Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 13. september 2008, 13:04

Har her inden weekenden brugt lidt penge på et begynder set navnligt XSPC til rundt 900kr på coolerkit da jeg tænkte det ville være et godt sted at starte når man er ny på netop dette her område. Men er nu kommet til det punkt hvor jeg vil lave om i min konfiguration og det kræver en tømning.. så hvordan gør jeg så det på den mest smarte måde??

derudover ville jeg egentlig gerne høre om der er en væske kombination som i kan anbefale til brug i systemet.

XXXX | XXXXXX | XXXXXX | Club 3D HD 4870x2 | CoolerMaster PSU 1000W | Hanns G HG281D 28" | Sound Blaster X-FI Titanium FATAL1TY | 3dmark06: xxxxx

Hej, det her forum har en søge funktion. Prøv den og spar dig selv og andre for en masse gentalelser!!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "hjemad" (13.09.2008, 13:04)

2

lørdag, 13. september 2008, 13:09

Der er mange måder og gøre det på. personligt havde jeg altid et T-stykke i "bunden" af mit system og så en åbne/lukke ventil så jeg let og hurtigt kunne dræne mit system for vand.. =)

Ellers så tag og lig computeren så du kan pille et kølehoved af dem og ligge i en spand og så tager du slangen af det og lader vandet dræne på denne måde..

Og hvis du kan så tag hele systemet ud af din computer når du skal til at ændre i det, da du så er sikker på at du ikke spilder ind i din computer jo..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

3

lørdag, 13. september 2008, 13:11

Du kunne jo bare skrive på msn peter ;)

Men jeg plejer når jeg tømmer mit system at tage en af slangerne af ved cpu blokken også sætte en anden løs slange på cpu blokken også stikker jeg begge slanger ned i en sodavands flaske og tænder for pumpen også gør den arbejdet for mig :D

Det bedste væske er nok det du selv kan blande.
almindeligt kølervæske og deminiraliseret blandings forhold 1:5 mener jeg det er jeg også jeg jeg prøvet både tec protect vand og freser one og det fungere også ganske udemærket

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

4

lørdag, 13. september 2008, 14:46

I know i know. Kan nu bare godt lide at høre fleres meninger.. kunne jo være der sad en med en genial plan derude.

XXXX | XXXXXX | XXXXXX | Club 3D HD 4870x2 | CoolerMaster PSU 1000W | Hanns G HG281D 28" | Sound Blaster X-FI Titanium FATAL1TY | 3dmark06: xxxxx

Hej, det her forum har en søge funktion. Prøv den og spar dig selv og andre for en masse gentalelser!!

5

lørdag, 13. september 2008, 21:19

jeg brugte den skrue ventil i min radiator til at tømme med, ud i en vand balje. Virker ganske fint.

de fleste steder der sælger vand køling har også små flasker med blandings væske (med alge dræber i), der står typisk også det blandings forhold man skal have og deminiraliseret vand er vel også er krav.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

6

søndag, 14. september 2008, 09:50

Nu snakkede jeg med en kammerat angående væsker.. og en af de der kom op var en væske man bruger til køleskabe kaldet Fayan(stavet forkert, men det var sådan det lyd da han udtalte det). Noget nogen kender til?

7

søndag, 14. september 2008, 10:54

du mener nok Freon.... det er noget man brugte i gamle køleskabe... mener at man er gået fra det fordi det var skadeligt for ozonlaget eller noget det var vist også i spraydåser engang som driv middel...
Mener jeg ihvertfald at have hørt :D ret mig endeligt hvis jeg er forkert på den :D

Core i7 920 @ 3.2GHz 20x160
MSI XPower
12GB Corsair Vengeance 1600mhz 9-9-9-24
ASUS 5850 DirectCU + HiS 5850 iCooler V @ 870/1200Mhz
Cooler Master HAF932
Plazir 1300W

8

søndag, 14. september 2008, 16:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Lyngze
du mener nok Freon.... det er noget man brugte i gamle køleskabe... mener at man er gået fra det fordi det var skadeligt for ozonlaget eller noget det var vist også i spraydåser engang som driv middel...
Mener jeg ihvertfald at have hørt :D ret mig endeligt hvis jeg er forkert på den :D

Korrect Freon bruges så vidt muligt ikke i kølesystemer mere, men der er jo heller ikk noget du ville kunne bruge da det er en gas hvor du skal bruge en kompresstor for at kunne få den flyende så det kan bruges til køling af en pc.. ;)

Kompressor køling som nogle leger med er mere eller mindre en køleskabskompressor hvor den bagplade du har inde i køleskabet er byttet ud med et cpu kølehoved..

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Seneste tests og artikler

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere

0

Corsair Raptor M45 - Gamer mus

Er du på jagt efter en ny mus,
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny 27 tommer BenQ RL2755HM Gaming Monitor

BenQ er kommet med en ny RL275
Læs Mere

0

Ny NVIDIA GeForce 347.09 Beta Game Ready driver

NVIDIA er klar med en frisk Ge
Læs Mere

8

Mini-julekonkurrence på Tweak.dk

Tweak.dk afholder en lille jul
Læs Mere

0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.