Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 9. august 2009, 22:49

Hey folkens, som jeg kan se er der mange andre med høje temps. i forlængelse med en Core i7 CPU.
Jeg har så et af mine egne problemer hvilket er, for ca. 4 ugers tid siden købt helt ny computer, alt virker sådan som det skal bortset fra denne ene ting, min Core i7 bliver sørens varm under både idle og 3mins load.

Screenshot: http://avenstudios.dk/upload/files/stock.jpg

Jeg havde pønset på noget overclocking men da min CPU bliver så varm, har jeg ikke rigtig turde pille ved noget.

Jeg har ikke stock køler, men bruger CoolerMaster GeminII S, har læst rundt omkring på diverse forums at folk har 30-35grader idle og max 60grader på stock køler?
Jeg har prøvet at remontere min CPU køler 2 gange uden nogen rigtig forskel kun -/+ 2grader på hver kerne.

Her er nogle specs at tyg på :]

CPU: Intel Core i7 920 2.67Ghz
MB: Asus P6T
GFX: GeForce GTX275
Ram: Corsair 3x2GB 1600Mhz
PSU: Corsair 750W

Hvis i har nogle idéer eller løsninger til/på mit problem så jeg kan kom lidt i gang med noget overclocking af denne fyr, er i sagtens velkomne til at skrive, på forhånd mange tak. :)

Mvh, aventic

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "aventic" (09.08.2009, 22:56)

2

søndag, 9. august 2009, 23:15

Det kan være dårlig kontakt mellem køler og cpu, det kan også være for meget eller for lidt kølepasta?

Og velkommen på siden.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dasjap" (09.08.2009, 23:16)

3

søndag, 9. august 2009, 23:23

Ang. dårlig kontakt med cpu. Hvordan finder jeg ud af det ? Jeg har f.eks. prøvet at sætte CPU køleren på og tage den af igen for at se hvor meget kølepasta den tager med sig igen og hvor udsmurt det bliver, og det ser fint ud. Fin tyndt lag som strækker sig ud over hele kølerens flade der har kontakt med cpuen. Men når du siger for meget kølepasta :)?

Men mange tak for velkomsten da :)

4

søndag, 9. august 2009, 23:33

Der skal bare en lille klat på, i toerien skulle du bare kunne smide hvad der svarer til et stort riskorn på og lade vægten gøre resten af arbejdet. Jeg plejer dog at smøre et ganske tyndt lag på hele cpu´en for at være sikker. Der er en tråd i denne kategori hvor der et link til en slags "guide" i at smøre pasta på, men er pt for træt til at finde den:-)

Kan du rokke køleren bare det mindste sidder den ikke som den skal, er der backplate med til sådan en Gemeni? De "dejlige" normale intel monteringer kan godt være lidt besværlige, kan godt mærkes som om den sidder ordentlig fast selv om den ikke gør det. Hvis det er std intel montering, har de så sagt klik når du drejer dem? (håber det er til at forstå, er pisse træt:-))

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dasjap" (09.08.2009, 23:34)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.