1

lørdag, 25. august 2007, 23:48

Godaften..
Har nogle af jer erfaring med, at lave en nogenlunde krakeleret effekt? :$

Har lige været igang med at spraymale mit kabinet mat sort, har givet det hele 2 lag, og fronten var lavet af plast.
Efter at jeg havde ladet det tøre i et lille stykke tid, begyndte malingen få steder at krakelere på plasten.. :oops:
Men jeg syntes egentlig ikke at det blev grimt, tværtimod. :boxing:
Nu kunne jeg faktisk godt tænke mig at fremhæve og brede den effekt lidt mere på resten fronten..
Måske også en lille smule på resten af kabinettet som jo så er produceret i jern. :clap:

Er der nogle som har en ide hvordan jeg kan gøre det? Helst uden at bruge andre farver end den mat sorte jeg har brugt over det hele.

Har købt en mat klarlak ind som jeg havde tænkt mig at bruge efter et par dage, vil den klare det sidste af krakeleringen måske?

Skal lige siges at den maling jeg havde brugt sådan set var beregnet til Træ & Metal :D

2

søndag, 26. august 2007, 07:23

Du kan faktisk godt købe spraymaling der er specielt lavet til at give den krakeleret effekt..

Kan sikkert fås i de fleste hobbybutikker..

3

søndag, 26. august 2007, 09:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af KickerDK
Skal lige siges at den maling jeg havde brugt sådan set var beregnet til Træ & Metal :D

Det er måske netop her effekten skal findes.... Hvis du er ekstremt heldig virker en maling til plast ligeså "ringe" på metallet som metal-malingen på plasten!?

Når det er sagt, er det nok ikke nogen god løsning. Som Bubbi skriver kan du købe spraymaling med "krakeleringer" - ellers vil jeg måske kigge i nogle af de der "kreative" dameblade/boligblade - der syntes jeg ihvertfald at have set det mange gange når kæresten har været igennem dem (og deres råhvide helvede...).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.