1

søndag, 20. maj 2007, 21:54

Hejsa.

Jeg er 15år gammel og konfirmationen er lige overstået. Høstet af pengegaver toppede, så nu må de brændes af.

Jeg har altid intreserret mig for computere, men nu også for casemodding og hardware.

Jeg har en Dell Dimension 5000, som er omtrent 2 år gammel. Har så lige købt mig et nogle lige godter til PC'eren:

Bundkort: GigaByte 965P-DS3, P965, LGA775
Processor: Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775

Samt. ram.

Jeg vil gerne have pimpet den til det yderste, dog stadig holde det så simpelt som muligt(Jeg er ikke helt parat til at skære og borre i mit nuværende Dell kabi). jeg havde kigget på dette kabinet:

http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?…39910&lokation=

Mit bundkort kører ATX elelr hvad man kalder det, hvilket kabinettet også gør. Så det burde vel være fjong?

Havde tænkt på følgende lys-farver i mit kabi:
Blå neon
Rød neon
Lilla eller grøn neon

Ville købe en kontrolenhed så jeg kan blande farverne hvis i forstår? Eller slukke helt for en farve.

Har i nogle fede ideer til hvor man kan placere neonrørene i kabinettet? Jeg har jo ikke købt kabinettet endnu, men der er sikkert en derude som har kabinettet og ved hvor mange rør der er plads til osv.

Så et fedt mod af det selvsamme kabi, 140X140 mm blæseren i fronten lyser blåt, hvilke type pære/rør bruges der? Bare alm. neonrør ? .- . Er det let tilgængeligt at placere sådan et rør der, eller skal der bores og hakkes og meget andet ? :) ..

Jeg har jo mit dell kabi som jeg gerne vil lege lidt med, hvis jeg køber et andet kabi. Havde tænkt at spraymale siderne(som pt er original farve sølv).
Hvilket spraymaling skal bruges? Bare normal spraymaling, eller skal der først et slags klargøringslag på af et eller andet. Jeg har vitterligt ikke styr på det og håber virkelig der er en som gider fortælle mig det i et sprog jeg fatter :)

Havde tænkt mig at give det en mat sort farve.

Så vil jeg gerne male et rimeligt stort dødningehoved på, evt. hvidt(Kan man få uv maling? Så det lyser blåt når det er mørkt?)

For at dødningehovedet skal blive pænt, så skal jeg vel tegne en skabelon. Gøres det bare af pap ?

Jeg håber lidt på at kunne finde nogle gamle kabi ved storskrald, så ville det jo være en oplagt mulighed for at øve sig med en vinkelsliber eller dremel.

Men hvor svært er det at håndtere sådan nogle, for en som ikke er den store handy-mand? Er det fuldstændigt umuligt for en nybegynder at lave et flot hul til noget sidevindue?

Skal jeg benytte dremel eller vinkelsliber?

Evt. link til det billigste ?

Håber virkelig mange gange på svar. Jeg har vildt mange spørgsmål, og håber ikke det genere jer, at jeg spørger om alt muligt.

Mvh. Mads / Los Pimpos

Nylig interesse for hardware og især casemodding!
Alle tips ville være nyttige :)

2

mandag, 21. maj 2007, 22:59

jeg vil meget gerne hjælpe dig :) stod selv i samme situation for 2 år siden og er 100% selvlært :D er først begyndt at læse guides til mit helt nye projekt... du kan smide en besked over msn: christiandue@privat.dk eller nummer 2 msn dude1992@gmail.com

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.