeg fandt den, har jeg lige haft hele skidtet ude til rensning. Incl. køleren af CPU. Bør jeg om-montere den? Bruger Artic Silver Ceramique, megatyndt lag, men den er fra sidste år - mon der er udløbsdato på sådan noget?

4

fredag, 2. juli 2010, 17:32

prøv at måle med coretemp/realtemp, bios er ikke helt idle men heller ikke load :)
køleplast skal lige bruge nogle dage med varme/kulde cycklus inden det yder sit bedste,
jeg har ikke hørt om at køleplast kunne udløbe, måske hvis tuden ligger åben så den udtørre men ellers ikke.

5

fredag, 2. juli 2010, 17:34

Hvilken rev. er det? Syntes jeg kan huske at E0 er en smule køligere end C0 (som jeg har) :)

Men kan da fortælle at min C0 8400 lige pt. kører 41c i Idle (altså Chrome åben og ikke andet) med et overclock op til 3.6Ghz og med en glimrende luftkøler - selv i dette her sauna vejr X(

6

søndag, 4. juli 2010, 23:40

Hej igen,

Tak for jeres beroligende svar. Det viser sig også nu, at den er nede på 52 efter ½ time i idle.
Det er en revision E0, og kølepastaen skulle åbenbart have et par dage til at sætte sig.

Men ja, tror lige jeg kigger efter en anstændig køler som vejret er.

Tak for super svar - som altid er i behagelige og hjælpsomme herinde!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.