Det mobo jeg havde den monteret på var p35, du har p45. Der er en del forskel på de 2 boards. Du bliver nød til at prøve dig frem. Pas på pll vol ten, den må ikk komme over 1,6V.
Start evt forfra, hæv med 10fsb af gangen, og test om det er stabil. Jeg bruger superpi32m(Det er stabil nok til mig) Når det crasher, så hæv volten stille og roligt.
Oprindeligt indlæg af Simon Bay
Kun vcore? Hvad med NB og SB? bare auto? indtil man når over 4.5?
Nej du prøver dig frem lige så stille, hjælper det ikke at give vcore et hak eller 2, så tilbage til udgangspunktet, og så tager du næste volt setting på listen, og sådan gør du ved dem alle, hvis intet hjælper kan det være varme, eller ??
Først tester jeg normalt max fsb og max for ram så jeg ved det ikke er her den brokker.
Jeg har skruet nedenstånde PC sammen, men jeg kan ikke finde ud af at OC, jeg har prøvet div i BIOS, men kan ikke ramme "vcore", har brugt meget tid på at finde ud af det, uden held, så PLEASE lidt hjælp.
Jeg har skruet nedenstånde PC sammen, men jeg kan ikke finde ud af at OC, jeg har prøvet div i BIOS, men kan ikke ramme "vcore", har brugt meget tid på at finde ud af det, uden held, så PLEASE lidt hjælp.
Jeg tror ikke jeg har været så heldig med min cpu, den skal også ha rimelig meget volt for at være 24/7 stabil. Efter en hel eftermiddags tweaking ramte jeg de 4.1 Ghz 456x9 ved 1.525 Vcore.
Køling er en Scythe Infinity med 2 x 120 mm kølere (Push pull) og Collaboratory Liquid metal pad som kølepasta. I sommervarmen ligger temp på 38 idle og 60 load målt med Realtemp.
Ved ikke om den kan mere til vinter :-)
Vil det kunne betale sig for mig at købe et X48 bundkort? Vil jeg få mere ud af det rent OC mæssigt?
Oprindeligt indlæg af OC-Dog
Jeg tror ikke jeg har været så heldig med min cpu, den skal også ha rimelig meget volt for at være 24/7 stabil. Efter en hel eftermiddags tweaking ramte jeg de 4.1 Ghz 456x9 ved 1.525 Vcore.
Køling er en Scythe Infinity med 2 x 120 mm kølere (Push pull) og Collaboratory Liquid metal pad som kølepasta. I sommervarmen ligger temp på 38 idle og 60 load målt med Realtemp.
Vil det kunne betale sig for mig at købe et X48 bundkort? Vil jeg få mere ud af det rent OC mæssigt?
Oprindeligt indlæg af OC-Dog
Nej dit mobo er god for 5ghz+, så vist bare en mandags chip du har fået..