Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 16. juni 2009, 08:56

Hey

Jeg har et lille problem.

Er i besiddelse af et Antec sonata II. Dejligt kabinet, men mit HD4850 bliver meget varmt derinde.

Det primære problem er når jeg ex spiller GRID. Der er jeg nødsaget til at køre på fulde omdrejninger på min blæser samt have siden af kabinettet.

Men jeg har ingen problemer når jeg ex. spiller Counterstrike, GTA4 eller andre spil.

GRID er det eneste jeg har oplevet det med. - Det der sker er computeren ligesom går i dvale og jeg derefter er nødsaget til at genstarte. (Meget underligt)

Men nu til mit spørgsmål.

Den blæser jeg har i nu i bagsiden suger luft ind, men umiddelbart kan jeg ikke se der er noget der suger den varme ud.

Derfor tænke jeg på at montere en blæser under GFX. Dvs. at GFX køleren blæser nedad i mit kabinet, og ville så sætte en blæser lige under til at suge den varme luft ud fra GFX.

Jeg har lavet en lille illustration. Som kan ses her.

http://peecee.dk/upload/view/176042

Er det helt ude i hampen? Og hvad kan evt. ellers anbefales?

Pft

2

tirsdag, 16. juni 2009, 09:27

Det hvad jeg gjorde var at monterer 2 blæser på mit karbinet for at komme varmen til livs.

Det er jo sådan at varmen jo stiger til vejrs, og ikke ned af.. Så det du reélt gør efter min overbevisning er at du lader den varme luft forblive inde i karbinettet.

Før jeg gjorde dette kunne mit GFX snildt være omkring 80-90 Grader varmt og CPU var omkring de 60-70 Grader alt efter om det var i brug eller ej :)

Efter røg min CPU ned på 45-50 Grader og GFX ligger omkring de 60-65 Grader stabilt :)

(Korreger mig endelig hvis jeg er helt ude i hegnet :), men funker nu fint ved mig hehe )

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nitan" (16.06.2009, 09:28)

3

tirsdag, 16. juni 2009, 09:40

Oki.. Tak for den finde tegning :)

Tror egenligt også varmen bliver derinde og det er derfor det er ustabilt.

Men tænkte mere på at sætte blæseren under GFX i bagenden til at suge den varme luft fra GFX ud med det samme den bliver spyttet ud fra blæseren på selve GFX.

4

tirsdag, 16. juni 2009, 09:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Oki.. Tak for den finde tegning :)

Tror egenligt også varmen bliver derinde og det er derfor det er ustabilt.

Men tænkte mere på at sætte blæseren under GFX i bagenden til at suge den varme luft fra GFX ud med det samme den bliver spyttet ud fra blæseren på selve GFX.

du kunne evt. prøver i første omgang at vende din blæser om i toppen af karbinettet, kunne være den kunne gøre det..

ellers har du mulighed for montering af blæser i lågen?

men ellers kan jeg se at Antec har en større ventilation :P

den burde da kunne klare arbejdet, har bare ikke rigtigt kunne finde den nogen steder

5

tirsdag, 16. juni 2009, 09:57

Du har stadigvæk problemet med, at den varme luft stiger op af hvis du placerer blæseren under dit GFX.
Den blæser du har i bagsiden af dit kabi, skal suge ud, som nitans tegning viser, så prøv at vende den om, altså den du allerede har siddende. Du skriver jo, at den puster ind i bagsiden.

Har du mulighed for dte, kunne du jo placere en kølen i siden på dt kabi, til at puste ind lige under dit GFX, det vil flytte varmen hurtigere, samt køle dine komponenter på dit bundkort. Jeg kender ikke opbygningen af dit kabi, så ved kke om du har den mulighed.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

6

tirsdag, 16. juni 2009, 10:00

Først og fremmest så er det et Sonata III og ikke II.. Undskylder :)

Men kan da prøve at vende blæseren om. Det eneste sted hvor der umiddelbart kan sidde en blæser mere er enten under GFX eller i fronten, såvidt jeg husker. Men kan da prøve at sætte en i fronten til at blæse ind og så vende den der allerede sidder der.

Seneste tests og artikler

3

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

0

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.