Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 17. december 2008, 09:45

Hey allesammen.

Jeg har et mindre problem med min nye Zepto Nexus a15. Blæseren kører meget ofte, der er ca. en 60/40 fordeling på hvornår blæsere henholdvis kører/ikke kører.

Min computer har gode specs og har efterhånden læst mig til tusindvis af løsninger til dette problem. Downloading af nyeste drivers, opdatering af BIOS, ændring i BIOS, programmer der kan styre blæserhastigheden, skille bærbaren ad og rense computeren osv. Der er mange der har løst deres problem (læst fra andre forums), gennem en af disse metoder, men jeg kan ikke overskue hvad jeg skal kaste mig ud i. Der er også delte meninger om, hvad der skyldes dette (mange der mener, at det intet med CPU har at gøre, men med grafikkortet)

Det med at rense computeren kaster jeg mig på ingen måde ud i. Computeren er helt ny, og snavs og andet burde ikke være problemet til mit problem.

Jeg har prøvet at kigge lidt i BIOS og der står af blæseren skal gå i gang ved 55grader, men dette kan sættes helt op til 75 grader. Når jeg gør dette, er blæseren meget støjsvag, men 75grader lyder fuldstændigt overdrevet i forhold til CPU temp og jeg har derfor ændret det tilbage, i frygt for at den anden indstilling ville ødelægge nogle af mine komponenter. Man kan også ændre temp. med noget omkring "throttle?" Er der nogen der har nogen mening om dette? Der er også en masse andet man kan Enable/Disable (noget med Wake up PME eller noget i den stil), men jeg ved virkelig ikke hvad jeg laver ift. BIOS og tør ikke pille ved det.

Ellers --> De nyeste drivers, som burde ligge på Zeptos hjemmeisde, gør ikke! Jeg aner ikke hvordan man opdaterer BIOS og har egentlig, når det kommer til problemer som disse, ingen overhovedet ide om, hvad fanden jeg laver.

Jeg har derfor brug for al den hjælp jeg kan bruge. Alle ideer til løsninger er velkomne. Dog beder jeg venligst om, at skal en BIOS opdatering eller lign forklares, at det gøres meget punktligt og nærmest i børne/Pædagog-sprog, da jeg er lost lige nu.

Hilsen Victor.

2

onsdag, 17. december 2008, 11:41

Hey

Brug den her guide link, så skulle din computer blive en del koldere, (mener min faldt med 20 grader) og så gå ind i bios og sæt hvornår fansne skal starte til 65 eller den over (kan ikke lige huske om det er 70) :)

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Nuller-Joe" (17.12.2008, 11:44)

3

onsdag, 17. december 2008, 19:32

Okay, super. Og du er sikker på, at der ikke sker noget ved at blæseren først går i gang ved sådan et temperatur?

4

onsdag, 17. december 2008, 19:41

Min cpu virker endnu, den har været på 90grader + :S så jaja :)

Hvilken cpu er det der er i?

Antec p182

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nuller-Joe" (17.12.2008, 19:45)

5

torsdag, 18. december 2008, 23:37

Min CPU er Intel® Core™ 2 Duo P8400 - 2,26GHz - 3MB Cache – 25Watts, så den burde kunne trække det kan jeg høre (:

6

fredag, 19. december 2008, 07:42

Link
Som du kan se, så siger intel selv at den må blive 105 grader, og så må den også blive lidt mere, intel siger bare det for at være på den sikre side

Antec p182

7

fredag, 26. december 2008, 14:33

Blev den koldere? :goodpost:

Seneste tests og artikler

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

3

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere NVIDIA GeForce GTX 980 informationer

NVIDIAs næste high end grafikk
Læs Mere

0

Nyt In Win D-Frame Mini kabinet

In Win har lanceret deres nye
Læs Mere

0

Første trailer til The Hunger Games - Mockingjay Del 1

Første trailer til den tredje
Læs Mere

0

Masser af billeder af NVIDIA GeForce GTX 980

Der er dukket mere end en hånd
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.