Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 18. juni 2009, 12:21

Hey Guys

Har undret mig over at Orthos kun køre fuldt på de 2 første Cores den køre kun 2 tråde hvordan får man den til at køre 8 tråde og kan den overhoved det??? har prøvet at køre 2 instanser af programmet men den køre stadig kun på de 2 første cpu#0 og cpu#1

Prime95 køre fuldt på alle 8 cores så det undre mig at folk skriver at Orthos skulle være bedre til at teste multi-core CPU´er
men det er jo nok en smags sag understytter Orthos ikke core i7/ 8 tråde ???

har ikke kunne finde noget om det nogen steder så der for denne tråd
håber der er nogen der kan hjælpe

så indtil videre vinder Prime95 hos mig det virker merer gennemtænkt og ja så bliver det stadig updateret det gør Orthos ikke har hvertfald ikke kunne finde nogen

3,6Ghz og 1.125V D0 Nice :clap:

2

torsdag, 18. juni 2009, 12:24

Jeg har fint kunne teste med Orthos... flere instanser af programmet og så vælger man implicit hvilken Core tråden skal køre på.

virker da fint

pLife->nerd++;
Prøv da Motocross: link

3

torsdag, 18. juni 2009, 12:25

Det er prime du skal bruge til multi core processore :D

Ellers så skal du køre intel stress test program det kan få cpuen til at gå fuldstændig i spåner og nærmest koge over :))

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

4

torsdag, 18. juni 2009, 12:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperB
Jeg har fint kunne teste med Orthos... flere instanser af programmet og så vælger man implicit hvilken Core tråden skal køre på.

virker da fint

Hvor vælger man hvilke cores man vil teste kan ikke finde det noget sted ??

en guide til fremgangs måden ville være Top Dollar ;) har bare prøvet alt og kan ikke få den til det

5

torsdag, 18. juni 2009, 13:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kassenx64

Citeret

Oprindeligt indlæg af KasperB

virker da fint

Hvor vælger man hvilke cores man vil teste kan ikke finde det noget sted ??

en guide til fremgangs måden ville være Top Dollar ;) har bare prøvet alt og kan ikke få den til det

Du kunne jo os bare bruge et program der var lavet til Quad/8 cores (Prime95,linx,intelburntest) i stede for et program der er beregnet til dualcore, men så åben 4x orthos hvis du vil bruge det program.

ASUS MAXIMUS VII HERO Z97
Intel i7 4790K @ 4600Mhz
2x ASUS GTX 780 Ti OC @ SLI
Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC 16GB
2x Samsung 840 EVO SSD - 250GB @ Raid 0 + 3TB
Corsair HX1000i - 1000W
Corsair Obsidian 450D
ASUS VG248QE 144 Mhz

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dMITIj" (18.06.2009, 13:01)

6

torsdag, 18. juni 2009, 13:58

Jeg holder også på Orthos selvom Prime95 køre out of the box..

men jeg har lavet en lille guide til at bruge flere kerner i forskellige programmer..

hvis du skal køre Orthos.. så skal du finde alle 4 processer.. og så skal de ikke køre på alle kerner.. men derfor imod kun på 2 hver... så altså den første skal køre på #0 og #1, og så skal kerne 2 køre med #2 og #3.. osv..

CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "gaming-king" (18.06.2009, 13:58)

7

torsdag, 18. juni 2009, 14:02

ok os bare et noob spørgsmål sys bare det var undeligt (kan stadig ikke få den til at køre på alle kerner)

4x orthos og alle køre kun på cpu#0 og cpu#1 og ikke cpu#2-7 den spør ikke om hvilken den skal teste

er der noget man skal sætte fx priority - 1 eller 10 og hvilken test skal man vælge ??? :crazyeyes:
hvis der er nogle venlige sjæle der ude der ved hvad jeg skal gøre må i meget gerne skrive

men må bare holde mig til de andre prog. som skulle virke til core i7 :D takker for respons :9xo

8

torsdag, 18. juni 2009, 14:04

Takker gaming-king :hb: :cheers: Nice så skal der testes

9

torsdag, 18. juni 2009, 14:46

Det virker oki nu men får bare denne her fejl/advarsel en del gange det sker når jeg er inde i jobpanelet og vælger vilken cpu de skal bruge altså inden jeg har startet nogle af dem

og så kommer de os igen når de kører men de kører jo bare videre

WARNING: Affinity Mask: Process: 0xC Sys: 0xFF :(

:crazyeyes: hehe fandt ud af at det er helt normalt når man vælger hvilke CPU´er den skal kører på

Det bliver os kaldt Affinity workaround :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kassenx64" (19.06.2009, 08:59)

Seneste tests og artikler

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere

0

Fractal Design Integra M - 750 Watt

Du husker måske sidste gang vi
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

1

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.