Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. november 2009, 19:45

Hey Tweak

Jeg står og skal ha en ny cpu køler da intels sock køler ikke kan køle deres egen cpu ordenligt ned :/

Det er en Intel duo2core 2.667mhz E6750

Jeg har link tænkte på en Scythe Ninja 2 , nogen der kan anbefale den?

// Bango

2

onsdag, 4. november 2009, 20:54

Har haft gode erfaringer med denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=416431

Men ninja 2 kan du også sagtens klare dig med. Det er begrænset hvor varmt den cpu du har bliver.

Asus Crosshair IV Formula
1090T @ 4,2Ghz
4X2GB Redline 12800 CL6
OCZ Agility II 128GB X2 RAID0
XSPC RX360 Radiator @ 3X slipstream
XSPC Dual 750 Bay Reservoir Pump
XSPC Edge CPU blok
2X XFX 6850 BE @ 820

3

onsdag, 4. november 2009, 22:27

Intenso
begrænset hvor varm den blir? min blev 65 grader i dag :)

4

torsdag, 5. november 2009, 00:11

Sorry.. udtrykte mig ikke særligt klart..

Det jeg mener er at din cpu ikke laver meget varme. Det er selvfølgelig stadig vigtig med ordentlig køling, men altså din cpu har en TDP på 65W. En core i7 920, har en på 130W.. core i7 920, kan med lidt god vilje godt ramme de 4 ghz med ok temps på den noctura jeg linkede til.

(TDP er basicly hvor meget varme din cpu laver i watt)

Da din varmer så lidt, som den gør, er de marginale forskelle, der nu en gang er, på de forskellige producenter af kølere mindre relevante så længe størrelsen på dem er ca det samme.

Det er det jeg mener når jeg skriver at din cpu ikke bliver så varm :roller:

Asus Crosshair IV Formula
1090T @ 4,2Ghz
4X2GB Redline 12800 CL6
OCZ Agility II 128GB X2 RAID0
XSPC RX360 Radiator @ 3X slipstream
XSPC Dual 750 Bay Reservoir Pump
XSPC Edge CPU blok
2X XFX 6850 BE @ 820

5

torsdag, 5. november 2009, 11:50

Okay mange tak for at uddybbe det :)

Men hvis du ikke tror det er varmen der har fået min pc til at lagge, hvad gætter du så på det er?

CPU: 2.667
RAM: Corsair 4GB DDR2 PC6400
GFX: 9800GTX+

Kan det evt ha noget at gøre med min strømforsyning er ved at være gammel og ikke kan levere nok strøm?

Fordi problemet har oss kommet når jeg bare spiller normalt 1.6 , der havde jeg fps drop ned til 15 og der blev den i et stykke tid!

6

torsdag, 5. november 2009, 20:43

hej.

Jeg ved ikke lige om den ninja 2 er den samme som ninja rev b, som jeg har. men det er ihvertfald en rigtig god køler. Køler min Athlon 3400+ (på 89 watt) passivt med den uden temperaturerne når ret højt op. desuden var den ret billig i forhold til den noctua der linkes til. tror sagtens du kan nøjes med ninjaen.

Håber det hjælper dig

Lauge

7

fredag, 6. november 2009, 10:34

sikker på dit CS1.6 fps drop er et varme problem?

du har deaktiveret Lodret Synkronisering/Vertical Sync? og tjekket for Spyware og det alt det?

fordi hvis du bruger standart køler på din E6750 synes jeg da ik 65grader er så vildt ^^

8

fredag, 6. november 2009, 11:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

du har deaktiveret Lodret Synkronisering/Vertical Sync? og tjekket for Spyware og det alt det?

fordi hvis du bruger standart køler på din E6750 synes jeg da ik 65grader er så vildt ^^

Det kommer sgu an på om den er oc. ;)
Vil nok synes den ikke skal meget over 50* uden oc når han spiller for fuld knald.
Nu har jeg aldrig kørt ret meget med stock og aldig andet en std settings men jeg synes 65* er lidt højt i mine ører.

Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
Gigabyte GA-Z77X-UD3H
Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
1000gb Seagate 7200.10 (lager)
Gigabyte GV-R797OC-3GD
T&T 850watt
LG GGWH20L Super Multi Blue
Windows 7 Ultimate

9

fredag, 6. november 2009, 12:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af baloo

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|

Det kommer sgu an på om den er oc. ;)
Vil nok synes den ikke skal meget over 50* uden oc når han spiller for fuld knald.
Nu har jeg aldrig kørt ret meget med stock og aldig andet en std settings men jeg synes 65* er lidt højt i mine ører.

Citeret

Oprindeligt indlæg af bango
CPU: 2.667

jeg skriver 2,66ghz baloo så tror måske det kan være han har et dårligt airflow i hans kabinet vil da sige at det ska da undersøges fordi at hvis hans airflow i kabinettet er dårligt så skal der sku noget af en anden køler til at køle bedre da den ik ka komme af med den varme luft.

Seneste tests og artikler

0

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere

0

Apple stopper produktionen af iPhone 5c

Rygtet fortæller at Apple vil
Læs Mere

0

Call of Duty: Advanced Warfare får Co-Op Zombie Survival Mode

Activision har annonceret at s
Læs Mere

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.