Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 20. juni 2009, 14:57

Hejsa

for at få så meget ud af mine kølere som muligt og for at få lavet et par køleprofiler har je brug for lidt hjælp.

jeg har dette kabinet : Lian Li Tyr PC X2000

der er 3 140mm blæsere i front og 1 x 140 mm blæser i bag + 2 små 80mm blæsere for neden i kabinettet

jeg har monteret et Thermometer ( Lian Li TR-5 lcd oversigt med info ) i kabinnettet og dette kan styre mine 4 store blæsere automatisk. eller jeg kan sætte dem på 4 forskellige hastigheder. der fulgte 4 stk. temp målere med

nu til mine spørgsmål :$

1. hvor skal jeg placere mine tempmålere for at måle så præcist som muligt uden at ødelægge cpu / vga mm

2. hvilket program skal jeg bruge til at lave køleprofil til 3dgames og "silent" køleprofil mm

kom gerne med gode ideer eller fortæl hvad i gør for at optimere jeres køling.

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

2

søndag, 21. juni 2009, 17:42

der må da være nogen der lige kan smide en miniguide i opsætningen !!

Dyas

Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650

Laptop
PS3
Wii

3

onsdag, 24. juni 2009, 20:38

Tror da egentlig bare du skal prøve dig lidt frem.
Ved ikke hvad du mener med program til styring ? skal du ikke bare indsætte nogle min/max værdier i det lcd ?

4

fredag, 26. juni 2009, 23:20

Hvis du gerne vil have dem til at skrue op når der er mest brug for det, vil jeg råde dig til bare at sætte føleren så tæt på, eller direkte på cpu køleren. Så længe din køler så er kølig, er der ikke så stor brug for så meget udluftning, men i det øjeblik at der har været lidt pres på den et stykke tid, bliver den varmere, og det er vel først der du får brug for at der skal skrues op. Badabim badabum.

Det med programmet. Jeg tror du forveksler noget der. Der er noget med et kabinet med indbygget fan controler, som man tilslutter bundkortet, og så kan man styrer blæserne efter gamer og silent, men jeg tror ikke det er det du har der. Hvis det er, burde der være en cd med, som giver dig programmet til styrer det.

Men jeg kan se at du kan indstille din TR-5 lcd, til at kører efter temp, så den kan du jo lege lidt med. Men der er vidst heller ikek noget med gamer osv. Men generelt er det vel samme forholdsregler under gaming og alm. brug. Den skal bare holdes kold så den ikke brænder sammen og samtidig larme mindst mulig. Du får ikke bedre gaming ud af at den er koldere. Bare sørg for at den ikke låser/fryser/BSOD.

Edit: Du skal jo nok sætte en min. temp der er lige en grad under din stue temp, og så op til 35-40 grader. Blæserne skal jo bare sørge for at der er så lav temp i kabinet som muligt, med så lidt støj som muligt.

Kabinet : Silverstone Raven
MB : Gigabyte EX58 UD5 - RAM : Corsair Dominator 6*1GB - 1600MHz CL8
CPU : Core I7 920 @3.7GHz - Køler : Scythe Mugen 2 - GFX : 4890
HDD System : OCZ Vertex 2*30GB Raid0 - HDD Storage: Samsung F1 - 2*750GB
Lydkort: Auzentech X-plosion - PSU : Antec True Power Quatro - 1KW

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jomo_88" (26.06.2009, 23:30)

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Maximus VII Impact

Det er ved at være noget tid s
Læs Mere

0

Logitech x300 Bluetooth højttaler

Musik på farten kender vi alle
Læs Mere

1

Seasonic Platinum 1050W

Seasonic er en stor spiller på
Læs Mere

0

Gamdias Nyx Gaming Mat

Når man gamer, er det vigtigt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nexus 6 bliver forsinket i Europa

Forudbestillingerne til Nexus
Læs Mere

0

En pille der kan opdage kræft - Google´s nye projekt

Google X et science fiction-la
Læs Mere

0

Artikel: Sådan sikrer du dig mod MobilePay svindel

Hvis du har fulgt med i nyhede
Læs Mere

0

MSI brygger på en bærbar med mekanisk tastatur

MSI GT80 Titan, er i følge man
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.