Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 14. august 2009, 18:23

Dau folkens :)

Til min kommende pc har jeg tænkt lidt på vandkøling. Men for at undgå besværet med at skifte vand, at det er utæt osv. Har jeg kigget på sådan et lukket system.

Jeg har kigget på Corsair's H50 http://shg.dk/p/2153170 Den skulle yde meget godt, uden at koste specielt meget. Men så kommer spørgsmålet.. Hvordan performer den i forhold til de andre lukkede systemer? F.eks. NorthQ's Siberian tiger serie? (Bliver de ikke også lavet samme sted, altså Asetek?)

http://shg.dk/p/2104374 Siberian tiger

http://shg.dk/p/2113714 Siberian tiger II

Og er det noget ved at bruge 7-800 kr på en sådan et lukket system i forhold til ydelsen på f.eks. sådanne sæt til ca. samme pris:

http://www.caseking.de/shop/catalog/Wate…50i::11011.html

http://www.caseking.de/shop/catalog/Wate…0mm::12294.html

2

fredag, 14. august 2009, 18:39

Det TT sæt kan du godt gå en lang bue uden om det er noget være skrammel...

Men kan ikke se hvorfor du ser et problem i at skifte vand mange færdig blandede kølervæske lover en levetid på op til to år hvilket er ret meget.

Og hvis man ellers tænker sig om når man samlet sit vandkølings system så kan leaks næsten 100% undgås.

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

3

fredag, 14. august 2009, 18:43

Det var nu også mest prisen. Men ja tænkte nok de var billige fordi det var noget skrammel..
Men var nu mest ude efter forskellen på de 3 lukkede systemer. :)

4

fredag, 14. august 2009, 18:46

Der er ikke meget forskel på dem den er performer bedst af dem er Sibirian tiger II og det siger jo lidt sig selv grundet dual radiatoren.

De er alle nogle grader bedre end noget high end luft køling men imo så havde jeg nu valgt at kigge på noget ala det her

http://www.coolerkit.dk/xspc_x2o_kit_del…438dfd5aa0ff812

http://www.coolerkit.dk/swiftech_h2oapex…438dfd5aa0ff812

Begge to nogle gode sæt med gode udvidelses muligheder

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

5

fredag, 14. august 2009, 19:00

Det første kunne være en mulighed.. Regnede med at et ordenlig vandkølingssæt kostede omkring 1500-2500 kr.. Hvilket det vel også delvist gør. :)

6

fredag, 14. august 2009, 19:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af c4m3d
Det første kunne være en mulighed.. Regnede med at et ordenlig vandkølingssæt kostede omkring 1500-2500 kr.. Hvilket det vel også delvist gør. :)

Det XSPC sæt er i hvertfald superb til prisen :9xo

7

fredag, 14. august 2009, 19:55

kan da godt være enig med at et sæt til 2500 kr performer bedre end et til 600kr, men til prisen er siberian tiger bestemt et fremragende sæt, der performer som de gode luftkølere (måske endda bedre i de varme perioder) og kan fint bruges til ganske god oc, uden at larme eller give ekstra risiko på nogen måde.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

fredag, 14. august 2009, 19:59

Corsairs H50 får generelt rosende ord i test, af hvad jeg kan nå frem til. Faktisk skulle den være lidt bedre end NorthQs da det er en videreudvikling af samme model.

Ja ok den performer ikke særlig godt set i forhold til et "oldschool" væskekølings system, men prisen er også en helt anden. Prisen svinger lige for tiden mellem 550 - 750 kr på det danske marked. Men den klarer sig klart bedre end feks. Zalmans kobber luftkøler til LGA 1366. Der er dog stadig nogle enkelte luftkølere der klarer sig en smule bedre end H50, da de er gigantisk store og lavet af alu, samt bruger en blæser der kører 2400 RPM.

Så det er simpelhel et spørgsmål om at gøre op med sig selv, hvad vil man helst? De 3 følgende punkter burde overvejes:

1. Væskekøling af samle selv typen, er ofte meget dyr og kræver en del research inden man bare bestiller det. Det kan også være besværligt at samle korrekt, samt kræver vedligeholdelse en gang imellem. Performer meget bedre end H50 eller luftkøling.

2. Luftkølere er simple at installere (for det meste), men kan veje en halv bondegård. De bedste af dem kan også larme en del, hvilket ikke altidens er det mest spændende af høre på.

3. Corsairs H50 er en simpel løsning, for dem der vil have en billig men stadig effektiv køling. Fordelene er helt klart at den larmer ikke, hvis man ser bort fra den 120mm blæser der skal sidde på dens køler element, men den sidder jo der for det meste uanset. Pumpen skulle også være ret støjsvag og flytter kun noget lign. 60 liter vand i timen, hvor en "rigtig" væskekøling nok flytter en meget større mængde. Strømforbruget er nogenlunde det samme, som en alm. luftkøler. Til sidst skal der nævnes, at H50 er designet, som et "plug in and forget" system, det kræver ingen vedligeholdelse (kan dog være iriterende at installere, da m/b skal pilles ud for det meste).

Link: http://guru3d.com/article/corsair-h50-cpu-cooler-review/1

9

fredag, 14. august 2009, 20:15

Jeg vil nu være en fortaler for det XSPC sæt det er kun en 250 kr mere du smider oven i også for de bedre køling og muligheder for mange udvidelser.

10

fredag, 14. august 2009, 20:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
Jeg vil nu være en fortaler for det XSPC sæt det er kun en 250 kr mere du smider oven i også for de bedre køling og muligheder for mange udvidelser.

Virker nu ganske fornuftig til de penge. Personligt gad jeg ikke installere det, og ville hellere købe en Corsair H50. Men hey, nogen skal sku være doven ik? =)

11

fredag, 14. august 2009, 20:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af TolaGarf

Citeret

Virker nu ganske fornuftig til de penge. Personligt gad jeg ikke installere det, og ville hellere købe en Corsair H50. Men hey, nogen skal sku være doven ik? =)

Monteringen er jo ikke meget anderledes det kan være mindst lige så bøvlet at montere det corsair sæt.

Men hvis det skal være nemt og enkelt så vil jeg også sige du kan gå efter den corsair H50 hvis du dog gerne vil have lidt bedre køling og mulighed for udvidelser så gå efter XSPC sættet :)

12

fredag, 14. august 2009, 20:35

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af TolaGarf

Citeret

Monteringen er jo ikke meget anderledes det kan være mindst lige så bøvlet at montere det corsair sæt.

Men hvis det skal være nemt og enkelt så vil jeg også sige du kan gå efter den corsair H50 hvis du dog gerne vil have lidt bedre køling og mulighed for udvidelser så gå efter XSPC sættet :)

Har ingen planer om at udvide, da jeg går efter et Antec Mini P180 kabinet, så der er knap så meget plads. Burde dog snildt være plads til det XSPC sæt uden det store besvær. Det er da ihvertfald værd at overveje.

13

lørdag, 15. august 2009, 09:49

Det er sådan en mellem ting af dovenskab og "looks"

Regner med at jeg vil gøre meget ud af "kabel management" Og når jeg ser en pc med vandkøling så kommer det meget hurtigt til at se VILDT rodet ud, hvis det ikke er gjort bare lidt perfekt.

Men vil nu lige overveje det sæt der blev linket til :)
Men, hvis man så ikke får god nok køling, det larmer eller lign. Så har man til sidst udskiftet alle delene anyways :P?

Men ja, mange tak for hjælpen :)

14

lørdag, 15. august 2009, 10:14

Jeg kører selv med et XSPC V3 delta sæt og har så udvidet det med den her http://www.coolerkit.dk/xspc___cooling_r…lver-p-371.html et super sæt til prisen og det holder min CPU på 48 grader fuld load.:) og det er i et antec900. det ekstra reservoir er dog placeret uden for kabinettet på siden.

GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dingle" (15.08.2009, 10:16)

15

mandag, 17. august 2009, 15:42

Det bliver vist XSPC X20 sættet jeg smider i :) Skrev ind til coolbits.dk med nogle spørgsmål omkring lidt af hvert omkring kølevæske, forskellige versioner at sættet osv. og fik svar efter under en time.. Ret godt service må man sige. Samt nogle rigtig gode svar, med personlige meninger og erfaring. Så det var noget brugbart også :)

Tak for hjælpen :)

16

mandag, 17. august 2009, 15:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af c4m3d
Det bliver vist XSPC X20 sættet jeg smider i :) Skrev ind til coolbits.dk med nogle spørgsmål omkring lidt af hvert omkring kølevæske, forskellige versioner at sættet osv. og fik svar efter under en time.. Ret godt service må man sige. Samt nogle rigtig gode svar, med personlige meninger og erfaring. Så det var noget brugbart også :)

Tak for hjælpen :)

Det var så lidt :D

Ja der er nok firmaer at vælge imellem Coolerkit, Coolbits og Vcore er klart de bedste har handlet en del ved coolerkit og lidt ved vcore og der er godt nok ikke noget at sætte finger på :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.