Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

Martin.v.r

Gæst

1

tirsdag, 15. juni 2010, 19:51

Jeg har lavet en test med et MSI R5670 Cyclone 1G (1GB)
Der er efterhånden lavet mange test på dette kort,men igen viser hvad kortet egentligt kan overclockes til. Det har jeg tænkt at kaste mig over og finde max mem og gpu på luft og vand.

Testsetup
CPU: I7 860 @ 4210MHZ
Bundkort: MSI P55 GD80
Ram: ADATA 2x2GB DDR3 2000X PC 1600 cl9
PSU: GIGABYTE 800W Odin
GFX: MSI R5670 Cyclone 1G

Programmer:
ATI CCC
MSI Afterburner
3DMark 03/05/06 samt Vantage.

Specifikationer på kortet
Her er lidt information om kortet
Navn: MSI R5670 Cyclone 1G
Ram: 1024MB DDR5 SAMSUNG,der er godkent til 4000MHZ,
MSI har sat en uP620180/VCU905 strømkreds på,der gør at man kan give op til 1.35V med MSI afterburner,det er 0.15v mere en standart.
Kortet kommer desuden monteret med en støjsvag luftkøler der er udarbejdet til UG.

Billede af køleren

MSI skal have stor ros for denne køler, på vand kunne jeg slet ikke overclocke højere end på luft.
Den eneste forskel er støjen og det skal lige siges at køleren først kan høres når den sættes til over 60% i ATI CCC eller MSI Afterburner
Ved 60% kunne køleren holde gpuen på 56c load med et overclock på 990/1200 1.35v sat med MSI Afterburner.

Max Overclock
Jeg har teste kortet på 3 måder.
I starten brugte jeg værktøjet fra AMD/ATI kaldet ATI CCC hvorefter jeg skiftede til MSI Afterburner for at få kortet højere op. Tilsidst blev der brugt Vmod for at kunne gi kortet mere volt imens jeg overclockede i MSI Afterburner.

ATI CCC sætter sin grænse med et max på 850/1200 ved 1.2v det er et overclock på 13,5% på gpuen og 19% på ramne,det var også max overclock på rammne i alle test, hvilket også er ganske flot, når de kun er godkendt til 4000MHZ.
MSI Afterburner giver en lidt mere fri hænder,så her kunne kortet komme op på 990/1200MHZ 1.35v det giver et overclock på gpuen på hele 32%.

Dette er for de fleste nok til hverdags brug, men jeg vil se hvad kortet egentligt kan og vil derfor presse det endnu højere.

Ekstrem OC på Luft og Vandkøling
Her ser vi på hvad det kan når man har lavet et Vmod.

Her er kortet monteret med vandkøling.

Her er det så monteret med luftkøling.

Jeg kom frem til den konklusion at det var bedre at køre med luft end med vand da det faktisk kølte det lille kort endnu bedre.
Først startede jeg MSI afterburner,og skruede op for mit vmod, ved 1100MHZ på gpuen kunne jeg holde mig til 1,56v, Hvis jeg skulle højere end det måtte jeg op på 1.63v får at køre 1140MHZ på gpuen,hele 52% overclock på luft,og her kunne jeg så køre alle 3Dmark test uden Grafik fejl, jeg har ikke pillet ved driveren,for at få beder ydelse :)

Jeg kunne få kortet i top 3 i alle 3Dmark Test på hwbot.org. uden noget voldsomt overclock på min cpu.

Jeg vil slutte af med Vantage,samt et par link.

Link:

MSI R5670 Cyclone 1G.
http://www.msi.com/index.php?func=prodde…37&prod_no=2023

Hwbot.org
http://hwbot.org/

Konklusion:
MSI har med dette kort lavet et rigtigt godt produkt. Under testen var der kun en ting der bøvlede og det var MSI Afterburner der havde svært ved at indstille blæseren rigtigt og det er jo ikke kortets skyld.

Dette kort har virkeligt OC Potentiale og man kan få et vildt kort til billige penge. Jeg syntes at dette produkt fortjener topkarakter

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Martin.v.r" (15.06.2010, 19:53)

2

søndag, 20. juni 2010, 12:02

Martin.v.r du er sq en stjerne til det shit der! Kort og godt :9xo
Det er sq da fedt du gider at komme med dine erfaringer til os andre.

ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz
Sapphire TRI-X R9 290 4GB OC
12 gb Corsair CMX6GX3M3A1600C9
Samsung 840 Evo 120 GB ssd + WD 500 3ABYX
Logitech G500 ~ 24” BenQ G2420HD
CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ eDimensional Audio FX2
750W CorsairTX ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

Martin.v.r

Gæst

3

mandag, 21. juni 2010, 09:01

Takker ;)
håber jeg snart har noget nyt at vise jer.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.