Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 8. juni 2009, 22:25

Hvor meget skal der bruges, hvis man putter for meget på, hvilken øgelse i temperatur kan man så regne med?
Min cpu køler virker stadigt ikke, og jeg kan ikke forstå det, jeg har monteret den MANGE gange, men uden nogen form for forbedring. Når jeg læser review's lander den altid på temperaturer omkring de 45-48 grader ved en prime test, men min runder ca. 53-54 grader. Jeg har lige bestilt en blæser til at suge luft ud af mit kabinet, så jeg glæder mig til at se resultatet af det.. Jeg har tænkt over om køleren simpelthen er defekt, selvom kølergrillen bliver varm, og blæseren kører rundt. Jeg er løbet tør for idéer om hvad der er galt, så jeg vil gerne spørge jer nu.

==================Amd Phenom II 955 BE 3,2 ghz=======================
_|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
__|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__
____|_________________>Vista Home Premium 64 bit_____________________|_

2

tirsdag, 9. juni 2009, 02:28

Der kan nemt være forskel i temperaturen på CPUer i samme serie.

Har haft to E8600 hvor den ene var 10c koldere ved samme mhz/volt, kontakten var 100% på dem begge.
Det skal også lige nævnes at den varme overclocker klart bedst!

Har set det samme med andre CPUer..

Så min mening: er den stabil er jeg ligeglad med temperaturen !!

Ang hvor meget pasta der skal bruges, et riskorn eller mindre på hver del, og så flad det ud med et barberblad eller andet.

Her gjort på et grafikkort, men det samme..

Dårlig kontakt ses også nemt på denne måde!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (09.06.2009, 02:29)

3

tirsdag, 9. juni 2009, 20:10

Jeg takker mange gange, så kan jeg se at jeg har brugt for meget. Hvordan renses sådan en cpu for dette kølepaste, kan håndsprit bruges?

_|_________ATI 4890 Toxic, Core Clock 1 GHz Memory Clock 1050 MHz___________|____
__|_______Corsair TX 750W--------Noctua NH-12P---------Samsung T240_________|___
___|___4 Gb Munchkin Redline-------------------------Gigabyte GA-MA790FX-DQ6____|__

4

tirsdag, 9. juni 2009, 20:20

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "X3N4T3" (09.06.2009, 20:20)

5

tirsdag, 9. juni 2009, 20:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af zaxder
Jeg takker mange gange, så kan jeg se at jeg har brugt for meget. Hvordan renses sådan en cpu for dette kølepaste, kan håndsprit bruges?

Sprit + kaffefilter ftw

i7 920 @ 4,2GHz - Gigabyte EX58 UD4P - 6 x 2 GB Corsair Dominator 1600 MHz - HD4870x2
Antec Twelve Hundred - Logitech Dinovo Edge - Roccat Kone - 22" + 23" Monitor

6

tirsdag, 9. juni 2009, 20:30

håndsprit indeholder ofte glycerol og er derfor ikke godt... brug isopropanol fra matas f.eks.

7

tirsdag, 9. juni 2009, 21:10

Okay, tak, en tur i Matas bliver det så :D

8

tirsdag, 9. juni 2009, 21:36

Jeg har også lige fået monteret min nye blæser til at suge ud, nu ligger temperaturen på 47-48 frader under en prime test. Det bliver bedre :D

Seneste tests og artikler

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty H97 Performance

Denne gang tager jeg et kig på
Læs Mere

0

Arctic Accelero Xtreme IV VGA Cooler

Det er efterhånden ved at være
Læs Mere

0

Be quiet! Straight Power E9-400W GOLD80+

Strømforsyninger ser vi jo til
Læs Mere
Seneste nyheder

0

NVIDIA GeForce GTX 880 i forbindelse med Gamescon?

Ifølge rygterne så planlægger
Læs Mere

0

Vinderne af den store Dota 2 præmie pulje er fundet

Så lykkedes det at få afgjort
Læs Mere

0

Kingston er klar med SSDNow V310 Solid State Drive

Kingston er kommet med den nye
Læs Mere

0

Killzone: Shadow Fall får gratis multiplayer maps onsdag

Der kommer to sprit nye og ikk
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.