Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 6. februar 2009, 12:13

Hej.

Jeg har lige invisteret i mit årlige spil, der dette år, bliver GTA4 til pc. Som min signatur med al tydelighed viser, så er jeg ganske pænt underspec'et til dette -især cpu-krævende- spil...

Jeg er derfor også ved at spare lidt likvider sammen til nyt mobo, cpu og ram...

Har lige købt mit 4850 GFX, som skal klare ærterne for mig, og påtænker et AMD mobo m. 790gx chipset samt en phenom II 920 eller 940, hertil 4gb hurtige ram...

Men indtil da... kan jeg ligeså godt prøve at hive så meget ud af mit nuværende system som muligt, og derfor kommer spørgsmålet så: Kan jeg overclocke min AMD 4400+ X2, og hvordan gør jeg?

Den er pt. kølet med en Zalman køler og ligger typisk på omkring 35-40 grader ved idle... har faktisk ikke tjekket load endnu....

Håber jeg kan hive den op fra 2.2Ghz til over 2.5Ghz -måske højere..

Nogen med erfaring? :-)

Tak

Med venlig hilsen

Velsing

Asus A8N SLi
AMD Athlon X2 4400+
3Gb Noname Ram
Gigabyte Ati 4850 1Gb passivt kølet
X-Fi Fatality

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.