Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 2. oktober 2007, 08:34

Hej

Da jeg selv skulle bruge et specielt LCD display til et casemod, kom jeg til at tænke på om andre evt. kunne være interreserede?

-Displayet har sort baggrund og blå lysende pixels = http://www.matrixorbital.com/pimg/500/LK202-25-FB.jpg

-Det viste display er dog kun et 2x20liniers det jeg får lavet specielt af Matrix Orbital er et 4x20liniers.

-Displayet har alm RS232/seriel indgang, og kan uden problemer bruges med USB->RS232 adaptore(har selv prøvet med en fra SHG.dk) hvis man ikke har seriel port på bundkortet og fungerer sammen med det meste LCD display software der kan findes på nettet, selv bruger jeg LCDC, men har også prøvet med jaLCD sammen med seriel plugin, så det burde også virke med mange andre.

-Displayet bruger 5Vdc og kun 110ma så det kan uden problemer forsynes igennem USB porten på computeren hvis man er lidt teknisk. Selve strøm stikket til displayet er et "floppy stik" som vi kender fra strømforsyning til feks. diskette drev, man skal dog være opmærksom på at der skal byttes om på nogle ledninger da strømforbindelserne ikke er de samme som på et diskette drev, men det kan man læse mere om i manualen: http://www.matrixorbital.ca/manuals/LK_s…25/LK204-25.pdf

-Til de lidt mere tekniske kan jeg fortælle at displayet kan kommunikere på TTL niveau og kan udover at kommunikerer igennem en RS232 port(standart 19,2kbps men op til 57,6kbps) også kommunikerer over I2C(400kbps). Displayet inholder desuden 6stk 5v/20ma udgange og 5x5matrix keypad interface.

Jeg regner med at prisen kommer til at ligge omkring 500-600kr efter fragt og moms/afgift, men det afhænger også af den temmeligt ustabile dollarkurs.

I må meget gerne angive om det er noget der kunne være interresant, jeg regner med at starte med at bestille 5stk hjem, men hvis der er flere som er sikker på at de gerne vil have et med bestiller jeg self flere.

Tråden findes både på tweak.dk og overclocking.dk

2

onsdag, 3. oktober 2007, 06:09

jeg kunne godt gå hen og blive interesseret

....???¿¿¿???... <-- er den for lang ? og for høj?

3

onsdag, 3. oktober 2007, 10:33

Ok jeg skal nok skrive tilbage til dem som har vist deres interresse når jeg modtager sagerne:)

4

onsdag, 3. oktober 2007, 10:51

lækkert

....???¿¿¿???... <-- er den for lang ? og for høj?

5

onsdag, 3. oktober 2007, 18:16

Er de samlet? For jeg har selv loddet et display engang til en 200 kr. ca. Den virkede kun med den der store printer port. Den virkede ikke med en adapter til USB.

Så ville gerne lige vide om de virker inden jeg kunne finde på at købet noget.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

6

onsdag, 3. oktober 2007, 18:45

Ja det er samlet, med andre ord det er lige til at sætte i seriel porten på computeren og begynde at bruge med et seriel kabel.

Det eneste man lige skal lave selv er at tage et gammelt floppy molex stik og klippe og bytte om på ledningerne så displayet får +5v og stel de rigtige steder på stikket. Så vidt jeg ved er det de yderste ben på stikket men det kan du se i manualen.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Rolfiboy" (03.10.2007, 18:46)

7

torsdag, 4. oktober 2007, 18:26

Nå ser ud som om det ikke kan lade sig gøre alligevel da Matrix Orbital, nu vil have at jeg bestiller minimum 250 enhedder.

8

torsdag, 4. oktober 2007, 19:57

så bestil 250 af et eller andet til 1 kr eller sådan noget

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

9

torsdag, 4. oktober 2007, 20:25

Beklager Tunfisk de mener 250 enhedder af den samme model og den kommer ikke til at koste 1kr stykket, hvilket ellers kunne være lækkert:)

10

torsdag, 4. oktober 2007, 21:12

Jeg har lavet et indlæg på Matrix Orbitals forum om at jeg ønsker at de vil udvide deres sortiment med modeller som det jeg har skrevet om, og man kan gå ind og stemme om det er noget man er interreseret i, så jeg synes at alle der er interreseret skal gå ind på deres forum og oprette en bruger og give forslaget en stemme:)

link til indlægget: http://www.lcdforums.com/forums/viewtopic.php?t=3893

11

torsdag, 4. oktober 2007, 22:44

jeg kan ikke lave en bruger den siger min mail er brugt

Maskinmester studerende Svendborg
Macbook air medio 2012
Diving - Sailing - Photography

12

mandag, 8. oktober 2007, 13:27

Til den pris ville jeg hellere nappe et herfra: http://www.shop-en.display3000.com/

13

mandag, 8. oktober 2007, 16:28

Nu har det så bare ikke rigtigt noget med et TFT display at gøre, som vil kræve at du bikser dit eget software sammen.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.