Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. juni 2010, 18:31

hej, jeg ska ha smidt noget køling på min maskine.

Dels fordi jeg skal OC og dels fordi den larmer for meget

specs:
I7 920
HD 4890 i crossfire
Gigabyte EX58-UD3R

Krav:
Skal kunne overclockes rimelig meget så dne kan holde et godt stykke tid ud i fremtiden
Skal larme meget mindre end den gør nu - pt. larmer den omkring de 50 db(virkelig stressene)
jeg er fattig atm så jeg ville foretrække at det blev en så billig løsning som muligt, men som sagt, krav 1 og 2 skal opfyldes

Har tænkt på vandkøling, men synes det løb op i rigtig mange penge når jeg nu er totally poor atm. fik et setup til omkring de 2.500 kr når gpu'en også skulle vandes såe..Anyway: vil gerne have at i kan finde en rigtig god løsning til mig hvor jeg kan OC mine 2 grafikkort rigtig meget samt og ikke mindst min processor så det kan holde langt ud i fremtiden (: - hvis det muligt, ville det ikke være værst at OC mine ram lidt men det er farligt har jeg hørt og vil heller ikke til at ofre penge på decideret køling til ram'ne. Skyd løs!

2

torsdag, 24. juni 2010, 18:57

Når du har set på vandkøling kunne dette her måske være spændende.

Corsair Hydro H50

Test:
http://www.tweak.dk/review/Corsair_Cooli…ies_H50/995/1/1
http://www.itrends.dk/1888

Pris: 519 kr
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=502731

Syntes selv det et spændende alternativ til luftkøling til kun 500 kr ... Jeg bruger det selv på min i5-750, og håber og kunne komme med nogle resultater i weekenden når der kommet højere clock på min CPU.

Syntes ihvertfald som først indtryk at den er meget støjsvag, samt nemt og montere

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (24.06.2010, 18:59)

3

torsdag, 24. juni 2010, 18:59

må man foreslå dig at købe nogle mere lydløse blæsere i første omgang?? og så senere når du vil igang med at overclocke (og forhåbentlig har flere penge) købe noget ordentligt køling??

eller var din plan at du skal OC i den nærmeste fremtid? for så duer den idé naturligvis ikke

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

4

torsdag, 24. juni 2010, 19:48

Henrik- @

Helt klart en mulighed (: Den ser sku ud til at være overskuelig at smale osv. Skal der købes noget tilbehør til den udover destileret vand? som sagt, skal jeg også have til mine gfx. nogen bud der?

Martinta @

Hvis jeg skal til at skifte kabinet, cpu og gfx blæsere ud så render det alligevel op i lidt penge og så kan jeg ligeså godt få det købt nu og få gavn af det fra nu af istedet for om ½ år. Desuden har jeg råd, men vil bare gerne gøre det så billigst som muligt (: og ja har tænkt mig at OC med det samme, hvorfor dog vente? :P

5

torsdag, 24. juni 2010, 19:52

Citeret

Helt klart en mulighed (: Den ser sku ud til at være overskuelig at smale osv. Skal der købes noget tilbehør til den udover destileret vand? som sagt, skal jeg også have til mine gfx. nogen bud der?

Der skal intet købes, det er et lukket system så det indeholder skam vand osv når det kommer. Det bare montere og koble de 2 stik til, så virker det 8)

Du kunne også fortælle hvilket kabinet du har, hvor mange blæsere, hvor de sidder osv .... Kan trods alt betyde rigtig meget.

|^|Dell Inspiron 6400

6

torsdag, 24. juni 2010, 19:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kvist
Henrik- @

Martinta @

Hvis jeg skal til at skifte kabinet, cpu og gfx blæsere ud så render det alligevel op i lidt penge og så kan jeg ligeså godt få det købt nu og få gavn af det fra nu af istedet for om ½ år. Desuden har jeg råd, men vil bare gerne gøre det så billigst som muligt (: og ja har tænkt mig at OC med det samme, hvorfor dog vente? :P

Du skal ikke købe noget ekstra til den hydro50, der følger alt med.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

7

torsdag, 24. juni 2010, 20:03

Citeret

Der skal intet købes, det er et lukket system så det indeholder skam vand osv når det kommer. Det bare montere og koble de 2 stik til, så virker det 8)

Du kunne også fortælle hvilket kabinet du har, hvor mange blæsere, hvor de sidder osv .... Kan trods alt betyde rigtig meget.

http://img31.imageshack.us/i/56353637.png/ dette er mit kabinet og der er pil hen til blæserne ~ 7 blæsere (:
Kabinettet hedder iøvrigt chassis CM 690. Ved dog ikke hvilke blæsere det er :/

Hvis der ikke skal noget tilbehør til jamen så er det bare gpu kølerhovede og så er det prisen? Eller hvad? :P - kan gpu kølerhovedet overhovedet sluttes til H50? evt. nogle bud på gfx køling ville være nice (:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kvist" (24.06.2010, 20:04)

8

torsdag, 24. juni 2010, 20:21

Nej H50'eren er kun til CPU'en. Hvis du også vil vandkøle grafikkortet så skal du enten igang med selv at modificere lortet, eller investere og bygge et reelt vandkølingssystem. :9xo

9

torsdag, 24. juni 2010, 20:27

Okay, det kunne være at jeg skulle overveje at smide luft på gfx så. Ville jeg kunne få noget godt luft til mine to gfx som er lydløst og som kan bruges til ok OC af gfx? evt. links til noget godt gfx køling

10

torsdag, 24. juni 2010, 20:42

Hvis de larmer så kunne det hjælpe at sætte sådan en hér på begge to - hvis de passer altså. Det er ikke alle mærker (Asus, MSI, XFX) som passer med disse kølere. Men gode er de sgu. Skiftede originalkøleren ud på mit 4850 med modellen til den serie, og kortet blev øjeblikkeligt stille. Selv da jeg begyndte at OC det og satte blæseren til 60%. Ingenting. :)

11

torsdag, 24. juni 2010, 21:34

Den ser da ret god ud, læste et review om den her http://www.tweaktown.com/reviews/3075/ar…oler/index.html
Hvad synes du selv, er den god til OC? vil jeg kunne OC godt med den? Den er jo dog ikke helt billg, da jeg ska have 2 af dem :P
btw, hvordan finder jeg ud af om den passer til mit gfx? Jeg ved ikke engang hvilket det er jeg har siddende i :/

12

torsdag, 24. juni 2010, 22:31

Hent GPU-Z og kig i punktet Subvendor (Under ATI Logoet i programmet). Der skulle der gerne stå hvilket firma der har lavet dit kort. Ellers skulle det være åbenlyst ved at kigge på selve kortet - der sidder somregel klistermærker med producent og den slags.

Mht. til om køleren så passer. Mjaa... prøv at google de to ting sammen (kølerens navn og firma/model nummeret) og se om du kan få svar - ellers plejer supporten inde på Coolerkit at være behjælpelige med om delene passer sammen. :cheers:

13

torsdag, 24. juni 2010, 22:48

har tjekket og jeg har et XFX 4890 CF (: - kunne desværre ikke umiddelbart finde noget om det :/
Kom lidt til at tænke på at en af formålene med dette udover at få det støjsvagt var at mit system ville holde i længere tid via OCing. Men tror i egentlig det ville betale sig at købe vand til cpu for 600 kr(vandkøling til cpu er ikke pga. den larmer men kun pga. OC) og gfx køling til 650 kr(ska vel ha to) istedet for et billigt gfx køler til ½ af prisen og vil det mon kunne genbruges i mit næste system (nok om 3-4 år)
yeah, i know, jeg spørger for meget, men jeg ihvertsætter jeres hjælp (: Har det bare med at finde det helt rigtige/gennemtænkte valg før jeg bare bestiller :P

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kvist" (24.06.2010, 22:50)

14

fredag, 25. juni 2010, 16:01

bumper lige engang :P

16

fredag, 25. juni 2010, 22:43

Prøv at skrive til Arctic Cooling (de har en kontakt formular) og se om de ved om et XFX kort passer deri. Dé må jo om nogen vide det. :)

17

lørdag, 26. juni 2010, 14:31

slet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kvist" (26.06.2010, 14:32)

18

lørdag, 26. juni 2010, 14:32

yesyes, ska skam nok finde ud af det med om de passer (: Det var nu mere det andet jeg ville høre jer ad :P

19

lørdag, 26. juni 2010, 23:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kvist
Kom lidt til at tænke på at en af formålene med dette udover at få det støjsvagt var at mit system ville holde i længere tid via OCing. Men tror i egentlig det ville betale sig at købe vand til cpu for 600 kr(vandkøling til cpu er ikke pga. den larmer men kun pga. OC) og gfx køling til 650 kr(ska vel ha to) istedet for et billigt gfx køler til ½ af prisen og vil det mon kunne genbruges i mit næste system (nok om 3-4 år)
yeah, i know, jeg spørger for meget, men jeg ihvertsætter jeres hjælp (: Har det bare med at finde det helt rigtige/gennemtænkte valg før jeg bare bestiller :P

Ingen som kan svare? :(

20

søndag, 27. juni 2010, 01:55

Altså til din CPU ville jeg nok mene det kan svarer sig og smide måske 500 kr til køling, både rent støj mæssigt og OC mæssigt ... Jeg havde købt noget ala Corsair H50 eller en highend Noctua køler. Rent prismæssigt vil det nok ende omkring samme pris, har personligt valgt H50 systemet pga jeg syntes det var et spændende alternativ jeg ønskede og lege med.

Du er sikker på at du har nogle ordenlige kabinet blæsere, og det ikke er dem som larmer ? ... For så kunne man måske overveje og smide dem ned på 7v eller lign, og hente noget på det punkt, hvis ens flow er ordenligt.

GFX mæssigt kunne man tage den mindre model, og så man nede omkring 450 kr ...

http://www.coolerkit.dk/arctic_cooling_a…rbo-p-1189.html

Hvilket umildbart burde være nok, dog ikke erfaring med dem. Overvejer selv den større model pga mit 5870 larmer for meget. Du kunne måske være heldig og finde noget brugt, og så komme ned i en rimelig pris, det samme gælder for CPU køleren, naboen har lige købt et H50 til 300 kr.

Og du skal ikke regne med og kunne bruge de samme gfx kølere om 4 år, vil nærmere sige at du skal være ret sikker på at du ikke kan.

|^|Dell Inspiron 6400

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (27.06.2010, 01:59)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.