1

torsdag, 20. maj 2010, 12:39

Hej folket

Jeg er igang med at bygge en meget lydsvag computer og derfor leder jeg også efter det mest lydsvage kabinet man kan få.

Jeg har tænkt mig at bruge følgende komponenter:

Intel Core i7 860
(jeg er også ved at lede efter en støjsvag blæser til den CPU - måske "Danamics LMX Cooler" ???)

2 stk. passivt kølede grafikkort til mine 3 skærme (spiller aldrig 3d spil)
ASUS P7P55D-E
Kingston 4GB Kit 2x2GB HyperX
Western Digital 2000 GB
SSD fra tidligere system
dvd/cd drev

Computeren står lige ved siden af mig og jeg sidder ved denne arbejdsstation hver dag så det er utrolig vigtigt for mig at den er lydløs!

Jeg har kigget lidt på Antec twelv hundred som der også er anmeldt her men jeg har svært ved at sammenligne det i forhold til alle de mange andre der er anmeldt. Findes der andre mere støjsvage?
Jeg kan godt lide det da det er stort (derved bedre luftflow) men jeg er ikke specielt tosset med alle lysdioderne og alt det andet gejl.

Håber der er et par stykker derude der kan guide mig lidt i den rigtige retning så jeg ender med det, for mig, perfekte kabinet!

Mvh

Bruno

2

torsdag, 20. maj 2010, 13:04

Jeg skiftede alle mine blæsere i både mit antec 1200 og 900 da alle de lys også drev mig til vanvid.
Dog er antec 1200 ikke det første kabinet der kommer op i hovedet på mig når det skal være støjfrit - Der sidder jo trods alt 5x120mm og 1x200mm.

Jeg må så sige at et antec 900 + noctua fans + fancontroller er relativt stille.

3

torsdag, 20. maj 2010, 14:17

Jeg havde en idé om at jo flere blæsere jo bedre da de så kan køre på meget lave omdrejninger men det er måske ikke rigtigt?

1200 er også et større kabinet end 900 så alt andet end lige må det vel også give bedre flow og igen lavere omdrejninger på blæsere, eller er jeg også helt skævt på den der :-)

Bruno

4

torsdag, 20. maj 2010, 14:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af bruno
Jeg havde en idé om at jo flere blæsere jo bedre da de så kan køre på meget lave omdrejninger men det er måske ikke rigtigt?

1200 er også et større kabinet end 900 så alt andet end lige må det vel også give bedre flow og igen lavere omdrejninger på blæsere, eller er jeg også helt skævt på den der :-)

Bruno

Problemet er at jo større kabinettet er jo højere omdrejninger skal der være på blæserne for at opretteholde et optimalt airflow.

Det er ikke fordi at Antec 1200 er et dårligt kabinet, men mere fordi at du nævnte det i sammenhæng med støjsvag - hvilket jeg ikke syntes det var med standard blæsere.

5

torsdag, 20. maj 2010, 21:19

Ok så lægger vi Antec 1200 på hylden for nu.

Hvis der er andre forslag er jeg meget åben!

B.

6

torsdag, 20. maj 2010, 21:49

Tror det bedste bud vil være p183, pga. dæmpning i siderne og fronten. Dog ville jeg skifte de 2-3 blæsere ud med andre :9xo

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

7

fredag, 21. maj 2010, 02:11

@ Artisan jeg kunne ikke finde en anmeldelse på denne side af p183 men der var en af p193. Der bliver det rost en del. Jeg kiggede også på "Antec Sonata Elite kabinet" og der syntes jeg virkelig der bliver talt meget om at det er et stille kabinet. Kan man sammenligne de 2 og fåes de i stor udgave?

Hvad med fan speed controllers? Jeg har kig på "Zalman ZM-MFC3 Multi Fan Speed Control" er det noget der virker? Alt andet en lige burde det være med til at holde støjen nede?
Med den installeret burde det kun være en fordel at der er mange blæsere i kabinettet eller?
Et andet sted faldt jeg over Corsair Obsidian 800D som virkelig har mange lækre features og her er der netop en del store blæsere som burde kunne holdes nede i lyd hvis man bruger sin fan speed controller?

Håber stadig på flere indput. Det er lidt af en jungle og jo mere jeg undersøger jo mere forvirret bliver jeg :-)

Bruno

8

fredag, 21. maj 2010, 03:23

Jeg har lige skiftet mit kabinet ud fra et P183 og artisan har ret, de blæsere som kabinettet kommer med siger lidt, men der er 3 indstillinger til hver af de 2 blæsere, lav/middel/høj og selv på middel som de står til fra standard så kan du sagtens høre dem køre, osse mere end jeg brød mig om. Der skal du have andre blæsere monteret hvis du vil have et virkeligt lydsvagt system.

Lyddæmpningen i siderne og fronten er fin, men den kommer med en pris og det er vægt, kabinettet er tungt og vejer ca. 15 kg, så det er ikke noget man flytter rundt med flere gange om dagen.

ultrastøjsvage blæsere kunne være, med høj ydelse

http://www.coolerkit.dk/enermax_cluster_…pwm-p-1215.html

http://www.coolerkit.dk/noctua_nf_p12_13…20mm-p-908.html

http://www.coolerkit.dk/noctua_nf_s12b_f…0mm-p-1233.html

Fancontrolleren fra Zalman har ihvertfald haft lidt problemer med at virke helt efter hensigten, ved dog ikke om de har fået det fixet i FMC3 modellen, ellers kunne Scythe være en mulighed

http://www.coolerkit.dk/str%C3%B8mstyrin…-c-192_193.html

Kigger du alligevel på et kabinet i en prisklasse som Cosair's Obsidian 800D, så ville det osse være nærliggende og kigge lidt på Lian-Li, Silverstone

http://www.midtdata.dk/hardware_10001022…rt---U-PSU.html

http://www.midtdata.dk/hardware_10001024…TX---U-PSU.html

http://www.shg.dk/Kabinetter/SilverStone…SA-2150226.html

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

9

fredag, 21. maj 2010, 09:52

Eller det ultimative kabinet Silverstone Tj 07 :9xo

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

10

fredag, 21. maj 2010, 11:49

Det mest støjsvage kabinet jeg har ejet, er Silverstone´s Fortress FT02. Da jeg købte det stod valget mellem det og Coolermaster ATC 480.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

11

fredag, 21. maj 2010, 15:50

Lian Li TYR PCX-500 er også ganske stille og super fedt design.

Men det koster også...

I7 4790K - Maximus V Ranger - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Little Devil V8 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

12

fredag, 21. maj 2010, 21:40

Antec P182 / P183

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

13

lørdag, 22. maj 2010, 09:56

De mest lydsvage kabinetter jeg har testet er Corsair Obsidian 700D og 800D. De er virkelig støjsvage. De 3x 140mm blæsere kører ved relativt lave omdrejninger og kan konfigueres via BIOS til at køre ved endnu lavere omdrejninger. Kølingen er stadig ok.

Andre gode kabinetter til dit behov er Fortress FT01 og Fortress FT02, som har lydisolerende materiale på sidelågerne og blæserstyring. Det samme har CoolerMaster Cosmos 1000 og PURE, som også er meget stille. Raven02 kunne også være en mulighed, den har også blæserstyring og dens blæsere er relativt stille, dog ikke helt så stille som de andre alternativer (imo).

Hold dig væk fra små midi-tower kabinetter, som fx Antcec Three Hundred", hvis du ikke ønsker støj.

14

lørdag, 22. maj 2010, 10:34

Har selv lige smidt en Scythe Kaze Server i en NAS, og den funker bare perfekt efter hensigten. Eneste minus er måske at skærmen har problemer med at være synlig alt efter den vinkel man står og kigger på den (f.eks. nedefra, når den står på en hylde) - ja og så "flyder" farven ud når man trykker på en knap på skærmen - typisk lommeregner ting. :roller:

Mén, rent funktionsmæssigt, så er den fed. Har 3*120m blæsere sat på den, og NAS'en er næsten helt stille da den regulerer styrken, baseret på en øvre temp. grænse. :cheers:

15

fredag, 11. juni 2010, 15:14

Hey

Nåh jeg endte med et P193 kabinet som jeg er blevet ret glad for de par dage det har kørt.
Det siger godt nok ikke meget!

Jeg er dog på udkig efter nogle nye blæsere da dem der sidder i kun har 3 trin og jeg tror jeg kan få dem til at køre endnu langsommere hvis jeg får installeret et elektronisk overvågningssystem. Tror jeg hopper på "Scythe Kaze Server" HerrMandsen har omtalt.

Er der specielle blæsere jeg skal gå efter så jeg ikke ender op med flere blæsere der kun kan vælge mellem 3 trin.

Mvh

Bruno

16

fredag, 11. juni 2010, 16:16

De blæsere der kører tre indstillinger har vist bare en kontakt der skifter imellem 3 mængder volt. Ligesom Kaze controlleren gør. Så du skulle vist kunne købe hvadsomhelt og koble dem på controlleren. :)

17

fredag, 11. juni 2010, 18:25

De blæsere der fulgte med til P193 har ikke de almindelige kontakter der kan sættes på motherboard, der er kun det gode gamle strømstik som man brugte til de gamle harddiske osv. så de kan næppe tilsluttes en controller?

Bruno

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.